Kåfjord brann og redning har til hensikt å anskaffe en ny brannbil da den ene av våre biler er tatt ut av drift pga. alvorlig feil. Anskaffelsen omfatter da 1 brannbil (beregnet for 5 personer m/utstyr) som blant annet skal inkludere påbygg, vanntank og slokkeanlegg. I tilbudet skal det også som opsjon inkludere service på bil, chassis, påbygg og påmontert utstyr som egen post.
Kåfjord Brann og Redning ønsker som Pri-1 pris på en demo kjørt eller lettere bruk bil, og dette begrunnes med behovet for snarlig leveranse av brannbil. Vi ønsker derfor å sette opp en todelt behovskartlegging der vi som prioritet 1 ønsker pris på demokjørt (lettere brukt) bil ikke eldre enn 2020 mod.
Som prioritet 2 ønsker vi pris på ny brannbil. Tildelingskriteriene er de samme for ny eller brukt/demo bil i hht. Pris (50%) og Prosjekt- og serviceorganisasjon, miljøprofil, livsløpskostnader og servicekostander (30%). Når det gleder leveringstid så er denne vektet 30% på ny bil og splittet opp i forhold til brukt/demo bil i årsmodell (10%), km. stand og servicehistorikk (10%) og leveringstid (10%).
Eksempler: Vi får inn fire tilbud, to på brukt og to på nye biler. Tilbudet på de nye bilene vil da bli forkastet og konkurransen står da mellom de to brukte hvis de da fyller kravene ellers.
Det kommer inn tre tilbud, og alle tre er nye biler. Disse vil da bli evaluert og tildeling blir da gjort i henhold til kriteriene.
Bilen, som skal være bygget og rigget for norske eller nord-norske forhold, skal leveres ferdig registrert med utrykningsgodkjenning og i utrykningsklar stand hos Kåfjord brann og redning. For ytterligere informasjon om anskaffelsen vises det til øvrige del av konkurransen.
Kåfjord kommune tar forbehold politiske og andre godkjenninger samt om finansiering av prosjektet før kontrakt kan skrives. Det vil ikke være gjenstand for tillegg dersom totalentreprenøren har oversett, utelatt, eller unnlatt å undersøke noe før tilbudet gis.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen anbudskonkurranse, jfr. FOA § 13-1(1).
I denne konkurransen er det ikke anledning til å forhandle. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp.
Videre gjøres det oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene skal avvises etter forskrift om offentlige anskaffelser § 24- 8(1) b. Oppdragsgiver kan avvise tilbud som inneholder avvik fra anskaffelsesdokumentene, uklarheter eller lignende som ikke må anses ubetydelige, jfr. forskriftens § 24-8(2) a.
Leverandøren oppfordres derfor på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter via oppdragsgiver KGV.
Tilbudet skal utarbeides etter retningslinjer gitt i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg, og leveres elektronisk i Mercell.
For avtaleforholdet legges NS 8407 «Alminnelige kontrakts bestemmelser for totalentrerepriser»» legges til grunn for avtaledokument.