BeskrivelseProsjektet planlegges gjennomført med byggestart november 2025 og ferdigstillelse juni 2027. Oppgraderingen av Briskebylinjen har følgende hovedtiltak: • Oppgradering av gater fra eiendomsgrense til eiendomsgrense. • Oppgradering av fortau og kantstein. • Optimalisering av sporgeometri. • Nytt kontaktledningsanlegg. • Nytt jordingsanlegg. • Oppgradering/etablering av nye plattformer på holdeplassene Inkognitogata og Riddervolds plass. • Oppgradering/etablering av nytt VA-anlegg. • Nytt overvannssystem, herunder regnbed og fordrøyningsmagasin. • Oppgradering av belysning. • Nødvendig utskifting av kabelinfrastruktur i gaten. • Briskebyveien – utskifting VA-ledning og kabelarbeider. Hovedtrekk i prosedyrenAnskaffelsen er omfattet av Lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 og Forskrift om innkjøpsregler i forsyningssektorene av 12.august 2016 nr. 975 (forsyningsforskriften) del I og del III. For anskaffelsen gjelder i tillegg bestemmelsene i kunngjøringen og konkurransegrunnlaget (inkludert det europeiske egenerklæringsskjemaet (ESPD), jf. vedlegg og pkt. 3.2.Konkurransen gjennomføres som en konkurranse (kvalifisering) med forhandlinger etter forutgående kunngjøring.Oppdragsgiver er for øvrig underlagt lov om rett til innsyn i dokument i offentleg verksemd av 19. mai 2006 nr .16 (offentleglova). Ved begjæring om innsyn plikter Leverandøren å bistå Oppdragsgiver med å avklare hvilke opplysninger som skal unntas innsyn. Tildelingskriterium 1Pris
Priset mengde og prosessfortegnelse (G-Prog GAP eller GAB format).
Utfylt vedlegg B” Pris, fakturering og betaling”. (Timepriser vil bli ganget opp med anslått mengde timer for hver timeenhet (eks. gravemaskin pr time). Samlet estimert timekostnad vil bli lagt til tilbudssum ved evalueringen under priskriteriet.
Stipulerte antall timer vil tas ut av Vedlegg B ved kontraktstildeling.
Dersom det tilbys utslippsfri massetransport til sluttdeponi, vil det, for evalueringsmessige forhold, bli gitt et fradrag på inntil 1.000.000 kr. Dette tilsvarer estimert merkostnad ved å tilby utslippsfri transport. Se tekst under tabell for nærmere beskrivelse.
Tildelingskriterium 2Underkriterie 1: Fremdrift, oppdragsforståelse/prosjektgjennomføring. Underkriterie 2: Kompetanse og erfaring hos nøkkelpersonell
Underkriterium 1: (Maks 8 sider med tekst i «normalt» tekstformat kan vedlegges. I tillegg kan prosjektspesifikke faseplaner, riggplaner og eksempel på risikostyring vedlegges.)
Tekstlig beskrivelse av hvordan oppdraget skal løses fra kontraktsignering til siste milepæl.
Beskrivelsen skal også omhandle ressurser (mannskap, maskiner og arbeidstid).
Beskrivelsen skal knyttes opp mot fremdriftsplanen.
Det skal også redegjøres for hvordan tilbyderen skal implementere og overholde Sporveiens etiske krav, Byggherrens SHA- forhold, , Miljøoppfølgingsplanen og trafikkavvikling.
Fremdriftsplan(er) som viser hvordan oppdraget skal løses, som viser en effektiv og sikker gjennomføring av arbeidet, og som viser hvordan alle frister skal nås.
Samtlige milepæler og alle sentrale aktiviteter og bruddperioder skal fremgå.
Tilbyders planlagte slakk i forkant av mulktbelagte tidsfrister skal fremkomme tydelig.
Fremdriftsplan(er) leveres på pdf og i originalformat.
I tillegg skal følgende underbyggende planer og matriser leveres:
• Bemanningsplan/ Bemannings-histogram som viser hvilke ressurser som skal benyttes for de ulike hovedaktivitetene ved gjennomføringen av prosjektet
• Organisasjonsplan som inkluderer prosentvis deltagelse i prosjektet.
• Ansvarsmatrise inklusive stillingsbeskrivelse for nøkkelpersonell (prosjektleder, anleggsleder(e), formenn/driftsledere, kvalitet-leder, HMS-leder, og FDV-koordinator.
Underkriterium 2:
• CV for prosjektleder, anleggsleder(e)(inkludert tilsvarende roller hos UE), fremdriftsplanlegger, HMS-leder samt YM-leder (personen med ansvar for miljøoppfølging)
CV-en skal inneholde opplysninger om utdannelse og beskrivelse av tidligere utførte relevante oppdrag/referanseprosjekter. Det skal maksimalt legges ved 3 referanseprosjekter for siste 10 år.
Sporveien har anledning til å kontakte oppgitt referanse.
Nøkkelpersonell (prosjektleder, anleggsleder, planlegger og HMS-leder) skal ha minimum 3-års erfaring i rollen.
Sporveien forbeholder seg også retten til å vurdere egne referanser uavhengig av tilbyders oppgitte referansepersoner og referanseprosjekter.
Det forventes at nøkkelpersoner (Prosjektleder/byggeleder) i prosjektet deltar i eventuelle forhandlinger. Det forventes videre at det forberedes en grundig presentasjon til bruk i forhandlinger, der gjennomføringen kobles opp mot fremdriftsplanens faseplaner.