Anbudsoversikt for Dynamisk innkjøpsordning (DIO) - Vikartjenester til helseektoren (sykepleier, vernepleier, helsef…

Brief

Utleie av medisinsk personell

OFA IKS trenger vikartjenester for å levere helsepersonell som sykepleiere, vernepleiere og helsefagarbeidere til en verdi av 18 000 000 NOK. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha god økonomi uten behov for sikkerhetsstillelse og offentlig godkjenning fra Arbeidstilsynet for utleie av arbeidskraft.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Dynamisk innkjøpsordning (DIO) - Vikartjenester til helseektoren (sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider mv.)
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Jørgen P. Justvik
Kontakt telefon
+47 91795683
Adresse
Kjøita 40, 4630 KRISTIANSAND S
Tilleggskategorier (CPV)
Estimert verdi
18 000 000,00 kr
Beskrivelse
Formålet med ordningen er å gi oppdragsgiver tilgang til vikartjenester for helsesektoren ekskl. leger. Det forventes at ordningen i hovedsak vil benyttes for forventet behov for vikartjenester i forbindelse med vakanser, ferieavvikling, permisjoner etc. Følgende stillinger vil kunne være aktuelle: • Sykepleier • Vernepleier • Helsefagarbeider • Helsesekretærer • Legestudenter som kan ta vakter i hjemmetjenesten/sykehjem • Sykepleier-/vernepleierstudenter Oppdragsgiveren står fritt til å gjennomføre anskaffelser på utsiden av ordningen, f.eks. der hvor det vurderes at ordningen ikke vil kunne dekke behovet på en hensiktsmessig måte.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen innebærer at det etableres en dynamisk innkjøpsordning, slik den er presentert i FOA §§ 26-5 til 26-7, men da vår kontraktsgjenstand er omfattet av CPV-kode 79624000 og 79625000 reguleres konkurransen av FOA del II om særlige tjenester over EØS-terskelverdi (jf. FOA §§ 5-1 (2) b og 5-3 (2) samt vedlegg 2). Anskaffelsen gjennomføres dermed som en begrenset tilbudskonkurranse, jf. FOA § 8-3 med de tillegg og endringer som relevante i FOA §§ 26-5 til 26-7.
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandør skal ha tilfredsstillende økonomisk og finansiell kapasitet. Kredittverdighet uten krav om sikkerhetsstillelse vil anses som tilstrekkelig for å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering fra et anerkjent kredittvurderingsselskap basert på siste kjente regnskapstall. Nøkkeltallene i regnskapet må fremgå sammen med en vurdering av leverandørens betalingserfaring.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Leverandøren skal ha offentlig godkjenning fra Arbeidstilsynet til å drive utleie av arbeidskraft i Norge, jf. FOR 2008-06-04-541. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv kontrollere om leverandør har godkjent registrering i Arbeidstilsynets register.
Kvalifikasjonskrav 3
Kvalitetsstyringssystem
Krav: Leverandør skal ha et kvalitetsstyringssystem etter ISO 9001 eller tilsvarende relevante europeiske standardserier som er sertifisert av akkrediterte organer. Dokumentasjonskrav: ISO 9001-godkjenning eller tilsvarende godkjenning utstedt av tredjepart.
Kvalifikasjonskrav 4
Interne rutiner
Krav: Leverandør skal ha gode interne rutiner når det kommer til vurdering av risikoforhold hos innleier og sykepengeutbetalinger. Dokumentasjonskrav: Redegjørelse for rutiner. Beskrivelsen skal ikke overskride 1 A4-side i 12 pkt. tekst, times new roman og normale marger. ELLER Gyldig revisjonsbevis som Revidert Arbeidsgiver (RA) av NHO. Oppdragsgiver vil selv kontrollere om leverandør er RA i NHOs database tilgjengelig på https://www.nhosh.no/bransjer/bemanning-og-rekruttering/ra-godkjente-bedrifter/
Kvalifikasjonskrav 5
Rutiner og kontrollsystemer – AML og HA
Krav: Leverandør skal ha gode rutiner og automatiserte kontrollsystemer for å sikre overholdelse av arbeidstidsbestemmelser i arbeidsmiljøloven og hovedavtalen med særavtaler i KS. Dokumentasjonskrav: Redegjørelse for rutiner og automatiserte kontrollsystem. Beskrivelsen skal ikke overskride 1 A4-side i 12 pkt. tekst, times new roman og normale marger.
Kvalifikasjonskrav 6
Erfaring
Krav: Leverandør skal ha god erfaring fra tilsvarende oppdrag. Som tilsvarende oppdrag regnes minimum 3 tilsvarende enkeltleveranser/rammeavtaler til kommunal sektor med varighet på over 3 måneder og en faktisk verdi på over 250 000 NOK ekskl. mva. for enkeltleveranser og 1,5 MNOK for rammeavtaler. For både enkeltleveranser og rammeavtaler gjelder det at referansen skal ha en kundetilfredshet «som forventet» eller bedre for punktet «helhetsinntrykk». Dokumentasjonskrav: Leverandørens tre mest relevante oppdrag siste tre år. Beskrivelsen skal som minimum inkludere a. oppdragsgivers navn b. tidspunkt c. verdi og omfang d. beskrivelse av oppdrag e. kundtilfredshet - rapportert av oppdragsgiver for referansen Bruk vedlegg 2. Dokumentet skal fylles ut av leverandør og oppdragsgiver for referansen. Det er leverandørens ansvar å dokumentere oppdragets relevans gjennom beskrivelsen.
Kvalifikasjonskrav 7
Leveransekapasitet
Krav: Leverandør skal ha god leveransekapasitet, målt som antall helsefaglige vikartimer levert siste halvår til det norske markedet ekskl. sykehus, for følgende hovedkategorier: • Sykepleier/spesialsykepleier • Helsefagarbeider Som god leveransekapasitet anses 4000 sykepleiertimer og 3000 helsefagarbeidertimer eller 7000 timer for én av de to hovedkategoriene. Dokumentasjonskrav: Oversikt som viser at antall vikartimer levert i det norske markedet for nevnte kategorier, ekskl. leveranser til sykehus, er lik eller større enn det kvalifikasjonskravet krever. For søknader om opptak i ordningen som sendes inn mellom 1. januar og 30. juni, skal oversikten gjelde tidsperioden 1. juli-31. desember foregående år. For søknader som sendes inn mellom 1. juli og 31. desember, skal oversikten gjelde 1.januar-30.juni samme år. Vikartimer i oversikten skal enten 1) være bekreftet av revisor. Det skal fremgå av revisors bekreftelse at timeantallet er begrenset til aktuelle kategorier levert i nevnte tidsperiode til det norske marked – og at eventuelle leveranser til sykehus ikke er medregnet. ELLER 2) være skriftlig bekreftet av den enkelte oppdragsgiver som vikartimen gjelder.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    18. jan. 2024, 20:44

  2. Startdato for avtale

    13. feb. 2024, 00:00

  3. Sluttdato for avtale

    2 år

    13. feb. 2027, 00:00

  4. Frist for å melde interesse

    13. feb. 2027, 11:00

  5. Frist for innlevering

    13. feb. 2027, 11:00

Se aktive konkurranser som ligner