Anbudsoversikt for E0002EBE - Eldsbakkane barnehage - Oppgradering uteområde

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Oppføring av bygninger

Bergen Kommune trenger oppgradering av uteområdet ved Eldsbakkane barnehage i Ytrebygda bydel, Bergen, med en totalentreprise som har en maksimal verdi på 1,9 millioner kroner og en varighet på 4 måneder. Prosjektet fokuserer på bedre overvannshåndtering og etablering av nye aktivitetsmuligheter for barna, inkludert opparbeiding av utearealer, håndtering av jordmasser, og etablering av trekonstruksjoner og vannrenner. Det kreves at leverandøren har implementert et kvalitetsstyringssystem, dokumentert med attester fra uavhengige organer, som ISO 9001, samt et miljøledelsessystem, som ISO 14001. Leverandøren må også ha relevant erfaring fra minst tre sammenlignbare prosjekter de siste fem årene. Tildelingskriteriene er pris (70 %) og kvalitet, inkludert oppgaveforståelse og gjennomføringsplan (30 %).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
E0002EBE - Eldsbakkane barnehage - Oppgradering uteområde
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Judith Dybendal
Kontakt telefon
+47 05556
Adresse
Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN
Lokasjon
Estimert verdi
1 900 000,00 kr
Varighet
4 måneder
Beskrivelse
Etat for bygg og eiendom forvalter, drifter, vedlikeholder og utvikler kommunens eiendommer. Eiendomsmassen består av mer enn 1000 bygg på rundt 1,2 million kvadratmeter og 5000 ubebygde eiendommer. Nærmere 60 prosent av byggene er skoler, barnehager og sykehjem. De resterende er blant annet kontorbygg, havnebygg, brannstasjoner, parkeringsanlegg og idrettshaller. Totalentreprisen gjelder rehabilitering av deler av uteområdet i Eldsbakkane barnehage. Formålet er å sikre en bedre overvannshåndtering i området og lage nye oppholds- og aktivitetsmuligheter for barna.
Hovedtrekk i prosedyren
Eldsbakkane barnehage ligger i Ytrebygda bydel i Bergen kommune og er en avdelingsbarnehage som tilbyr plass til 56 barn i alderen 1-6 år. Barnehagen har et stort og fint uteområde, men opplever noen utfordringer knyttet til dagens utforming. Terrenget på nedsiden av barnehagen er bratt og fuktig, og lite brukervennlig for barna. Prosjektet omfatter blant annet opparbeiding av utearealer, håndtering av jordmasser, justering av eksisterende terreng, etablering av trekonstruksjoner, vannrenner, samt utforming av sansesti med beplantning. Barnehagen skal være i drift under hele anleggsperioden. Dette krever at totalentreprenør har særlig fokus på sikkerhet med hensyn til barn og voksne, og trafikk til og fra byggeplassen. Barnehagens beliggenhet innebærer også strenge krav til sikringav byggeplassen til enhver tid.
Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av funksjonsbeskrivelsen og de øvrige vedleggene til konkurransegrunnlaget. Som kontrakt for gjennomføring av arbeider etter denne anskaffelsen benyttes NS 8407 Alminnelige kontraktsbestemmelser for totalentrepriser, med de endringer som fremgår av bilagene til avtalen.
Arbeidet planlegges å starte umiddelbart etter kontraktsignering, og forventes ferdigstilt innen fire måneder etter kontraktens oppstart. Eventuelle forsinkelser i anskaffelsesprosessen vil medføre en tilsvarende justering av tidsfristene. Det foreligger godkjent rammesøknad.
Tildelingskriterium 1
Pris
Pris/Totale kostnader (70 %) Pris/totale kostnader består av følgende priselementer, som blir lagt sammen til en evalueringssum: Kontraktssum (ekskl. mva.) Sum regningsarbeid (ekskl. mva.) Påslagssum (ekskl. mva.) Oppgitt forbruk/estimat i prisskjema er ikke bindende for oppdragsgiver. Dokumentasjonskrav: Utfylt Bilag 2A Prisskjema.
Tildelingskriterium 2
Kvalitet - oppgaveforståelse og gjennomføringsplan
Kvalitet: Oppgaveforståelse/gjennomføringsplan (30 %) Under dette kriteriet vurderes leverandørens oppgaveforståelse og fremdriftsplan for hvordan oppdraget skal gjennomføres for å sikre ferdigstillelse av prosjektet innen fire måneder etter signering av kontrakt. Det vil bli gjort en skjønnsmessig vurdering av hvordan leverandøren planlegger å minimere risiko for forsinkelser på kritiske punkter i prosjektet. Tiltakene leverandør beskriver bør være konkrete og forpliktende. Vurderingen vil legge vekt på: Identifisering av sentrale risikomomenter som kan føre til forsinkelser. Hvordan leverandøren planlegger for kritiske aktiviteter med tiltak for å redusere disse risikoene, for eksempel med tanke på organisering, ressurser og kapasitet. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere følgende dokumentasjon: En løsningsbeskrivelse av oppgaveforståelse og gjennomføringsplan (maks 1000 ord). Ord utover denne grensen, samt eventuelle lenker eller henvisninger til eksterne vedlegg, vil ikke bli evaluert. En fremdriftsplan (maks 1 A4-side) som skal inneholde: Datoer, hovedaktiviteter, tidsbruk og viktige milepæler. En grafisk fremstilling av aktiviteter og tidsbruk. Fremdriftsplaner som overstiger én side vil ikke bli evaluert.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør må ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Det er et krav at leverandør har minimum rating C (Lav risiko) i kredittforetaket Creditsafe. Dokumentasjon: Oppdragsgiver vil sjekke kredittvurdering utført av kredittforetaket Creditsafe, så leverandør trenger ikke legge ved egen kredittvurdering. Nyetablerte leverandører kan levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Hvis ikke leverandør er registrert i Creditsafe sine registre skal foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap leveres på oppfordring. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres. Merk at tilbyder kan støtte seg på kapasiteten til andre virksomheter for å oppfylle kravet til økonomisk og finansiell kapasitet. Dersom tilbyder støtter seg på en annen virksomhet for å oppfylle kravet til økonomisk og finansiell kapasitet, må tilbyder laste ned og fylle ut dokumentet "Forpliktelseserklæring - oppfyllelse av kvalifikasjonskrav" som ligger under "Vedlegg" i Mercell og deretter laste opp utfylt dokument sammen med tilbudet. Kravet skal være oppfylt ved tilbudsfrist.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 3
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Kvalifikasjonskrav 5
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha relevant erfaring fra gjennomføring av sammenlignbare oppdrag. Med sammenlignbare oppdrag menes oppdrag av tilsvarende omfang og kompleksitet som den leveransen Bergen kommune etterspør. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi referanseprosjekter fra de siste fem (5) år. Leverandør skal oppgi maks fem (5) prosjekter og minimum tre (3) prosjekter. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets omfang/type, prosjektets kostnad/verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og epost). Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Referansene legges inn direkte i Mercell som besvarelse av dette punkt. (Relevant erfaring fra for mer enn fem år siden, vil kunne bli tatt i betraktning dersom det er nødvendig for å sikre tilstrekkelig konkurranse).

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    11. apr. 2025, 11:46

  2. Frist for spørsmål

    5. mai 2025, 10:00

  3. Frist for innlevering

    12. mai 2025, 10:00

  4. Åpningsdato

    12. mai 2025, 10:05

  5. Vedståelsesfrist

    3 måneder

    12. aug. 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner