Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Oppføring av bygninger

Bergen Kommune trenger oppgradering av uteområdet ved Eldsbakkane barnehage i Ytrebygda bydel, Bergen, med en totalentreprise som har en maksimal verdi på 1,9 millioner kroner og en varighet på 4 måneder. Prosjektet fokuserer på bedre overvannshåndtering og etablering av nye aktivitetsmuligheter for barna, inkludert opparbeiding av utearealer, håndtering av jordmasser, og etablering av trekonstruksjoner og vannrenner. Det kreves at leverandøren har implementert et kvalitetsstyringssystem, dokumentert med attester fra uavhengige organer, som ISO 9001, samt et miljøledelsessystem, som ISO 14001. Leverandøren må også ha relevant erfaring fra minst tre sammenlignbare prosjekter de siste fem årene. Tildelingskriteriene er pris (70 %) og kvalitet, inkludert oppgaveforståelse og gjennomføringsplan (30 %).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Etat for bygg og eiendom forvalter, drifter, vedlikeholder og utvikler kommunens eiendommer. Eiendomsmassen består av mer enn 1000 bygg på rundt 1,2 million kvadratmeter og 5000 ubebygde eiendommer. Nærmere 60 prosent av byggene er skoler, barnehager og sykehjem. De resterende er blant annet kontorbygg, havnebygg, brannstasjoner, parkeringsanlegg og idrettshaller. Totalentreprisen gjelder rehabilitering av deler av uteområdet i Eldsbakkane barnehage. Formålet er å sikre en bedre overvannshåndtering i området og lage nye oppholds- og aktivitetsmuligheter for barna.Hovedtrekkene i prosedyrenEldsbakkane barnehage ligger i Ytrebygda bydel i Bergen kommune og er en avdelingsbarnehage som tilbyr plass til 56 barn i alderen 1-6 år. Barnehagen har et stort og fint uteområde, men opplever noen utfordringer knyttet til dagens utforming. Terrenget på nedsiden av barnehagen er bratt og fuktig, og lite brukervennlig for barna. Prosjektet omfatter blant annet opparbeiding av utearealer, håndtering av jordmasser, justering av eksisterende terreng, etablering av trekonstruksjoner, vannrenner, samt utforming av sansesti med beplantning. Barnehagen skal være i drift under hele anleggsperioden. Dette krever at totalentreprenør har særlig fokus på sikkerhet med hensyn til barn og voksne, og trafikk til og fra byggeplassen. Barnehagens beliggenhet innebærer også strenge krav til sikringav byggeplassen til enhver tid. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av funksjonsbeskrivelsen og de øvrige vedleggene til konkurransegrunnlaget. Som kontrakt for gjennomføring av arbeider etter denne anskaffelsen benyttes NS 8407 Alminnelige kontraktsbestemmelser for totalentrepriser, med de endringer som fremgår av bilagene til avtalen. Arbeidet planlegges å starte umiddelbart etter kontraktsignering, og forventes ferdigstilt innen fire måneder etter kontraktens oppstart. Eventuelle forsinkelser i anskaffelsesprosessen vil medføre en tilsvarende justering av tidsfristene. Det foreligger godkjent rammesøknad.

    Kontakt navn
    Judith Dybendal
    Kontakt telefon
    +47 05556
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør må ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Det er et krav at leverandør har minimum rating C (Lav risiko) i kredittforetaket Creditsafe.

    Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten.

    Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen.

    Leverandør skal være et lovlig registrert foretak.

    Leverandøren skal ha relevant erfaring fra gjennomføring av sammenlignbare oppdrag. Med sammenlignbare oppdrag menes oppdrag av tilsvarende omfang og kompleksitet som den leveransen Bergen kommune etterspør.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Pris/Totale kostnader (70 %) Pris/totale kostnader består av følgende priselementer, som blir lagt sammen til en evalueringssum: Kontraktssum (ekskl. mva.) Sum regningsarbeid (ekskl. mva.) Påslagssum (ekskl. mva.) Oppgitt forbruk/estimat i prisskjema er ikke bindende for oppdragsgiver. Dokumentasjonskrav: Utfylt Bilag 2A Prisskjema.

    Evalueringsmetode

    Dokumentasjonskrav: Utfylt Bilag 2A Prisskjema.

    Beskrivelse

    Kvalitet: Oppgaveforståelse/gjennomføringsplan (30 %) Under dette kriteriet vurderes leverandørens oppgaveforståelse og fremdriftsplan for hvordan oppdraget skal gjennomføres for å sikre ferdigstillelse av prosjektet innen fire måneder etter signering av kontrakt. Det vil bli gjort en skjønnsmessig vurdering av hvordan leverandøren planlegger å minimere risiko for forsinkelser på kritiske punkter i prosjektet. Tiltakene leverandør beskriver bør være konkrete og forpliktende. Vurderingen vil legge vekt på: Identifisering av sentrale risikomomenter som kan føre til forsinkelser. Hvordan leverandøren planlegger for kritiske aktiviteter med tiltak for å redusere disse risikoene, for eksempel med tanke på organisering, ressurser og kapasitet. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere følgende dokumentasjon: En løsningsbeskrivelse av oppgaveforståelse og gjennomføringsplan (maks 1000 ord). Ord utover denne grensen, samt eventuelle lenker eller henvisninger til eksterne vedlegg, vil ikke bli evaluert. En fremdriftsplan (maks 1 A4-side) som skal inneholde: Datoer, hovedaktiviteter, tidsbruk og viktige milepæler. En grafisk fremstilling av aktiviteter og tidsbruk. Fremdriftsplaner som overstiger én side vil ikke bli evaluert.

    Evalueringsmetode

    Vurderingen vil legge vekt på: * Identifisering av sentrale risikomomenter som kan føre til forsinkelser. * Hvordan leverandøren planlegger for kritiske aktiviteter med tiltak for å redusere disse risikoene, for eksempel med tanke på organisering, ressurser og kapasitet. Dokumentasjonskrav: * En løsningsbeskrivelse av oppgaveforståelse og gjennomføringsplan (maks 1000 ord). Ord utover denne grensen, samt eventuelle lenker eller henvisninger til eksterne vedlegg, vil ikke bli evaluert. * En fremdriftsplan (maks 1 A4-side) som skal inneholde: Datoer, hovedaktiviteter, tidsbruk og viktige milepæler. En grafisk fremstilling av aktiviteter og tidsbruk. Fremdriftsplaner som overstiger én side vil ikke bli evaluert.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner