Cobrief Logo
Brief

Jernbane- og infrastrukturbygging

Statens Vegvesen trenger bygge- og anleggsvirksomhet for trafikksikkerhets- og utbedringstiltak på E134 mellom Ølen og Mørkeli i Rogaland, med en varighet på 2 år. Arbeidet omfatter utvidelse av veien for å etablere forsterket vegoppmerking, utbedring av eksisterende vei og bygging av ny vei, samt tiltak i vassdrag, støttemurer, bru, stikkrenner, feunderganger, tilpasning av avkjørsler og sideterrengstiltak. Tildelingskriteriet er laveste pris (100%).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Det skal utføres trafikksikkerhets- og utbedringstiltak på E134 på en strekning mellom Ølen (Vindafjord kommune) og Mørkeli (Etne kommune). Strekningen er ca. 6,3 km lang, med trafikkmengde (ÅDT for 2024) på ca. 4200, ÅDT andel lange kjøretøy på 16 %. Prosjektet er tegningsbasert. Formålet med arbeidet er å utvide dagens veg for å etablere forsterket vegoppmerking (FVO). Arbeidet som skal utføres er kombinasjon av utbedring av eksisterende veg og bygging av ny veg. Andre arbeider som også kan nevnes er; tiltak i vassdrag, støttemurer, bru, stikkrenner, feunderganger, tilpasning av avkjørsler og sideterrengstiltak mv. Under er en liten oversikt over tiltakene/arbeidene som skal utføres. Listen er ikke uttømmende.

    Kontakt navn
    Tone Gunn Myhre
    Kontakt telefon
    +90 203259
    Adresse
    Innspurten 11C, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal på forespørsel fra oppdragsgiver levere skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt utstedt av kompetent organ i leverandørens hjemstat, eller det land hvor leverandøren er etablert. Attesten skal dokumentere om leverandøren har oppfylt sine forpliktelser til å betale skatter, avgifter og trygdeavgifter. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere forespørsel om å delta i konkurransen eller tilbud.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Laveste pris

    Beskrivelse

    Ifølge FOA § 7-9 (4) kan tildelingskriterium etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Prosjektet har utarbeidet et klimagassbudsjett for byggeplan med forslag til tiltak. Vi har utformet klima og miljøkrav der vi mener effekten er størst, gitt de fysiske rammevilkårene prosjektet har. Klima- og miljøbelastningen, som er mulig å påvirke og som gir best uttelling, i denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til: 1. Materialleveranser og masseproduksjon. 2. Utslipp fra anleggsmaskiner og kjøretøy. Konklusjon: Ved å stille en rekke klima- og miljøkrav i kontrakten er vi sikret en god klima- og miljøeffekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen som bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium. Kravene vil stimulere leverandørene til å tenke klima og miljø, og vise dem at dette også kan være økonomisk fornuftig for både dem og samfunnet. Utfyllende begrunnelse er lagt ved øvrige dokumenter i anskaffelsen.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner