Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Malearbeid

Bergen Kommune, gjennom Etat for bygg og eiendom (EBE), søker å inngå en rammeavtale for malerarbeid over 4 år med en maksimal totalverdi på 57 millioner kroner. Avtalen vil bli delt i to delkontrakter, hvor delkontrakt 1 dekker bydelene Bergenhus, Årstad, Åsane og Arna, og delkontrakt 2 dekker Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen. Arbeidet inkluderer maling av innvendige og utvendige flater, lakking av parkett, og andre relaterte oppgaver. Leverandører må ha erfaring fra lignende arbeider, inkludert på verneverdige bygg, og kunne dokumentere minst 5 relevante referanseprosjekter fra de siste 5 år. Det kreves også at leverandørene har et kvalitetsstyringssystem, som kan dokumenteres med ISO 9001-sertifisering eller tilsvarende, samt et miljøledelsessystem, dokumentert med ISO 14001 eller tilsvarende. Tildelingskriteriene vektlegger pris (60%) og oppgaveforståelse (40%). Leverandører må også ha tilstrekkelig teknisk personell, med spesifikke krav til antall fagarbeidere og ufaglærte for hver delkontrakt.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler og uteområder. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler. Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager, i tillegg til sykehjem, administrasjonsbygg og idrettsanlegg, med tilhørende uteområder. En del av byggene er fredede/verneverdige med antikvarisk verdi. For å dekke etatens behov for oppgraderinger og vedlikehold av bygningsmassen, har Bergen kommune ved EBE til hensikt inngå rammeavtaler med to leverandører for levering av malertjenester. Samlet kontraktsverdi for de to delkontraktene er estimert til 8,0 – 10,0 MNOK (ekskl. mva.) per år. Samlet øvre tak for uttak er 57 MNOK (ekskl. mva.) over 4 år. Det skal tildeles to delkontrakter: Delkontrakt 1 omfatter arbeider i bydelene Bergenhus, Årstad, Åsane og Arna (antas å utgjøre ca. 60 % av estimert volum - dvs. omtrent 4,8 - 6,0 MNOK per år (ekskl. mva.) Delkontrakt 2 omfatter arbeider i bydelene Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen (antas å utgjøre ca. 40 % av estimert volum – dvs. omtrent 3,2 – 4,0 MNOK per år (ekskl. mva.) Det presiseres at fordeling av volum på de to delkontraktene kun er estimater, slik at reell fordeling vil kunne avvike i betydelig grad. Tilbyder kan gi tilbud på begge delkontraktene, men det skal kun tildeles en kontrakt per tilbyder, slik at det vil bli tildelt til to ulike tilbydere. Betingelsen faller bort dersom oppdragsgiver kun mottar ett gyldig tilbud fra én tilbyder for begge delkontraktene, og denne tilbyderen er kvalifisert til å håndtere begge delkontraktene. Dersom en tilbyder leverer tilbud med den høyeste poengscoren for begge delkontraktene, vil denne tilbyderen tildeles delkontrakt 1, som det antas vil få det største volumet. Tilbyder rangert som nummer to vil deretter tildeles delkontrakt 2.Hovedtrekkene i prosedyrenRammeavtalen skal dekke oppdragsgivers behov for å få utført malerarbeider, både inne og ute. Hovedarbeidsoppgavene er blant annet: Maling av flater ute og inne Maling av pasientrom Maling av utvendige fasader, med for og ettarbeid, herunder ulike former for fasadevask etter behov (varmt eller kaldt vann) Lakking av parkett/tregulv Kartlegging/utreding av materiell på eksisterende bygg (på forespørsel) Leie og oppsett av større stillas, for de oppdragene der det kun utføres malerarbeid Oppdragsgiver ønsker også at leverandør er ansvarlig for at følgende tilleggsoppgaver utføres via denne rammeavtalen: Kalk/sandvasking av fasader Foliering, f. eks vindu og dørskilt Sliping, lakking og merking av sportsgulv (begrenset omfang, gjelder mindre arbeider) Dersom leverandøren selv ikke innehar nødvendig kompetanse for å utføre etterspurte hoved – eller tilleggsoppgaver, må leverandøren inngå et forpliktende samarbeid med underleverandører som innehar denne kompetansen, senest ved dato for kontraktsignering. Eventuelle underleverandører skal være godt kvalifiserte og ha god kompetanse og erfaring. Dersom oppdragsgiver i løpet av avtaleperioden ser at omfanget av en tilleggstjeneste overstiger terskelen for kunngjøring, har oppdragsgiver rett til å gjennomføre egen konkurranse om rammeavtale for tjenesten, og tjenesten vil ikke lenger omfattes av denne rammeavtalen. Rammeavtalen omfatter også nødvendig materiell, verktøy og utstyr (herunder bl.a. rullestillas) håndtering av avfall, og sikringstiltak for eget personell og byggenes brukere. Listen over tjenester som rammeavtalen omfatter er ikke uttømmende. Øvrige tjenester som naturlig hører inn under fagområdet som denne rammeavtalen omfatter, vil kunne tilkomme dersom det i avtaleperioden oppstår behov for det. Oppdragsgiver har flere løpende rammeavtaler som i enkelte oppdrag vil grense opp mot eller overlappe oppdrag på denne avtalen. Oppdragsgiver vil i slike tilfeller søke å benytte avtalene på en mest mulig hensiktsmessig måte. Det er blant annet inngått rammeavtale om stillastjenester. Denne avtalen er primært tenkt benyttet av EBEs egne ansatte, men for oppdrag som omfatter flere håndverkerarbeider, i tillegg til malerarbeider, vil det være relevant at leverandør av malertjenester benytter EBEs stillasavtale. Oppdragsgiver forbeholder seg videre retten til å velge å ikke benytte rammeavtalen for gjennomføring av større og/eller komplekse prosjekter. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene foreta særskilt kunngjøring på ordinær måte i henhold til den aktuelle lov og forskrift.

    Kontakt navn
    Gry Loftesnes
    Kontakt telefon
    +47 47396115
    Kontakt e-post
    gry@odinprosjekt.no
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør må ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittvurdering må vise at leverandør er kredittverdig uten sikkerhet. Det er et krav at leverandør har minimum rating B (Lav risiko) i kredittforetaket Creditsafe. Nyetablerte leverandører kan levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Hvis ikke leverandør er registrert i Creditsafe sine registre skal foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap leveres på oppfordring. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres.

    Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten.

    Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen.

    Leverandør skal være et lovlig registrert foretak.

    Leverandør må ha god og relevant erfaring fra tilsvarende arbeider, utført i løpet av de 5 siste årene før dato for tilbudsfrist. Med tilsvarende arbeid menes blant annet maling av innvendige og utvendige flater, med for og etterarbeid, i samsvar med beskrivelsen som fremkommer av anskaffelsesdokumentene. Leverandør må også ha god erfaring fra malerarbeider på verneverdige og antikvariske bygg, inkludert oppdrag som omfatter arbeider med linolje. Erfaringen kan være opparbeidet under arbeid på rammeavtaler, og/eller fra enkeltprosjekter av tilsvarende art og størrelse som de oppdragene som omfattes av denne rammeavtalen. Det skal dokumenteres minst 2 referanseprosjekt med arbeider fra eldre historiske offentlige eller større bygg, der det er benyttet linolje, og der arbeidet er utført i samsvar med vernemyndighetenes krav.

    Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske og faglige ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. For delkontrakt 1 kreves det at tilbyder disponerer over til sammen 10 fagarbeidere innen malerfaget, og 10 antall ufaglærte med god erfaring. For delkontrakt 2 kreves det at tilbyder disponerer over minimum til sammen 6 fagarbeidere (malerfaget), og 6 antall ufaglærte med god erfaring. Det legges til grunn at hoveddelen av arbeidene utføres i sommerhalvåret, slik at tilbyder må ha kapasitet til å håndtere en rekke arbeider i denne perioden.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Evalueringsprisen (evalueringssummen) består av summen av følgende prisposter: Timepriser personell (ekskl. mva) mulitiplisert med estimert årlig uttak Påslag på estimert uttak av varer, og påslag for administrasjon av underleverandør ved utførelse av tilleggsoppgaver, multiplisert med estimert årlig uttak (rundsummer) (Selve rundsummene inngår ikke i evalueringsprisen). Dokumentasjon: Utfylt Bilag 4A Prisskjema

    Beskrivelse

    Se Konkurranseregler for beskrivelse av case.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner