Anbudsoversikt for EBE 36 - 2024 Allehelgensgate 5 - Ny heis (2.gangsutlysning)

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Heisinstallasjon og vedlikehold

Bergen Kommune trenger kompetanse innen installasjon av heis for å levere en ny heis i Allehelgens gate 5 i Bergen over 9 måneder til en verdi av 2 800 000 NOK. Avtalen omfatter rivning av gammel heis, bygningsmessig arbeid og komplett montering av ny heis i eksisterende sjakt, samt en serviceavtale i garantitiden. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet med en kredittvurdering på minst B, og ha et implementert kvalitetsstyringssystem. Anbudets vekting er 50 % pris, 35 % kvalitet på tilbudt heis og heisanlegg, og 15 % leveringstider for totalutskifting.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
EBE 36 - 2024 Allehelgensgate 5 - Ny heis (2.gangsutlysning)
Lokasjon
Estimert verdi
2 800 000,00 kr
Varighet
9 måneder
Tildelingskriterium 1
Pris/Totale kostnader
Tildelingskriterium 2
Kvalitet på tilbudt heis og heisanlegg
Tildelingskriterium 3
Leveringstider Totalutskifting
Kvalifikasjonskrav 1
Økonomisk og finansiell kapasitet
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre avtalen/kontrakten. Oppdragsgiver vil selv innhente kredittvurdering på den enkelte tilbyder fra Creditsafe (https://www.creditsafe.com). For denne avtalen/kontrakten vil kredittverdighet med kredittrating B (lav risiko (min. 51 av 100 i tallbedømmelsen)) være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Leverandør med lavere rating enn B vil bli avvist. Nyetablerte Leverandører skal ikke være dårligere enn AN (kredittverdig nyetablerte foretak) eller tilsvarende dersom annen rating benyttes (tallbedømmelse). Nyetablerte kan alternativ levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Dokumentasjon for utenlandske leverandører: Leverandør skal på forespørsel levere en kredittrating rapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge eller fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsrapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. Dersom leverandør ikke er registret i Creditsafe, må leverandør sørge for å legge inn et forbehold i sitt tilbud med dokumentasjon på oppfyllelse av kravet fra et annet gyldig kredittvurderingsselskap. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Kvalitetsstyringssystem
Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Miljøledelsessystem
Oppdraget krever leverandører som har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For tilbydere som ikke er registrert i ovennevnte register må tilbyder levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Kvalifikasjonskrav 5
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandør skal ha relevant erfaring. Med relevant erfaring menes i dette tilfellet erfaring fra tilsvarende oppdrag om utskiftning/installasjon av heis. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi referanseprosjekter fra de siste fem (5) år. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets omfang/type, prosjektets kostnad/verdi, tidspunkt, leverandørens rolle i oppdraget og mottaker (navn, telefon og epost). Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Referansene legges inn direkte i Mercell som besvarelse av dette punkt eller i mal for referanseskjema i Vedlegg 2.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner