Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Malearbeid

Bergen kommune trenger en rammeavtale for malerarbeid og gulvbelegg i kommunale utleieboliger, med en maksimal totalverdi på 40 millioner kroner. Avtalen er delt inn i delkontrakter basert på geografiske områder i Bergen, og leverandører kan gi tilbud på en eller flere delkonkurranser. Arbeidet inkluderer både innvendige og utvendige maleoppdrag samt legging av gulvbelegg, med ansvar for nødvendig grunnarbeid. Tildelingskriteriene vektlegger pris (70%) og oppdragsforståelse (30%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av økonomisk kapasitet, kvalitetsstyringssystem (ISO 9001), miljøledelsessystem (ISO 14001 eller tilsvarende), samt relevant erfaring med 2 til 5 referanseprosjekter fra de siste 5 år. Leverandøren må også ha teknisk personell med tilstrekkelig kompetanse, inkludert minst en med mesterbrev i malerfaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Rammeavtalen har som formål å sikre at Bergen kommune ved Etat for boligforvaltning (Oppdragsgiver) får utført malerarbeid og legging av gulvbelegg i kommunale utleieboliger. Etaten forvalter og vedlikeholder rundt 5300 boliger på rundt 1700 adresser i Bergen kommune. MalerarbeidAvrop under rammeavtalen vil omfatte innvendige og utvendige maleoppdrag av varierende størrelse. Leverandør må utføre nødvendig grunnarbeid for å kunne male, herunder nødvendig sparkling, pussing og grunning. Ønsket sluttresultat (f.eks. slett vegg) vil bli spesifisert av Oppdragsgiver i avropsbestillingen. Det er Leverandørs ansvar å vurdere hva som er nødvendig grunnarbeid for å oppnå det bestilte sluttresultatet. GulvbeleggLeverandør må utføre nødvendig grunnarbeid for å kunne legge gulvbelegg, herunder nødvendig sparkling, pussing, sliping og avretting. Ønsket sluttresultat (f.eks. at gulv skal være belagt med vinyl) vil bli spesifisert av Oppdragsgiver i avropsbestillingen. Det er Leverandørs ansvar å vurdere hva som er nødvendig grunnarbeid for å oppnå det bestilte sluttresultatet. Noen sentrale oppgaver:Fjerning av beleggSliping av undergulvFlekk- og skjøtesparkel for beleggHelsparkling av undergulvLegging av gulvplater, linoleumsbelegg og vinylFjerning og montering av gulvlisterLevering av nødvendig materiellListen er ikke uttømmende, og det må påregnes å utføre annet arbeid som naturlig faller innenfor arbeid med legging av gulvbelegg. Avgrensninger:Enkelte oppdrag vil kunne ha et grensesnitt opp mot andre rammeavtaler (f.eks. tømrertjenester og klargjøring). Oppdragsgiver skal søke å bruke avtalene mest mulig hensiktsmessig for alle parter. Der det er flere fag involvert og malerarbeid inngår som en naturlig del av den totale leveransen, kan Oppdragsgiver velge å lyse ut den totale leveransen i en åpen anbudskonkurranse. Dersom et avrop er estimert til å overstige NOK 500.000 eks.mva., kan Oppdragsgiver velge å lyse ut avropet i en åpen anbudskonkurranse. Delkontrakter:Rammeavtalen er delt inn i delkontrakter basert på områder i Bergen kommune:Område 1Område 2Område 3Bydeler i BergenArna, Åsane, Bergenhus, Laksevåg IIÅrstad II, Fyllingsdalen, Laksevåg IFana, Ytrebygda, Årstad IEstimert fordeling av kontraktsomfang(vil kunne variere utfra endringer i leietakermassen)35%35%30%Konkurransen er inndelt i 4 delkonkurranser:Delkontrakt 1 Område 1Delkontrakt 2 Område 2Delkontrakt 3 Område 3Delkontrakt 4 Område 1 + 3 (samlet kontrakt)Leverandør må gi tilbud på hver enkelt delkonkurranse den ønsker å delta i, og minimum 1 delkonkurranse. Se hver enkelt delkonkurranse for nærmere informasjon. Om tildelingen:Konkurransen vil bli tildelt minimum 2 og maksimum 3 leverandører. Den enkelte leverandør kan kun bli tildelt 1 delkontrakt. Denne begrensningen bortfaller dersom det ikke blir levert inn mange nok gyldige tilbud. Oppdragsgiver vil enten tildele delkontraktene 1 og 3, eller delkontrakt 4. Delkontrakt 2 vil uansett bli tildelt. Valg mellom tildeling av delkontrakt 1 og delkontrakt 3, eller delkontrakt 4:I utgangspunktet skal det alternativet som samlet gir den laveste sammenligningsprisen fra tildelingskriteriene velges. Dersom det er inntil 700.000 NOK* (årlig) dyrere å velge delkontrakt 1 og delkontrakt 3 enn delkontrakt 4, skal delkontrakt 1 og delkontrakt 3 velges. (* Det er tilbudspriser, ikke sammenligningspriser, som gjelder for denne vurderingen)Rekkefølge for tildeling er:Delkontrakt 4 (Utgår ved tildeling av delkontrakt 1 og 3)Delkontrakt 1 (Utgår ved tildeling av delkontrakt 4)Delkontrakt 2Delkontrakt 3 (Utgår ved tildeling av delkontrakt 4)Dersom delkontraktsleverandør ikke kan levere i henhold til forventinger grunnet kapasitet mv., forbeholder Oppdragsgiver seg retten til å gjøre avrop hos de andre delkontraktsleverandørene i stigende rekkefølge:Ved kapasitetsproblemer i område 1 vil avropet gå til delkontraktsleverandør i område 2. Ved kapasitetsproblemer i område 2 vil avropet gå til delkontraktsleverandør i område 3. Ved kapasitetsproblemer i område 3 vil avropet gå til delkontraktsleverandør i område 1.

    Kontakt navn
    Susanne Falck
    Kontakt telefon
    +47 05556
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør må ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittvurdering må vise at leverandør er kredittverdig uten sikkerhet. Det er et krav at leverandør har minimum rating B (Lav risiko) i kredittforetaket Creditsafe. Nyetablerte leverandører kan levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Hvis ikke leverandør er registrert i Creditsafe sine registre skal foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap leveres på oppfordring. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres.

    Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten.

    Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen.

    Leverandør skal være et lovlig registrert foretak.

    Leverandør skal vise til god erfaring som er relevant for anskaffelsen som er beskrevet i anskaffelsesdokumentene. Erfaringen skal være av tilsvarende kompleksitet og omfang. Referanseprosjektene skal inneholde informasjon angitt i ESPD-skjemaet i Mercell. I feltet Mottakere skal det oppgis oppdragsgiver, samt kontaktperson med navn, telefonnummer, e-postadresse og rolle i referanseprosjektet. I feltet Beskrivelse skal det være en kort beskrivelse av prosjektet og fremgå hva som gjør erfaringen relevant for denne anskaffelsen.

    Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse og faglige kvalifikasjoner til å lede og kvalitetssikre leveransen. Minst en av de nevnte skal ha mesterbrev i malerfaget.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Laveste pris

    Beskrivelse

    Besvarelse av spørsmål om leverandørs oppdragsforståelse. Leverandør mottar poeng fra 0-10. Beste leverandør mottar 10 poeng, og får ingen pristillegg på sin tilbudspris. Øvrige leverandører vurderes opp mot beste leverandør, og får et pristillegg på sin tilbudspris som øker desto lengre poengsummen er fra 10 poeng.

    Evalueringsmetode

    Leverandør mottar poeng fra 0-10. Beste leverandør mottar 10 poeng, og får ingen pristillegg på sin tilbudspris. Øvrige leverandører vurderes opp mot beste leverandør, og får et pristillegg på sin tilbudspris som øker desto lengre poengsummen er fra 10 poeng.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner