Anbudsoversikt for EBF051 Rammeavtale for malerarbeid og gulvbelegg

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Malearbeid

Bergen kommune trenger en rammeavtale for malerarbeid og gulvbelegg i kommunale utleieboliger, med en maksimal totalverdi på 40 millioner kroner. Avtalen er delt inn i delkontrakter basert på geografiske områder i Bergen, og leverandører kan gi tilbud på en eller flere delkonkurranser. Arbeidet inkluderer både innvendige og utvendige maleoppdrag samt legging av gulvbelegg, med ansvar for nødvendig grunnarbeid. Tildelingskriteriene vektlegger pris (70%) og oppdragsforståelse (30%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av økonomisk kapasitet, kvalitetsstyringssystem (ISO 9001), miljøledelsessystem (ISO 14001 eller tilsvarende), samt relevant erfaring med 2 til 5 referanseprosjekter fra de siste 5 år. Leverandøren må også ha teknisk personell med tilstrekkelig kompetanse, inkludert minst en med mesterbrev i malerfaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
EBF051 Rammeavtale for malerarbeid og gulvbelegg
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Susanne Falck
Kontakt telefon
+47 05556
Adresse
Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN
Kategori (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
40 000 000,00 kr
Beskrivelse
Rammeavtalen har som formål å sikre at Bergen kommune ved Etat for boligforvaltning (Oppdragsgiver) får utført malerarbeid og legging av gulvbelegg i kommunale utleieboliger. Etaten forvalter og vedlikeholder rundt 5300 boliger på rundt 1700 adresser i Bergen kommune. MalerarbeidAvrop under rammeavtalen vil omfatte innvendige og utvendige maleoppdrag av varierende størrelse.
Leverandør må utføre nødvendig grunnarbeid for å kunne male, herunder nødvendig sparkling, pussing og grunning. Ønsket sluttresultat (f.eks. slett vegg) vil bli spesifisert av Oppdragsgiver i avropsbestillingen. Det er Leverandørs ansvar å vurdere hva som er nødvendig grunnarbeid for å oppnå det bestilte sluttresultatet.
GulvbeleggLeverandør må utføre nødvendig grunnarbeid for å kunne legge gulvbelegg, herunder nødvendig sparkling, pussing, sliping og avretting. Ønsket sluttresultat (f.eks. at gulv skal være belagt med vinyl) vil bli spesifisert av Oppdragsgiver i avropsbestillingen. Det er Leverandørs ansvar å vurdere hva som er nødvendig grunnarbeid for å oppnå det bestilte sluttresultatet.
Noen sentrale oppgaver:Fjerning av beleggSliping av undergulvFlekk- og skjøtesparkel for beleggHelsparkling av undergulvLegging av gulvplater, linoleumsbelegg og vinylFjerning og montering av gulvlisterLevering av nødvendig materiellListen er ikke uttømmende, og det må påregnes å utføre annet arbeid som naturlig faller innenfor arbeid med legging av gulvbelegg.
Avgrensninger:Enkelte oppdrag vil kunne ha et grensesnitt opp mot andre rammeavtaler (f.eks. tømrertjenester og klargjøring). Oppdragsgiver skal søke å bruke avtalene mest mulig hensiktsmessig for alle parter.
Der det er flere fag involvert og malerarbeid inngår som en naturlig del av den totale leveransen, kan Oppdragsgiver velge å lyse ut den totale leveransen i en åpen anbudskonkurranse.
Dersom et avrop er estimert til å overstige NOK 500.000 eks.mva., kan Oppdragsgiver velge å lyse ut avropet i en åpen anbudskonkurranse.
Delkontrakter:Rammeavtalen er delt inn i delkontrakter basert på områder i Bergen kommune:Område 1Område 2Område 3Bydeler i BergenArna, Åsane, Bergenhus, Laksevåg IIÅrstad II, Fyllingsdalen, Laksevåg IFana, Ytrebygda, Årstad IEstimert fordeling av kontraktsomfang(vil kunne variere utfra endringer i leietakermassen)35%35%30%Konkurransen er inndelt i 4 delkonkurranser:Delkontrakt 1 Område 1Delkontrakt 2 Område 2Delkontrakt 3 Område 3Delkontrakt 4 Område 1 + 3 (samlet kontrakt)Leverandør må gi tilbud på hver enkelt delkonkurranse den ønsker å delta i, og minimum 1 delkonkurranse. Se hver enkelt delkonkurranse for nærmere informasjon.
Om tildelingen:Konkurransen vil bli tildelt minimum 2 og maksimum 3 leverandører. Den enkelte leverandør kan kun bli tildelt 1 delkontrakt. Denne begrensningen bortfaller dersom det ikke blir levert inn mange nok gyldige tilbud.
Oppdragsgiver vil enten tildele delkontraktene 1 og 3, eller delkontrakt 4. Delkontrakt 2 vil uansett bli tildelt.
Valg mellom tildeling av delkontrakt 1 og delkontrakt 3, eller delkontrakt 4:I utgangspunktet skal det alternativet som samlet gir den laveste sammenligningsprisen fra tildelingskriteriene velges. Dersom det er inntil 700.000 NOK* (årlig) dyrere å velge delkontrakt 1 og delkontrakt 3 enn delkontrakt 4, skal delkontrakt 1 og delkontrakt 3 velges. (* Det er tilbudspriser, ikke sammenligningspriser, som gjelder for denne vurderingen)Rekkefølge for tildeling er:Delkontrakt 4 (Utgår ved tildeling av delkontrakt 1 og 3)Delkontrakt 1 (Utgår ved tildeling av delkontrakt 4)Delkontrakt 2Delkontrakt 3 (Utgår ved tildeling av delkontrakt 4)Dersom delkontraktsleverandør ikke kan levere i henhold til forventinger grunnet kapasitet mv., forbeholder Oppdragsgiver seg retten til å gjøre avrop hos de andre delkontraktsleverandørene i stigende rekkefølge:Ved kapasitetsproblemer i område 1 vil avropet gå til delkontraktsleverandør i område 2.
Ved kapasitetsproblemer i område 2 vil avropet gå til delkontraktsleverandør i område 3.
Ved kapasitetsproblemer i område 3 vil avropet gå til delkontraktsleverandør i område 1.
Tildelingskriterium 1
Pris
Laveste pris
Tildelingskriterium 2
Oppdragsforståelse
Besvarelse av spørsmål om leverandørs oppdragsforståelse. Leverandør mottar poeng fra 0-10. Beste leverandør mottar 10 poeng, og får ingen pristillegg på sin tilbudspris. Øvrige leverandører vurderes opp mot beste leverandør, og får et pristillegg på sin tilbudspris som øker desto lengre poengsummen er fra 10 poeng.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør må ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittvurdering må vise at leverandør er kredittverdig uten sikkerhet. Det er et krav at leverandør har minimum rating B (Lav risiko) i kredittforetaket Creditsafe. Dokumentasjon: Oppdragsgiver vil sjekke kredittvurdering utført av kredittforetaket Creditsafe, så leverandør trenger ikke legge ved egen kredittvurdering. Nyetablerte leverandører kan levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Hvis ikke leverandør er registrert i Creditsafe sine registre skal foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap leveres på oppfordring. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 3
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Kvalifikasjonskrav 5
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal vise til god erfaring som er relevant for anskaffelsen som er beskrevet i anskaffelsesdokumentene. Erfaringen skal være av tilsvarende kompleksitet og omfang. Referanseprosjektene skal inneholde informasjon angitt i ESPD-skjemaet i Mercell.  + I feltet Mottakere skal det oppgis oppdragsgiver, samt kontaktperson med navn, telefonnummer, e-postadresse og rolle i referanseprosjektet. + I feltet Beskrivelse skal det være en kort beskrivelse av prosjektet og fremgå hva som gjør erfaringen relevant for denne anskaffelsen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi 2 til 5 referanseprosjekter fra de siste 5 år. Referanseprosjektene legges direkte inn i Mercell som besvarelse av dette kravet. Dersom det oppgis flere enn 5 referanseprosjekter, vil kun de 5 første bli vurdert.
Kvalifikasjonskrav 6
Teknisk personell eller tekniske enheter
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over personell med teknisk/faglig kompetanse som er relevant for gjennomføring av denne leveransen. Oversikten skal inneholde personens faglige kvalifikasjoner, erfaring og hvordan personen er tenkt brukt i den aktuelle leveransen. Alle ressurser som oppgis skal ha tilstrekkelig kapasitet i avtaleperioden til å kunne benyttes slik beskrevet.
Kvalifikasjonskrav 7
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse og faglige kvalifikasjoner til å lede og kvalitetssikre leveransen. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over hvilke erfaring og faglige kvalifikasjoner som besittes av ledergruppe og/eller nøkkelpersonell som vil stå som ansvarlige for leveransen. Minst en av de nevnte skal ha mesterbrev i malerfaget.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    5. des. 2024, 12:17

  2. Frist for spørsmål

    8. jan. 2025, 11:00

  3. Åpningsdato

    15. jan. 2025, 11:00

  4. Frist for innlevering

    15. jan. 2025, 11:00

  5. Startdato for avtale

    25. mars 2025, 00:00

  6. Sluttdato for avtale

    4 år

    25. mars 2029, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner