Rammeavtalen har som formål å sikre at Bergen kommune ved Etat for boligforvaltning (Oppdragsgiver) får utført malerarbeid og legging av gulvbelegg i kommunale utleieboliger. Etaten forvalter og vedlikeholder rundt 5300 boliger på rundt 1700 adresser i Bergen kommune. MalerarbeidAvrop under rammeavtalen vil omfatte innvendige og utvendige maleoppdrag av varierende størrelse.
Leverandør må utføre nødvendig grunnarbeid for å kunne male, herunder nødvendig sparkling, pussing og grunning. Ønsket sluttresultat (f.eks. slett vegg) vil bli spesifisert av Oppdragsgiver i avropsbestillingen. Det er Leverandørs ansvar å vurdere hva som er nødvendig grunnarbeid for å oppnå det bestilte sluttresultatet.
GulvbeleggLeverandør må utføre nødvendig grunnarbeid for å kunne legge gulvbelegg, herunder nødvendig sparkling, pussing, sliping og avretting. Ønsket sluttresultat (f.eks. at gulv skal være belagt med vinyl) vil bli spesifisert av Oppdragsgiver i avropsbestillingen. Det er Leverandørs ansvar å vurdere hva som er nødvendig grunnarbeid for å oppnå det bestilte sluttresultatet.
Noen sentrale oppgaver:Fjerning av beleggSliping av undergulvFlekk- og skjøtesparkel for beleggHelsparkling av undergulvLegging av gulvplater, linoleumsbelegg og vinylFjerning og montering av gulvlisterLevering av nødvendig materiellListen er ikke uttømmende, og det må påregnes å utføre annet arbeid som naturlig faller innenfor arbeid med legging av gulvbelegg.
Avgrensninger:Enkelte oppdrag vil kunne ha et grensesnitt opp mot andre rammeavtaler (f.eks. tømrertjenester og klargjøring). Oppdragsgiver skal søke å bruke avtalene mest mulig hensiktsmessig for alle parter.
Der det er flere fag involvert og malerarbeid inngår som en naturlig del av den totale leveransen, kan Oppdragsgiver velge å lyse ut den totale leveransen i en åpen anbudskonkurranse.
Dersom et avrop er estimert til å overstige NOK 500.000 eks.mva., kan Oppdragsgiver velge å lyse ut avropet i en åpen anbudskonkurranse.
Delkontrakter:Rammeavtalen er delt inn i delkontrakter basert på områder i Bergen kommune:Område 1Område 2Område 3Bydeler i BergenArna, Åsane, Bergenhus, Laksevåg IIÅrstad II, Fyllingsdalen, Laksevåg IFana, Ytrebygda, Årstad IEstimert fordeling av kontraktsomfang(vil kunne variere utfra endringer i leietakermassen)35%35%30%Konkurransen er inndelt i 4 delkonkurranser:Delkontrakt 1 Område 1Delkontrakt 2 Område 2Delkontrakt 3 Område 3Delkontrakt 4 Område 1 + 3 (samlet kontrakt)Leverandør må gi tilbud på hver enkelt delkonkurranse den ønsker å delta i, og minimum 1 delkonkurranse. Se hver enkelt delkonkurranse for nærmere informasjon.
Om tildelingen:Konkurransen vil bli tildelt minimum 2 og maksimum 3 leverandører. Den enkelte leverandør kan kun bli tildelt 1 delkontrakt. Denne begrensningen bortfaller dersom det ikke blir levert inn mange nok gyldige tilbud.
Oppdragsgiver vil enten tildele delkontraktene 1 og 3, eller delkontrakt 4. Delkontrakt 2 vil uansett bli tildelt.
Valg mellom tildeling av delkontrakt 1 og delkontrakt 3, eller delkontrakt 4:I utgangspunktet skal det alternativet som samlet gir den laveste sammenligningsprisen fra tildelingskriteriene velges. Dersom det er inntil 700.000 NOK* (årlig) dyrere å velge delkontrakt 1 og delkontrakt 3 enn delkontrakt 4, skal delkontrakt 1 og delkontrakt 3 velges. (* Det er tilbudspriser, ikke sammenligningspriser, som gjelder for denne vurderingen)Rekkefølge for tildeling er:Delkontrakt 4 (Utgår ved tildeling av delkontrakt 1 og 3)Delkontrakt 1 (Utgår ved tildeling av delkontrakt 4)Delkontrakt 2Delkontrakt 3 (Utgår ved tildeling av delkontrakt 4)Dersom delkontraktsleverandør ikke kan levere i henhold til forventinger grunnet kapasitet mv., forbeholder Oppdragsgiver seg retten til å gjøre avrop hos de andre delkontraktsleverandørene i stigende rekkefølge:Ved kapasitetsproblemer i område 1 vil avropet gå til delkontraktsleverandør i område 2.
Ved kapasitetsproblemer i område 2 vil avropet gå til delkontraktsleverandør i område 3.
Ved kapasitetsproblemer i område 3 vil avropet gå til delkontraktsleverandør i område 1.