Anbudsoversikt for Entreprise - 600922 Oppgradering Strandveiparken

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Lekeplassutstyr og utforming

Trondheim Kommune trenger kompetanse innen bygg- og anleggsarbeid for å levere oppgradering av Strandveiparken til en verdi av 13 000 000 NOK. Arbeidet inkluderer utvidelse og oppgradering av parkområdet med blant annet utskifting av forurensede masser, terrengarbeider, natursteinsarbeider, asfaltarbeid, etablering av lekeareal og grillområde samt installasjon av parkbelysning. To viktige formelle krav er at leverandøren må kunne dokumentere kvalitetssikring og miljøledelse i henhold til standarder som ISO 9001:2015 eller tilsvarende, samt ha erfaring fra lignende prosjekter. Anbudets vekting er pris: 40%, kompetanse: 25%, gjennomføringsevne: 20% og miljøvennlige løsninger: 15%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Entreprise - 600922 Oppgradering Strandveiparken
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Stine Ruud
Kontakt telefon
+47 72540000
Adresse
Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM
Estimert verdi
13 000 000,00 kr
Beskrivelse
Trondheim kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til åpen konkurranse om kontrakt i prosjektet Entreprise - Oppgradering Strandveiparken. Kommunen ønsker tilbud fra leverandører med det faglige, tekniske og økonomiske grunnlag som er nødvendig for oppfylling av kontrakten. Videre kreves erfaring fra tilsvarende arbeider for utførelse av ovennevnte kontraktsarbeid iht konkurransegrunnlaget.
Konkurransen gjennomføres via kommunens konkurransegjennomføringsverktøy Mercell. All kommunikasjon og tilbudsinnlevering skjer via Mercell.
Hovedtrekk i prosedyren
Trondheim kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til åpen konkurranse om kontrakt i prosjektet Entreprise - Oppgradering Strandveiparken. Kommunen ønsker tilbud fra leverandører med det faglige, tekniske og økonomiske grunnlag som er nødvendig for oppfylling av kontrakten. Videre kreves erfaring fra tilsvarende arbeider for utførelse av ovennevnte kontraktsarbeid iht konkurransegrunnlaget.
Konkurransen gjennomføres via kommunens konkurransegjennomføringsverktøy Mercell. All kommunikasjon og tilbudsinnlevering skjer via Mercell.
Prosjektet gjelder utførelse av utvidelse og oppgradering av Strandveiparken i Trondheim.
Strandveiparken er en eksisterende park som skal utvides og oppgraderes.
Parken ligger ved Lademoen stasjon i enden av Strandveien på Lademoen.
Den delen av parken skal opparbeides i dette oppdraget er ca 5,5 daa. Parken skal oppgraderes som grønn park med lek, aktivitet og rekreasjonstilbud. I arbeidet med parken inngår blant annet utskifting av forurensede masser, terrengarbeider, natursteinsarbeider, asfalt med pålimte figurer samt opparbeidelse av lekeareal med karakterisiske lekehus. Det skal også etableres grillområde med paviljong, parkouranlegg, parkbelysning mm
Tildelingskriterium 1
Pris
Totalpris - Enhetspriser - Timepriser - Påslagsprosenter - Opsjonsprise
Tildelingskriterium 2
Kompetanse
Tilbudt organisasjon og personell
Tildelingskriterium 3
Gjennomføringsevne
Fremdriftsplan og gjennomføringsplan
Tildelingskriterium 4
Miljø
Tilbudt andel utslippsfrie og/eller biogasskjøretøy til transport av masser som hentes/leveres til bygge-/anleggsplassen. Tilbudets reduserte massetransport basert på km og antall tonn masser.
Kvalifikasjonskrav 1
"Totale" årsomsetning
Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Tilbyder skal ha økonomisk og finansiell styrke i forhold til sin virksomhet generelt og i forhold til denne anskaffelsens karakter. Leverandøren skal ha en årlig minimumsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder som overstiger to ganger den anslåtte verdien av kontrakten. Dokumentasjonskrav: Virksomhetens årsregnskap for de siste 2 regnskapsår som inkluderer styrets årsberetning, resultatregnskap, balansen, noter og revisjonsberetning.
Kvalifikasjonskrav 2
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Minstekrav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten. Leverandøren skal ha en rating minimum A eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 3 måneder, og som baseres seg på siste kjente regnskapstall. En rating skal være utført av offentlig godkjent kredittvurderingsinstitusjon. Dersom leverandøren har saklig grunn til å ikke fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle stilling ved å fremlegge for eksempel erklæring fra finansinstitusjon om selvskyldnerkausjon.
Kvalifikasjonskrav 3
Skatt og avgifter
Tilbyder skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og avgifter. Dokumentasjonskrav: Utvidet skatteattest leveres for merverdiavgift og skatt. Attesten skal ikke være eldre enn 6 mnd fra tilbudsfristens utløp. Utenlandske tilbydere skal fremlegge attest fra tilsvarende myndigheter i det land de er registrert avgiftspliktige. Dersom myndighetene i aktuelle land ikke utsteder slike attester, må leverandøren fremlegge en signert egenerklæring vedrørende om det foreligger restanse på skatt og evt. størrelsen på denne. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha et kvalitetssystem tilpasset kontraktens innhold. Dokumentasjonskrav: Attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2015 eller tilsvarende. Styringssystemet skal også oppfylle kravene i NS-EN-ISO 14001:2015 eller tilsvarende. Kvalitetsstandarden skal være basert på relevante europeiske standardserier som er sertifisert av akkrediterte organer. Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon for tilsvarende kvalitetssikringstiltak dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slike attester innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte kvalitetssikringsstandardene. Her må det minimum fremlegges en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten.
Kvalifikasjonskrav 5
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha prosedyrer for å utføre oppdraget på en miljømessig forsvarlig måte. Dokumentasjonskrav: Tilbyder skal fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller visse miljøledelsessystemer eller –standarder. Eksempelsvis EU-ordningen for miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordningen (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 eller andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer. Oppdragsgiver godtar tilsvarende attester utstedt av organer i andre EØS-stater (for eksempel Miljøfyrtårn, ISO 14001). Annen dokumentasjon som viser at leverandøren har prosedyrer for å utføre oppdraget på en miljømessig forsvarlig måte.
Kvalifikasjonskrav 6
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Minstekrav: Tilbyder skal være lovlig registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske firmaer skal ha firmaattest. Utenlandske firmaer skal ha attester for registrering i faglige register som bestemt ved lovgivning i det land hvor tilbyder er etablert.
Kvalifikasjonskrav 7
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Tilbyder skal ha god erfaring med gjennomføring av lignende prosjekter med tilsvarende kompleksitet. Dokumentasjonskrav: Tilbyders egnethet dokumenteres med beskrivelse av minimum 3 tilsvarende prosjekter gjennomført siste fem år. Dokumentasjonen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post). Referanser vil kunne bli kontaktet ved behov for klargjøring av oppdragets relevans. Det er likevel tilbyderens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.
Kvalifikasjonskrav 8
Teknisk personell eller tekniske enheter
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Tilbyder skal ha tilstrekkelig kapasitet(personell og tekniske ressurser) tilgjengelig for dette oppdraget. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av tilbyders ansatte samt oversikt over redskaper, materiell og teknisk utstyr som tilbyder rådet over til å utføre kontrakten.
Kvalifikasjonskrav 9
For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet
I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 10
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal stille til rådighet personell med egnet kompetanse og erfaring innen byggfag/landentrepriser. For at kompetanse-/erfaring skal anses å være egnet må det personellet som stilles til rådighet ha formalkompetanse og erfaring som er relevant for oppdragets kompleksitet og størrelse.
Kvalifikasjonskrav 11
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet og gjennomføringsevne. For at kapasitet og gjennomføringsevne skal anses å være tilstrekkelig, må det personellet som stilles til rådighet ha formalkompetanse og erfaring som er relevant for oppdragets kompleksitet og størrelse. For at kapasitet og gjennomføringsevne skal anses å være tilstrekkelig, må det personellet som stilles til rådighet ha formalkompetanse og erfaring som er relevant for oppdragets kompleksitet og størrelse. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste 3 årene - (kan være samme dokument som kompetansematrisen). Det skal redegjøres for hvordan leverandøren vil sikre tilstrekkelig kapasitet for dette oppdraget, Det skal blant annet legges frem en bemanningsplan for oppdraget som viser antall egne ansatte, innleide, underentreprenører med mer.
Kvalifikasjonskrav 12
Andel av kontrakt til underleverandør
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Dokumentasjonskrav: En oversikt/matrise hvor det fremgår hvor stor andel av kontrakten som leverandøren vurderer å sette bort til underleverandører. Det skal leveres ESPD for underleverandører også i Mercell. ESPD er integrert i Mercell og veiledning for hvordan fylle inn ESPD følger av konkurransegrunnlaget del 1 A.
Kvalifikasjonskrav 13
Lønns - og arbeidsvilkår, lærlingordning
Tilbyder skal ha ordnede forhold vedrørende lønns- og arbeidsvilkår og være tilknyttet offentlig lærlingeordning. Dokumentasjonskrav: egenerklæringer for lønns - og arbeidsvilkår(vedlegg 5), og tilknyttet offentlig godkjent lærlingeordning. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    5. mars 2024, 15:31

  2. Frist for spørsmål

    2. apr. 2024, 10:00

  3. Frist for innlevering

    5. apr. 2024, 10:00

  4. Åpningsdato

    8. apr. 2024, 10:05

  5. Startdato for avtale

    3. mai 2024, 00:00

  6. Vedståelsesfrist

    5. juli 2024, 10:00

  7. Sluttdato for avtale

    8 døgn

    30. mai 2025, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner