Anbudsoversikt for EØS 016-2018 Generelle vikartjenester
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Arbeidsformidlingstjenester
Bergen kommune skal inngå rammeavtale på generelle vikarer. Med generelle vikarer menes vikartjenester som ikke er helsevikarer eller pedagogiske vikarer (kommunen har egne rammeavtaler for disse områdene). For utfyllende beskrivelse av hva som menes med generelle vikartjenester les beskrivelsene under de ulike delleveransene. Rammeavtalen er delt i to delleveranser. Delleveranse 1. Vikarer med høyere utdannelse. Delleveranse 2. Vikarer med fagbrev og ufaglærte vikarer. Leverandører kan gi tilbud på en eller begge delleveransene. Bergen kommune skal inngå avtale med en eller flere (1-2) leverdører på hver av delleveransene. Bergen kommune handler på fullmakt fra følgende samarbeidsparter: Askøy kommune, Austrheim kommune, Fjell kommune, Modalen kommune, Sund kommune, Vaksdal kommune, Voss kommune, Slettebakken menighets eldresenter, Bergen kirkelige fellesråd, Konkurransetilsynet, Havforskningsinstituttet
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- EØS 016-2018 Generelle vikartjenester
- Estimert verdi
- 70 000 000,00 kr
- Kvalifikasjonskrav 1
A: Egnethet Krav: Leverandør skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Firmaattest, som ikke er utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp. Bekreftelse for registrering i bransjeregister i eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivingen i det land hvor leverandøren er etablert (gjelder utenlandske selskaper). Krav: Leverandør skal være godkjent bemanningsforetak Dokumentasjon: Attest for registrert bemanningsforetak i Arbeidstilsynets register. Attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp. B: Økonomisk og finansiell kapasitet Krav: Selskapets soliditet Leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten. Dokumentasjon: Leverandøren kan dokumentere sin økonomiske/finansielle kapasitet på følgende måter: • Kredittratingsrapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge, eventuelt fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. • Siste års godkjente årsregnskap med styrets årsberetning og revisorerklæring. Nystartede selskaper som ikke har mulighet til å fremlegge godkjent årsregnskap, kan fremlegge de regnskapene som er ferdigstilt. • Egnede bank-/morselskapsgarantier og/eller relevant ansvarsforsikring. Oppdragsgiver anser bank-/morselskapsgarantier eller relevant ansvarsforsikring egnet, dersom disse dokumentene dekker oppdragsgivers økonomiske risiko der leverandøren ikke har økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten. Med oppdragsgivers økonomiske risiko menes økonomisk tap som forårsakes av manglende kontraktoppfyllelse. Morselskap som gir garanti, må dokumentere at de på selvstendig grunnlag oppfyller kravet til «selskapets soliditet». Leverandøren står fritt til å supplere med annen informasjon som kan anses som relevant i forhold til vurderingen av om kravet til selskapets soliditet er oppfylt. Oppdragsgiver forbeholder seg muligheten til å innhente kredittratingsrapport. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. C: Tekniske og faglige kvalifikasjoner Krav: Gjennomføringsevne - personell Det kreves at leverandøren viser god evne til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. Det kreves derfor at leverandør har tilstrekkelig kapasitet til å kunne gjennomføre oppdraget. Dokumentasjon: Leverandøren skal dokumentere sin gjennomføringsevne – personell på følgende måter (begge dokumentasjoner skal leveres med tilbudet): • Oversikt over antall årsverk, med kompetanse for spesielle/viktige fagområder for gjennomføring av denne leveransen. • Egenerklæring på at leverandør har tilstrekkelig kapasitet til å levere etterspurte vikarer fra 1. dag av kontraktsperioden til Bergen kommune og samarbeidsparter Krav: Erfaring fra lignende oppdrag Det kreves at leverandør har god erfaring fra lignende oppdrag. Dokumentasjon: Leverandør må fylle ut referanseskjema, vedrørende de 3 viktigste relevante leveranser de siste 3 år, inkludert deres omfang (antall månedsverk), verdi, tidspunkt, beskrivelse av oppdraget og oppdragsgiver eller mottaker. D: System for kvalitetssikring og miljøstandard. Krav til kvalitetsstyring Oppdraget krever leverandører som har systemer for kvalitetsstyring. Dokumentasjon (skal gis på én av følgende måter): Beskrivelse av firmaets rutiner vedrørende kvalitetsstyring, med vekt på kvalitetssikring, ressursstyring, ledelsens ansvar, tilvirkningsprosess og kontinuerlig analyse og forbedring. Om leverandør innehar ISO 9001:2008 sertifikat (eller nyere versjon), aksepteres slikt sertifikat som dokumentasjon på oppfyllelse av kvalifikasjonskravet.