Anbudsoversikt for EØS 045-2018 Drikkeautomater kaffe/varmdrikk/vann
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Kaffe- og drikkevareløsninger
Bergen kommune med samarbeidspartnere og tilsluttede kommuner (heretter kalt oppdragsgiver) har til hensikt å inngå rammeavtale med én totalleverandør for leie av kaffemaskiner/varmdrikkeautomater og vanndispensere. Avtalen skal omfatte leie av maskiner og serviceavtale, samt kjøp av forbruksvarer. Ansatte skal i utgangspunktet bruke egne kopper. Oppdragsgiver forbeholder seg retten å kunngjøre egne anskaffelser der verdien er over kr.500.000 pr.lokasjon.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- EØS 045-2018 Drikkeautomater kaffe/varmdrikk/vann
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Leverandør skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjon: Firmaattest, som ikke er utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp. Utenlandske selskaper: Bekreftelse for registrering i bransjeregister i eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivingen i det land hvor leverandøren er etablert (gjelder utenlandske selskaper).
Krav: Selskapets soliditet. Leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten Dokumentasjon: Leverandøren kan dokumentere sin økonomiske/finansielle kapasitet på følgende måter: -Kredittratingsrapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive Kredittopplysningsvirksomhet i Norge, eventuelt fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. -Siste års godkjente årsregnskap med styrets årsberetning og revisorerklæring. Nystartede selskaper som ikke har mulighet til å fremlegge godkjent årsregnskap, kan fremlegge de regnskapene som er ferdigstilt. -Egnede bank-/morselskapsgarantier og/eller relevant ansvarsforsikring. Oppdragsgiver anser bank-/morselskapsgarantier eller relevant ansvarsforsikring egnet, dersom disse dokumentene dekker oppdragsgivers økonomiske risiko der leverandøren ikke har økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten. Med oppdragsgivers økonomiske risiko menes økonomisk tap som forårsakes av manglende kontraktoppfyllelse. Morselskap som gir garanti, må dokumentere at de på selvstendig grunnlag oppfyller kravet til «selskapets soliditet». Leverandøren står fritt til å supplere med annen informasjon som kan anses som relevant i forhold til vurderingen av om kravet til selskapets soliditet er oppfylt. Oppdragsgiver forbeholder seg muligheten til å innhente kredittratingsrapport. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
System og rutiner for miljøledelse Krav: Leverandør skal ha et miljøstyringssystem som minimum består av følgende elementer: - En overordnet miljøpolitikk for bedriften - Et system for å overvåke og kontrollere de viktigste egenskapene ved bedriftens drift som kan ha en vesentlig påvirkning på miljøet. Dokumentasjon: Leverandøren bes legge fram redegjørelse for eksisterende rutiner som dokumenterer at kravet er dekket. Hvis selskapet er miljøsertifisert etter ISO 14001:2004 (eller nyere versjon), EMAS, Miljøfyrtårn eller tilsvarende 3dje parts verifiserte systemer, aksepteres slikt sertifikat som dokumentasjon på oppfyllelse av kvalifikasjonskravet.