Anbudsoversikt for EØS 064-2017 DPS konsulenttjenester

Brief

Bedriftsrådgivning

Bergen Kommune trenger konsulenttjenester innen organisasjonsutvikling og forvaltningsrevisjon gjennom en dynamisk innkjøpsordning. Tjenestene kan inkludere utredning, opplæring, veiledning, prosessrådgivning, strategisk rådgivning, analyse, kontrollrelaterte tjenester, konsekvensutredning, forskningsbaserte evalueringsrapporter og generell rådgivning. Leverandører må ha høy faglig kompetanse og erfaring fra lignende oppdrag, samt systemer for kvalitetsstyring, hvor ISO 9001-sertifisering kan benyttes som dokumentasjon. Det kreves også at leverandørene dokumenterer erfaring fra de tre viktigste relevante leveransene de siste tre årene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
EØS 064-2017 DPS konsulenttjenester
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Silje Nestavoll
Adresse
Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN
Beskrivelse
Anskaffelsen gjelder kjøp av konsulenttjenester til Bergen kommune. Primært vil kjøp av konsulenttjenester gjelde området organisasjonsutvikling og forvaltningsrevisjon. Eksempler kan være utredning, opplæring, veiledning og prosessrådgivning, strategisk rådgivning, analyse/kontrollrelaterte tjenester, tiltak/ konsekvensutredning, forskningsbaserte evalueringsrapporter samt generell rådgivning. Konsulenttjenestene kan inneholde både elementer av oppdrag og/ eller bistand. Oppdragsgiver benytter Mercell Sourcing Service. For å melde din interesse, samt få tilgang til eventuelle dokumenter, skal du klikke på lenken nedenfor eller kopiere og lime inn lenken i din nettleser. [[https://permalink.mercell.com/76592830.aspx]]. Følg deretter instruksjoner på nettsiden.
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandør skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift. Dokumentasjon: Skatteattest, utstedt via Altinn, Skattekontoret eller Skatteoppkreverkontoret. Attesten skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp. Utenlandske leverandører skal fremlegge attest fra tilsvarende myndigheter i det land de er registrert avgiftspliktige. Dersom myndighetene i aktuelle land ikke utsteder slike attester, må leverandøren fremlegge en egenerklæring vedrørende om det foreligger restanse på skatt og evt. størrelsen på denne. Egenerklæringen må være signert. eCertis kan ikke benyttes Krav: Leverandør skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Firmaattest, som ikke er utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp. Bekreftelse for registrering i bransjeregister i eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivingen i det land hvor leverandøren er etablert (gjelder utenlandske selskaper).
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Selskapets soliditet Leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten. Dokumentasjon: Leverandøren kan dokumentere sin økonomiske/finansielle kapasitet på følgende måter: • Kredittratingsrapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge, eventuelt fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. • Siste års godkjente årsregnskap med styrets årsberetning og revisorerklæring. Nystartede selskaper som ikke har mulighet til å fremlegge godkjent årsregnskap, kan fremlegge de regnskapene som er ferdigstilt. • Egnede bank-/morselskapsgarantier og/eller relevant ansvarsforsikring. Oppdragsgiver anser bank-/morselskapsgarantier eller relevant ansvarsforsikring egnet, dersom disse dokumentene dekker oppdragsgivers økonomiske risiko der leverandøren ikke har økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten. Med oppdragsgivers økonomiske risiko menes økonomisk tap som forårsakes av manglende kontraktoppfyllelse. Morselskap som gir garanti, må dokumentere at de på selvstendig grunnlag oppfyller kravet til «selskapets soliditet». Leverandøren står fritt til å supplere med annen informasjon som kan anses som relevant i forhold til vurderingen av om kravet til selskapets soliditet er oppfylt. Oppdragsgiver forbeholder seg muligheten til å innhente kredittratingsrapport. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Gjennomføringsevne Bergen kommune ønsker å inngå avtaler med leverandører som har høy faglig kompetanse og god kapasitet til å gjennomføre oppdragene som lyses ut i ordningen. Dokumentasjon: Generell beskrivelse av leverandørens overordnede kompetanseområder, oversikt over antall ressurser per kompetanseområde og opplysninger om relevante sertifiseringer for ressurser leverandøren råder over. eCertis kan ikke benyttes Krav: Erfaring fra lignende oppdrag Det kreves at leverandør har erfaring fra lignende oppdrag. Med lignende oppdrag menes utførelse av konsulentoppdrag innenfor organisasjonsutvikling og/ eller forvaltningsrevisjon for offentlig eller privat virksomhet. Dokumentasjon: Leverandør må fylle ut referanseskjema vedrørende de 3 viktigste relevante leveranser de siste 3 år, inkludert deres omfang, tidspunkt, verdi og oppdragsgiver eller mottaker. Krav til kvalitetsstyring Oppdraget krever leverandører som har systemer for kvalitetsstyring. Dokumentasjon (skal gis på én av følgende måter): Beskrivelse av firmaets rutiner vedrørende kvalitetsstyring, med vekt på kvalitetssikring, ressursstyring, ledelsens ansvar, tilvirkningsprosess og kontinuerlig analyse og forbedring. Om leverandør innehar ISO 9001:2008 sertifikat (eller nyere versjon), aksepteres slikt sertifikat som dokumentasjon på oppfyllelse av kvalifikasjonskravet.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    16. nov. 2017, 11:00

  2. Startdato for avtale

    15. jan. 2018, 00:00

  3. Frist for å melde interesse

    13 år

    14. jan. 2038, 23:00

  4. Frist for innlevering

    14. jan. 2038, 23:00

  5. Sluttdato for avtale

    15. jan. 2038, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner