Cobrief Logo
Brief

Rådgivende ingeniørtjenester for bygg og anlegg

Midt-Telemark Kommune, på vegne av Telemark Innkjøpssamarbeid (TIS) og kommunene Kviteseid, Nissedal, Nome, Midt-Telemark, Seljord, Vinje og Tokke, etablerer en dynamisk innkjøpsordning for rådgivende konsulenttjenester innen teknisk sektor, med en maksimal totalverdi på 120 millioner kroner. Tjenestene er delt inn i 24 fagområder, inkludert arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester, prosjekt- og byggeledelse, samt spesialistrådgivning innen miljø, akustikk og vassdragsteknikk. Leverandører kan kvalifisere seg for ett eller flere fagområder. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon på kompetanse eller sentral godkjenning for relevant tiltaksklasse, minimum 3 relevante referanseprosjekter per fagområde de siste 3 årene, samt et miljøledelsessystem (f.eks. Miljøfyrtårn, ISO 14001) og et kvalitetsstyringssystem (f.eks. ISO 9001).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Telemark Innkjøpssamarbeid KO (TIS) er en felles innkjøpsenhet for kommunene: Kviteseid, Nissedal, Nome, Midt-Telemark, Seljord, Vinje og Tokke.  TIS har det faglige ansvaret for gjennomføring av denne konkurransen. TIS inngår avtale på vegne av seks medlemskommuner.  Avtaleeier er Midt-Telemark kommune, org.nr. 920 297 293, på vegne av TIS.  I denne dynamiske innkjøpsordningen er følgende deltakere – heretter kalt Kunden: ·        Nome kommune (Org.nr. 964 963 371) ·        Midt-Telemark kommune (Org.nr. 920 297 293) ·        Vinje kommune (Org.nr. 964 964 610) ·        Seljord kommune (Org.nr. 964 963 738) ·        Tokke kommune (Org.nr. 964 964 521) ·        Kviteseid kommune (Org.nr. 964 963 827) Telemark Innkjøpssamarbeid innbyr til kvalifisering i forbindelse med etablering av en dynamisk innkjøpsordning for rådgivende konsulenttjenester for teknisk sektor. Anskaffelsen foregår som en dynamisk innkjøpsordning, som vil si at det er en totrinns anbudsprosess. Første steg er kvalifisering (Trinn 1) og neste steg (Trinn 2) er konkurranser («minikonkurranser») ved behov ute i deltakerkommunene. BESKRIVELSE AV LEVERANSEN Telemark Innkjøpssamarbeid (TIS) har til hensikt å etablere en dynamisk innkjøpsordning for rådgivende konsulenttjenester for teknisk sektor. Konkurransen er delt opp i 24 fagområder. Leverandør kan bli med i en eller flere fagområder. 1.      Arkitekt/Sivilarkitekt (ARK)  2.      Landskapsarkitekt (LARK)  3.      Interiørarkitekt (IARK) 4.      Arealplanlegger  5.      Rådgivende ingeniør bygg (RIB)  6.      Rådgivende ingeniør VVS (RIV)  7.      Rådgivende ingeniør vann, avløp og overvann, transportsystem (RIVA)  8.      Rådgivende ingeniør vann, avløp, prosessanlegg (RIVA)  9.      Rådgivende ingeniør elektro (RIE)  10.  Rådgivende ingeniør veiplanlegging (RIVei)  11.  Rådgivende ingeniør brann (RIBr)  12.  Rådgivende ingeniør geoteknikk (RIG)  13.  Rådgivende ingeniør geologi (RIGberg) 14.  Prosjektleder (innenfor alle fagområder) 15.  Byggeleder (innenfor alle fagområder) 16.  Rådgiver ingeniør i energi og miljø bygg 17.  Koordinator prosjekterende (KP) 18.  Koordinator utførende (KU) 19.  Kartlegging av naturområder/biologer til NiN kartlegging 20.  Rådgivning ingeniør ytre miljø (RIM)  21.  Rådgiver innen akustikkfaget (akustikk i bygg, samferdselstøy, skytebanestøy, bygge- og anleggsstøy) 22.  Vassdragsteknikk 23.  Grunnerverv 24.  Rådgivende ingeniør konstruksjon/bru Merk at leverandører kun kvalifiserer seg for hvert enkelt fagområde, ikke en hel ordning i seg selv. Det vil si at dersom du som leverandør ønsker å være kvalifisert i flere fagområder må du sende inn kvalifikasjonssøknad for hvert enkelt fagområde. Merk også at å være kvalifisert for en kategori ikke er det samme som å inngå en avtale om levering av konsulenter. En kvalifikasjon til et fagområde eller flere fagområder innebærer kun at man har anledning til å levere tilbud i «minikonkurranser».  Nye leverandører kan tas opp så lenge ordningen varer. Interesserte leverandører kan når som helst søke om å bli tatt opp i ordningen. Alle nye kvalifiserte leverandører skal inviteres til å delta i de videre «minikonkurransene» under ordningen. For at nye leverandører skal kunne få vite om ordningen og søke om å bli tatt opp, må ordningen ligge kunngjort på Doffin/TED med all nødvendig informasjon tilgjengelig under hele dens levetid. For ytterligere beskrivelse se vedlagte konkurransegrunnlag med vedlegg.

    Kontakt navn
    Silje Larsen Ulverød
    Kontakt telefon
    +47 35059000
    Kontakt e-post
    post@mt.kommune.no
    Adresse
    Bøgata 67, 3800 BØ I TELEMARK

Kvalifikasjonskrav

    Oppdragsgiver henter årsregnskap fra Brønnøysundsregisteret www.brregn.no. Om leverandør ikke har sitt regnskap tilgjengelig på www.brregn.no må leverandør legge ved de to siste års regnskap med revisjonsberetning sammen med kvalifikasjonsanmodningen.

    Oppdragsgiver henter ut kredittvurdering fra Creditsafe. Leverandør må ha en Foretaksscore hos Creditsafe på mellom 50 og 100. Foretaksscore mellom 51 og 100 gir en internasjonal score på A og B. Foretaksscore på 50 tilsvarer en «god» C. Nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid ha kredittrating som dokumentasjon på at kvalifikasjonskravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil kravet kunne kompenseres med alternativ dokumentasjon. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene etterspørre alternativ dokumentasjon. Om leverandør ikke oppfyller krav satt til tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet vil leverandøren avvises.

    Leverandør skal legge ved dokumentasjon på kompetanse eller sentral godkjenning for den tiltaksklasse leverandøren er kvalifisert for (Tiltaksklasse 1, 2 eller 3) om leverandør innehar sentral godkjenning.

    Leverandør oppgir relevante kontrakter som leverandøren har gjennomført eller gjennomfører i løpet av de siste 3 årene regnet fra kvalifikasjonssøknaden. Minimum må det legges inn 3 relevante kontrakter på hvert fagområde man ønsker å bli kvalifisert i. Ønsker leverandør å bli kvalifisert i flere fagområder kan man oppgi erfaringsprosjekt som dekker flere fagområder.

    Tilbyder skal ha et miljøledelsessystem for å sikre en lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen.

    Leverandøren skal ha et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem, basert på ISO 9001 eller tilsvarende, med relevans for tilsvarende oppdrag.

    Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak.

    Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift. Leverandører som har misligholdt sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter vil ikke tas inn i ordningen. (Oppdragsgiver kan kontrollere firmaattest og skatteattest i eBilag.)

    Leverandør må fylle ut og signere vedlegg "Kvalifikasjonsbrev".

Se hele utlysningen

Tittel
Etablering av dynamisk innkjøpsordning (DIO) for Rådgivende konsulenttjenester i teknisk sektor
Tilleggskoder
Lokasjon
Estimert verdi
120 000 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner