Brief

Forskning og utviklingsarbeid innen samfunnsvitenskap og humanistiske fag

Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet (DFD) trenger konsulenttjenester for å evaluere hospiteringsordningen i staten, med en estimert maksimal totalverdi på 900 000 kroner, inkludert en opsjon på 100 000 kroner. Oppdraget, som skal starte snarest og avsluttes senest 1. februar 2026, innebærer dokumentasjon av praksis, erfaringer og vurderinger knyttet til intern mobilitet (hospitering, rotasjon eller utveksling) i staten, primært gjennom spørreundersøkelser, men også kvalitative tilnærminger.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Staten har lenge oppfordret virksomhetene innen det statlige tariffområdet om å legge til rette for, og verdsette, intern mobilitet. Mobilitet blir stadig viktigere, siden vi både har et stramt arbeidsmarked og knappere økonomiske rammer. Økt mobilitet kan også bidra til å beholde arbeidstakere lengre, samt hindre frafall fra arbeidslivet. DFD har igangsatt et større arbeid for å vurdere og eventuelt videreutvikle muligheter for mobilitet og senkarriere i det statlige tariffområdet. Mobilitet i dette Oppdraget er avgrenset til hospitering, rotasjon eller utveksling, som i hovedregel avvikles i en periode på mellom 3 måneder og 1 år. Slik mobilitet er frivillig for den enkelte. Alle parter kan ta initiativ, men det er opp til arbeidsgiver å akseptere eller avslå forespørsel i hvert enkelt tilfelle. Det foreligger retningslinjer og en mal for dette. Oppdraget skal dokumentere praksis, erfaringer og vurderinger ved slik mobilitet. Hovedtilnærmingen er spørreundersøkelser med relevante aktører, men det er også aktuelt å inkludere kvalitative tilnærminger. Oppdraget skal påbegynnes snarest mulig etter kontraktsinngåelse og sluttrapport skal leveres senest 01.02.26. Anskaffelsens øvre økonomiske ramme er estimert til kr 900 000 ekskl. mva. inkl. opsjon. Innenfor denne rammen har Oppdragsgiver satt av inntil kr 800 000 ekskl. mva. til å gjennomføre selve Oppdraget inkl. oppdragstakers gjennomføring/fasilitering av all datainnsamling/aktiviteter. Oppdragsgiver har videre satt av inntil 100 000 kr ekskl. mva. til en eventuell opsjon. Opsjonen skal i utgangspunktet brukes til å dekke kostnader knyttet til ytterligere datainnsamling, arrangere konkrete workshops/dialogkonferanser o.l. Det kan også være aktuelt at opsjonen finansierer ytterligere formidling av rapporten og/eller faglige diskusjoner om mobilitet med oppdragsgiver etter avsluttet oppdrag. Tilbyder skal ikke drøfte innholdet i en eventuell opsjon i tilbudet. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1.

    Kontakt navn
    Tina Elseth
    Kontakt telefon
    +47 47293670
    Adresse
    Akersgata 59, 0180 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner