Anbudsoversikt for Evaluering av personrettede virkemidler i tiltakssonen i Finnmark og Nord-Troms

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bedriftsrådgivning

KDD ønsker å evaluere de personrettede virkemidlene i tiltakssonen i Finnmark og Nord-Troms. Tiltakene skal evalueres slik at det er mulig å se hvordan de samlet og hver for seg bidrar til målene for tiltakssonen. Oppdragstaker skal foreslå ev. justeringer av eksisterende tiltak og peke på ev. andre tiltak som kan bidra til å nå målene på en mer treffsikker og effektiv måte. Tiltakssonen ble etablert i 1990 som et svar på de mange krisene i regionen og for å avhjelpe høy arbeidsledighet og generelt dårlige levekår. Det skal være en attraktiv region å bo, arbeide og drive næringsvirksomhet i. De viktigste virkemidlene er ordninger i personbeskatningen, lav sats og fritak for elavgift og nedskriving av studielån. De ble sist evaluert i 2012. Differensiert arbeidsgiveravgift, ble sist evaluert i 2018, og er ikke en del av dette oppdraget utover at det vil være naturlig å se hvordan de personrettede ordningene virker sammen med den reduserte arbeidsgiveravgiften.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Evaluering av personrettede virkemidler i tiltakssonen i Finnmark og Nord-Troms
Estimert verdi
1 800 000,00 kr
Varighet
6 måneder
Tildelingskriterium 1

Kompetanse hos tilbudt personell
Tildelingskriterium 2

Oppdragsforståelse
Tildelingskriterium 3

Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandør skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Norske foretak: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak Utenlandske selskaper: Bekreftelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Betalte skatter og avgifter. Dokumentasjon: Attest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at leverandør har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Leverandøren må ha tilstrekkelig evne og erfaring til å kunne gjennomføre leveransen. Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag de tre siste årene, sammen med opplysninger om kontraktenes verdi, tidspunktet for levering eller utførelse og navn på mottaker. Med relevante oppdrag menes oppdrag som måler virkninger av tiltak eller oppdrag som viser innsikt i ordningene som skal evalueres, jf. bilag 1. Leverandøren er selv ansvarlig for at beskrivelsen er av en slik art at den dokumenterer at kravet er oppfylt.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner