Anbudsoversikt for Evaluering av oppfølgingstiltak

Brief

Bedriftsrådgivning

Arbeids- og inkluderingsdepartementet trenger evalueringstjenester for oppfølgingstiltak over 3 år, med en maksimal totalverdi på 2,5 millioner kroner. Prosjektet skal styrke kunnskapsgrunnlaget om oppfølgingstiltak og arbeid med støtte, ved å analysere brukergrupper, innhold, effekter på arbeidstilknytning, kost-nytte og årsaker til resultater. Tildelingskriteriene er pris (10%), kompetanse hos tilbudt personell (40%), og oppdragsforståelse (50%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av minst tre relevante oppdrag fra de siste fem årene, samt oversikt over utdanning og faglige kvalifikasjoner for ansatte med relevant erfaring.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Tittel
Evaluering av oppfølgingstiltak
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Roger Lorås
Kontakt telefon
+47 22249090
Kontakt e-post
postmottak@aid.dep.no
Adresse
Akersgata 64, 0180 OSLO
Estimert verdi
2 500 000,00 kr
Varighet
3 år
Beskrivelse
Formålet med anskaffelsen er å styrke kunnskapsgrunnlaget om tiltaket oppfølging (anskaffet / anbudsbasert oppfølgingstiltak) og oppfølgingstiltaket arbeid med støtte i egenregi (tidligere utvidet oppfølging), for å vurdere bruken, innretningen og organiseringen av slike tiltak. Prosjektet skal beskrive og analysere følgende, der tiltaket oppfølging og tiltaket arbeid med støtte sammenliknes: - Hvilke brukergrupper som rekrutteres til tiltakene - Hvilket innhold som tilbys i tiltakene - Effekter på tilknytningen til arbeid over tid for deltakere - Kost-nytte og effektivitet - Årsaker til resultatene/virkningene Endelig leveringsfrist for avtalen er 1. juni 2027. Anslått verdi for anskaffelsen er 2,5 millioner kroner (ekskl. mva.) for årene 2025 – 2027. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften), del I og del III etter anskaffelsesprosedyren åpen anbudskonkurranse, jf. anskaffelsesforskriften § 13-1(1). Anskaffelsen er kunngjort på Doffin og TED. I denne konkurransen er det ikke tillatt å gjennomføre forhandlinger. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp.
Tildelingskriterium 1
Pris
Under dette tildelingskriteriet gis poeng etter sammenlikning av tilbudenes timepris for oppdraget, jf. bilag 5 til avtalen.
Tildelingskriterium 2
Kompetanse hos tilbudt personell
CV med referanseliste for tilbudt personell og utfylt bilag 4 til kontrakt, Administrative bestemmelser.
Tildelingskriterium 3
Oppdragsforståelse
Utfylt bilag 2 til avtalen, Oppdragstakers spesifikasjon av oppdraget. Oppdragsforståelsen bør ikke overskride 10 A4 sider. Utfylt bilag 3 til avtalen, Prosjekt- og fremdriftsplan.
Kvalifikasjonskrav 1
Skatteattest
Krav Betaling av skatter og avgifter. Dokumentasjonskrav For norske leverandører: Skatteattest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at leverandør har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Hvis dette ikke er mulig så kan den bestilles hos skatteoppkrever eller skatteetaten. Attesten er elektronisk godkjent og er derfor ikke signert. For ytterligere opplysninger, se skatteetaten.no.
Kvalifikasjonskrav 2
Juridisk stilling
Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet. Dokumentasjonskrav • Norske virksomheter: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak. • Utenlandske virksomheter: Bekreftelse på at virksomheten er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor virksomheten er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.
Kvalifikasjonskrav 3
Tekniske og faglige kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav Leverandøren må ha tilstrekkelig evne og erfaring til å kunne gjennomføre leveransen. Det inkluderer erfaring med oppdrag som har omfattet: - Analyser av arbeidsmarkedstiltak - Kvantitative analyser av koblede registerdata og kvalitative analyser Dokumentasjonskrav • Beskrivelse av minimum tre av leverandørens mest relevante oppdrag fra de siste fem årene. Beskrivelsene må inkludere oppdragets verdi, tidspunkt, navn på oppdragsgiver, og referanser til publikasjonene. Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å kunne gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonskrav • En beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige antall faglige ansatte med relevans for dette prosjektet i løpet av de siste tre årene. Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse til å kunne gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonskrav • Det skal fremlegges oversikt over utdanning, faglige kvalifikasjoner og publiseringer for ansatte hos leverandøren med relevant kunnskap og erfaring for anskaffelsen. Med relevant kunnskap og erfaring menes erfaring fra tilsvarende fagområder, og med kompleksitet og omfang som er etterspurt i dette konkurransegrunnlaget, jf. også oppdragsbeskrivelse i bilag 1.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    4. apr. 2025, 07:04

  2. Frist for spørsmål

    11 døgn

    2. juni 2025, 10:00

  3. Frist for innlevering

    17. juni 2025, 10:00

  4. Åpningsdato

    18. juni 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner