Hovedtrekk i prosedyrenSande er en kommune på Sunnmøre i Møre og Romsdal. Kommunen ligger i sin helhet på øyer. Sande har et aktivt næringsliv som først og fremst er tilknyttet maritime næringer. Kommunen har et sterkt skipsbyggingsmiljø og er blant de viktigste innenfor dette segmentet i området. Kommunesenter er Larsnes. Sande kommune v/Teknisk etat skal inngå kontrakt med entreprenører som skal utføre ombygging og påbygg av Sandetun sjukeheim. Bygget er pr i dag om lag 6500m2 (BRA). I hovedsak er det både sykehjemsavdelinger og omsorgsboliger i bygget. Hovedkjøkken til helse er også i bygget. Nytt påbygg er planlagt slik at det skal være mulig med full drift i bygget under utbyggingen.Det skal blant annet, i 3. etasje, oppføres en ny fløy (ca. 850 m2 BTA) med pasientrom, teknisk rom, gangforbindelse mellom etasjene (trapperom og heis), skyllerom, stove/ kjøkken, lintøyrom, kontorer mm. Underliggende 2.etg (ca. 360m2 BTA) skal ombygges og har funksjoner som 2 stk. pasientrom, kontorer, stove mm. Fra tidligere utbygging er det forberedt for bruk av eksisterende varmeanlegg, sprinklerventil, branntavle mm.Kontrakten gjennomføres som en hovedentreprise. Tildelingskriterium 2Oppgaveforståelse
Kriterium: Det vil foretas en helhetlig vurdering av følgende elementer: a) Hvordan leverandør planlegger å gjennomføre oppdraget i praksis.
b) Tilbudt personells formelle kompetanse og erfaring fra fra tilsvarende oppdrag.
c) Bærekraftsbidrag ut over minstekrav.
Dokumentasjonskrav:
Leverandøren skal levere følgende:
a) Redegjørelse for hvordan leverandøren vil gjennomføre oppdraget for alle fasene i prosjektet. Herunder beskrivelse av leveransens kvaliteter for ulike aspekter.
Herunder skal det minimum redegjøres for:
o De største utfordringene i prosjektet, og hvordan de er tenkt håndtert
o Hvordan HMS, KS og ytre miljø vil ivaretas, inkludert hvordan leverandøren vil samhandle med byggherren.
o Ressursbruk i ulike perioder
o Søknadsprosess m/løsning
o Fysisk angrepspunkt og rigg plassering
b) Beskrivelse av nøkkelpersonells kompetanse og erfaring relevant for dette oppdraget.
Beskrivelsen skal som et minimum inkludere:
- Kompetanse og erfaring til tilbudt nøkkelpersonell, herunder hvilken rolle nøkkelpersonell skal fylle.
Rollen som AL og HMS-leder kan ikke ivaretas av samme person.
c) Leverandøren skal redegjøre for hvordan den kan bidra til at oppdragsgiver kan redusere sitt klima- og miljøavtrykk i kontraktsperioden.
Et slikt bidrag kan eksempelvis være bruk av null-utslippsbiler, kildesortering utover minstekrav, og/eller system/metodikk for gjenbruk og ombruk av materialer og komponenter, valg av produkter/materialer som gir merverdi i et klimaregnskap.