Oslo Kommune Utviklings- Og Kompetanseetaten planlegger anskaffelsen av et felles skybasert system for leverandøroppfølging, som skal bidra til å ivareta lov- og forskriftskrav knyttet til Norgesmodellen, inkludert elektronisk mannskapsliste og oppfølging av Oslomodellens seriøsitetskrav. Leverandører bes melde sin interesse gjennom KGV-løsningen ved å levere en kort presentasjon av sin løsning og beskrivelse av eventuelle tilpasningsbehov. På bakgrunn av interessen kan Oslo kommune velge ut leverandører for ytterligere markedsdialog.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Oslo kommune ønsker å kartlegge om det eksisterer markedsaktører som har løsninger der kan eller vil kunne bli i stand til å imøtekomme kommunens behov som er oppsummert under og nærmere beskrevet i vedlagt dokument.
Løsningen som etterspørres skal som utgangspunkt ikke være et rent utviklingsprosjekt for kommunen, og bør i størst mulig grad basere seg på tilpasninger av eksisterende løsning(er).
Oslo kommune har i dag en avtale på området som utløper første kvartal 2027 og løsningen bør kunne settes i drift umiddelbart etter avtalens utløp
Interesserte leverandører bes melde deres interesse gjennom KGV-løsningen ved å levere inn en kort presentasjon av sin løsning samt kort beskrivelse av evt. tilpasningsbehov som er nødvendige for å imøtekomme kommunens behov.
Oslo kommunen kan på bakgrunn av interessen velge ut leverandører for ytterligere markedsdialog (forventelig uke 41/42).
OPPSUMMERING AV OPPDRAGSGIVERS BEHOV
Oslo kommune har behov for en skybasert (SaaS) løsning som i størst mulig grad kan bidra til å ivareta lov- og forskriftskrav knyttet til Norgesmodellen, herunder kravene til elektronisk mannskapsliste i byggherreforskriften § 15, samt oppfølging av Oslomodellens seriøsitetskrav., og andre behov som er nært knyttet til denne type oppfølging. Løsningen bør av den grunn kunne legge til rette for (listen er ikke uttømmende):
1) Oversikt over pågående prosjekter og oppdrag innenfor bl.a. bygge-, anlegg- og renholdkontrakter med informasjon om leverandører og underleverandører
2) Oversikt over mannskap som har registrert seg inn og ut i pågående prosjekter og oppdrag i kommunen
3) Analyse og sammenstilling av relevant informasjon for identifikasjon av risikoer knyttet til kontraktsforhold
4) Kontroll, oppfølging og rapportering av kontraktsforhold