Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Byggeteknisk konsulentvirksomhet

Arendal Kommune har inngått en avtale med Aprova AS for levering av rådgivningstjenester innen ingeniør- og byggetekniske tjenester for forprosjektet av hovedvannledningstraseen Rore–Arendal, på strekningen mellom Lerestvedt og Frivoll. Prosjektet inkluderer delprosjektene RA3 til RA5, samt tverrforbindelser til det eksisterende vannforsyningsnettet. Avtalen har en total verdi på 5 millioner kroner. Det var krav om et kompetent team med spesifikke roller, inkludert oppdragsleder, fagpersoner innen VA og geoteknikk, samt ansvarlig for reguleringsplanfaglige utredninger. Konkurransen mottok syv tilbud.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Aprova AS
Antall mottatte tilbud
7
Kontraktsverdi
5 000 000 kr

Om anbudet

    Formålet med forprosjektet er å utrede og avklare grunnlaget for videre detaljprosjektering av hovedvannledningstraseen Rore–Arendal på strekningen mellom Lerestvedt og Frivoll. Dette omfatter delprosjektene RA3 til RA5, inkludert tverrforbindelse til det eksisterende vannforsyningsnettet ved Rykeneveien (RA3A) . I tillegg skal tverrforbindelsen fra RA3A til Stoa oppretholdes. Traseen til Stoa skal oppgraderes hovedsakelig i dagens trasé. Forprosjektet skal vurdere ulike trasealternativer og dimensjonere både hovedledningen og tilhørende tverrforbindelser, med mål om å identifisiere de mest hensiktsmessige utbyggingsalternativene. Arbeidet skal gjennomføres på et overordnet nivå og resultere i to rapporter som grunnlag for videre detaljprosjektering: En rapport for RA3, inkludert RA3A og RA3A-Stoa, samt utredning av rammer og løsninger for en pumpestasjon for videre femføring av vann i området ved Nygårdshaven. En rappport for RA4 og RA5. I tillegg skal det utarbeides fagrapport som grunnlag for utarbeidelse av reguleringsplan for de valgte traseene.

    Kontakt navn
    Camilla. Nilsen
    Kontakt telefon
    +47 99249465
    Adresse
    Sam Eydes plass 2, 4836 ARENDAL

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Leverandøren skal beskrive hvordan det tilbudte teamet sikrer en helhetlig og kompetent gjennomføring av oppdraget. Teamet skal minimum inkludere følgende roller: • Oppdragsleder/prosjektleder • Fagperson innen VA • Fagperson innen geoteknikk • Fagansvarlig for reguleringsplanfaglige utredninger Leverandøren skal beskrive: 1. Rollenes ansvarsområder – Hvilke oppgaver hver rolle vil ha i prosjektet. 2. Faglig kompetanse og erfaring – Hvilken relevant erfaring og kunnskap de valgte personene har, med vekt på oppdragets art. 3. Begrunnelse for teamets sammensetning – Hvorfor disse personene er valgt, og hvordan de samlet sett sikrer tverrfaglig og helhetlig gjennomføring av prosjektet. 4. Tilnærming til nøkkelutfordringer – Hvordan teamet vil håndtere sentrale utfordringer knyttet til hovedvannledningen, trasevalg, miljøhensyn, geotekniske forhold og koordinering med andre aktører. 5. Tilgjengelighet og kapasitet – Hvordan ressursene vil bli prioritert for å sikre fremdrift i prosjektet. 6. Fremdriftsplan og samarbeid med kommunen – Leverandøren skal levere en overordnet fremdriftsplan som tydelig angir viktige milepæler og leveranser for å sikre at prosjektet gjennomføres innen avtalt sluttdato. Planen skal inkludere en beskrivelse av hvordan leverandøren vil organisere og styre fremdriften, samt hvordan eventuelle forsinkelser eller utfordringer håndteres. Videre skal tilbudet redegjøre for hvordan samarbeidet med kommunen vil være gjennom prosjektperioden. Dette omfatter forventninger til kommunens involvering, herunder nødvendige avklaringer, beslutningspunkter og ressursbruk fra kommunens side for å sikre effektiv gjennomføring. Besvarelsen bør ikke overstige 7 A4 sider.

    Beskrivelse

    Timeprise

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner