Drammen kommune, virksomhet vann og avløp har til hensikt å inngå rammeavtale med én leverandør for å utføre årlig tilsyn og periodisk rengjøring av seks (6) høydebassenger i kommunen. Rammeavtalen inngås for en periode på to (2) år, med mulighet til forlengelse i ytterligere fire (4) år, med prolongering ett år av gangen. Dette gir en maksimal avtaleperiode på inntil seks år, jf. forskrift om innkjøp i forsyningssektorene (forsyningsforskriften) § 22-1 fjerde ledd. Anskaffelsen gjennomføres etter reglene i anskaffelsesloven og forskrift om innkjøpsreglene i forsyningssektorene (forsyningsforskriften) del I. Kontrakten omhandler tjenester knyttet til drikkevannsforsyning, jf. forsyningsforskriften § 1-1 bokstav c, jf. § 1-5.Hovedtrekkene i prosedyrenAvtalen omfatter følgende tjenester: - Årlig inspeksjon av seks høydebassenger. Inspeksjonen skal gjennomføres når bassengene er i drift og fylt med vann. Den skal inkludere visuell innvendig og utvendig kontroll, vurdering av teknisk tilstand, samt rapportering av eventuelle avvik eller behov for tiltak. - Rengjøring hvert tredje år for hvert basseng. Rengjøringen skal også utføres med bassengene i drift og fylt med vann, ved bruk av egnet undervannsutstyr og metoder som sikrer hygienisk og effektiv rengjøring uten å påvirke vannforsyningen. - Rapportering: Alle utførte oppdrag skal dokumenteres. Det skal leveres en detaljert rapport etter hver inspeksjon og rengjøring, inkludert bildedokumentasjon, målinger, funn og anbefalinger. - Beredskap og bistand ved akutte hendelser, som forurensning, teknisk svikt eller andre uforutsette situasjoner som krever rask respons. Leverandøren skal kunne stille med kvalifisert personell innen avtalt responstid. Anskaffelsen er nærmere beskrevet i konkurransegrunnlaget og tilhørende vedlegg.