Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Bergen kommune har inngått en rammeavtale med K J Brusdal AS for levering av inkontinensprodukter til sykehjem og helseinstitusjoner i samarbeid med flere kommuner i Vestland, inkludert Alver, Askøy, Austevoll, Austrheim, Bjørnafjorden, Kvam, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger, Vaksdal, Voss, Øygarden og Ullensvang. Avtalen dekker produkter som voksenbleier, barnebleier, bind, tamponger, truseinnlegg, sengebeskyttelse, fikseringstruser og pasientdrakter. Det var krav om miljømerke type 1 for produktene, med aksept for ordninger som Svanemerket og EU Ecolabel. Konkurransen ble evaluert basert på pris og miljø, med en vekt på henholdsvis 70% og 30%. Tre leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
K J Brusdal AS
Antall mottatte tilbud
3
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 55 000 000 kr

Om anbudet

    Rammeavtale for inkontinensprodukter til Bergen kommune med samarbeidsparter. Avtalen skal dekke løpende behov for inkontinensprodukter til blant annet sykehjem og andre helseinstitusjoner. Avtalen inneholder voksenbleier, barnebleier, bind, tamponger, truseinnlegg, sengebeskyttelse, fikseringstruser og pasientdrakter.Hovedtrekkene i prosedyrenBergen kommune inngår rammeavtalen sammen med følgende samarbeidsparter:Alver kommune, Askøy kommune, Austevoll kommune, Austrheim kommune, Bjørnafjorden kommune, Kvam herad, Masfjorden kommune, Modalen kommune, Osterøy kommune, Samnanger kommune, Vaksdal kommune, Voss herad, Øygarden kommune, Ullensvang kommune.Adventistkirkens sykehjem, Bergen Røde Kors sykehjem, Betanien rehabilitering og sykehjem, Landås Menighets Eldresenter, Omsorgssenteret Bergens Indremisjon, Signo Konows senter, Solsletten sykehjem, Stiftelsen Domkirkehjemmet, Stiftelsen Metodisthjemmet Bergen, Stiftelsen Slettebakken Menighets Eldresenter.

    Kontakt navn
    Laila Hope
    Kontakt telefon
    +47 05556
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Pris eks. mva. fylles inn under fanene "Produkter". Tilbudene vil bli evaluert i forhold til totalpris, og det forutsettes at det leveres et komplett tilbud i Mercell. Antall stk under "Produkter" er estimert antall per år og basert på statistikk for Bergen kommune fra 2023. Faktisk kjøp på avtalen kan variere fra år til år. Prisen på den enkelte prislinjen vil automatisk bli multiplisert med oppgitt årlig estimert volum. Dokumentasjonskrav: Utfylt pris- og produktskjema finnes under arkfanen "Produkter" i Mercell. Leverandør må eksportere skjemaet til Excel for å se alle kolonnene som skal fylles inn. Skjemaet skal så importeres tilbake i Mercell etter det er ferdig utfylt. Alle priser skal oppgis per stk i NOK ekskl. mva.

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver ønsker produkter med miljømerke type 1. På de enkelte varelinjer hvor det i prisskjema står at produktet må være miljømerket vil det ikke gis uttelling på kriteriet. Følgende merkeordninger vil aksepteres: Svanemerket, EU Ecolabel, TCO Certified, Blauer Engel, Green Seal, Andre merkeordninger som bekrefter at det enkelte produkt oppfyller merkekrav tilsvarende 1 av de 5 merkeordningene nevnt ovenfor. Se utfyllende informasjon i dokumentasjonskravet. Ved utregning av poeng på dette kriteriet vil oppnådd uttelling på de aktuelle produktene multipliseres med volum (antall). Dokumentasjonskrav: I kolonnen "Miljømerke (lisensnummer)" i prisskjema, skal det fylles inn hvilket av de ovennevnte miljømerkene det enkelte produkt innehar, samt gyldig lisensnummer. Hvis produktet ikke har lisensnummer, må gyldig sertifikat/lisensbevis vedlegges. Hvis leverandøren viser til andre merkeordninger, må leverandøren levere dokumentasjon som viser at merkeordningen tilsvarer en av de nevnte merkeordningene. Leverandøren må dokumentere og forklare hvorfor kravene i merkeordningen er likeverdige med kravene som følger av 1 av de 5 merkeordningene som er beskrevet ovenfor. Dersom leverandøren ikke har hatt mulighet til å delta i merkeordningene som er nevnt eller tilsvarende merkeordning innen fristen - og dette ikke skyldes leverandøren selv, kan de levere annen dokumentasjon for at merkekravene er oppfylt. Leverandøren må også da dokumentere og forklare hvorfor det enkelte produkt oppfyller kravene i en av de nevnte merkeordningene. Eksempler på dokumentasjon som ikke vil være tilfredsstillende etter kravet: Dokumentasjon mangler, Ugyldige eller utgåtte lisenser, Egenerklæringer, Merkeordninger som ikke garanterer oppfyllelse av miljømessige minstekrav, Egne merkeordninger – dvs. merker som ikke er tredjepartssertifiserte.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
IK-EØS 048-2025 Inkontinensprodukter til Bergen kommune med samarbeidsparter
Lokasjon

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner