Anbudsoversikt for Innkassotjenester til Buskerud, Østfold og Akershus fylkeskommuner

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Juridiske tjenester

Viken Fylkeskommune Under Sletting Fra 01.01.2024 trenger inkassotjenester for å levere oppfølging av krav til en verdi av 12 000 000 NOK. Avtalen gjelder inndriving og oppfølging av økonomiske krav som oppstår etter nyttår 2024, inkludert kommunikasjon med skyldnere og håndtering av innfordringer. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha erfaring fra minst to relevante oppdrag de siste tre årene og kunne dokumentere dette. Anbudets vekting er pris: 30%, tilbudte kommunikasjonsrutiner: 25%, tilbudte innfordringsrutiner: 25%, driftssikkerhet og -stabilitet av integrasjonsløsning: 20%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Innkassotjenester til Buskerud, Østfold og Akershus fylkeskommuner
Estimert verdi
12 000 000,00 kr
Tildelingskriterium 1
Pris
Leverandør skal besvare kriteriet pris i Bilag 3, punkt 4.1.1, Det skal legge ved utfylt prisskjema(er) og legge inn samlet totalsum i det oppgitte feltet i punktet.
Tildelingskriterium 2
Tilbudt kommunikasjonsrutiner
Oppdragsgiver anser det som viktig at det er tilrettelagt for enkel og god kommunikasjon mellom leverandør og oppdragsgiver. Leverandør skal derfor gi en utførlig beskrivelse av hvordan kontakt og informasjon om saker vil foregå mellom inkassobyrå og oppdragsgiver med særlig vekt på følgende: Leverandørens nettportal og/eller tilsvarende løsningers mulighet for å: vise korrespondanse med skyldner, vise historikk på saker  trekke saker, herunder frist for når kostnader vil påløpe søkefunksjonalitet å legge inn notater på saker, samt hvordan identifisering av hvem som har lagt inn notater i saken når, løses. Leverandørs tilbud om kurs og foredrag, som eksempelvis tilbud om foredrag til elever i videregående skoler om privatøkonomi/ konsekvenser av manglende betaling av fakturaer  Leverandør skal levere besvarelse på punktene i tildelingskriteriet i bilag 3, punkt 4.1.2.
Tildelingskriterium 3
Tilbudte innfordringsrutiner
Oppdragsgiver anser det også som viktig at leverandør håndterer innfordringer av krav i henhold til god bransjeskikk. Leverandør skal derfor gi en utførlig beskrivelse av sine innfordringsrutiner og -prosedyrer, med særskilt fokus på oppfølging av skyldner. Leverandør skal som minimum omtale: Inkassobyråets kundesenter Muligheter for å slå sammen mindre krav Håndtering av krav mot mindreårige  Håndtering av mindre restbeløp på saker Leverandørs kundebetjening og tilgjengelighet for skyldnerne. Leverandørs løsningsgrad for relevante sammenliknbare kunder siste to år Leverandør skal levere besvarelse på punkt 1-6 i bilag 3, punkt 4.1.3.
Tildelingskriterium 4
Tilbudt driftssikkerhet og - stabilitet av integrasjonsløsning
Oppdragsgiver anser det også som viktig at leverandør har gode rutiner som sikrer tilfredsstillende sikkerhet og driftsstabilitet av sin integrasjonsløsning, da det har betydning for effektiv kommunikasjon mellom leverandør og oppdragsgiver. Leverandør skal derfor beskrive: Overvåkning av integrasjon for å sikre stabil og sikker drift, herunder evt. erfaring med integrasjon med Visma Enterprise Fremdriftsplan for implementering av integrasjon samt tilfredsstillende testing Leverandør skal levere besvarelse på nevnte punkter i bilag 3, punkt 4.1.4
Kvalifikasjonskrav 1
Økonomisk og finansiell kapasitet
Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten.  Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil gjennomføre en vurdering av økonomien gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Dun & Bradstreet. Dersom tilbyder ikke er registrert i Dun & Bradstreet, bes tilbyder sende inn utdrag fra foretakets sist oppdaterte årsregnskap og revisors revisjonsberetning. Tilbyder bes innsende annen informasjon han mener er relevant. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente supplerende informasjon om tilbyders økonomi.
Kvalifikasjonskrav 2
It meets the objective and non discriminatory criteria or rules to be applied in order to limit the number of candidates in the following way: In case certain certificates or other forms of documentary evidence are required, please indicate for each whether the economic operator has the required documents:
If some of these certificates or forms of documentary evidence are available electronically, please indicate for each:
Kvalifikasjonskrav 3
All selection criteria will be satisfied
It satisfies all the required selection criteria indicated in the relevant notice or in the procurement documents referred to in the notice.
Kvalifikasjonskrav 4
Skatteattest
Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling.  Dokumentasjonskrav: Norske leverandører skal levere skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt (RF-1316). Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder i forhold til tilbudsfrist. Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som dokumenter at bedriften har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, må leverandør fremlegge en erklæring som bekrefter at alle skatter/avgifter er betalt. Erklæringen må være signert av økonomiansvarlig.
Kvalifikasjonskrav 5
Leverandørens registrering, autorisasjon mv./ Leverandørens organisatoriske og juridiske stilling
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i medlemstaten som leverandøren er etablert i. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godkjennelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i den stat hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 6
Tekniske og faglige kvalifikasjoner
Leverandør skal ha erfaring fra minimum 2 relevante oppdrag. Dokumentasjonskrav:  Leverandøren skal oppgi, og kort beskrive, de viktigste relevante leveransene de siste 3 år. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets oppdragsgiver med omfang og tidspunkt. Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner