Anbudsoversikt for Innkassotjenester til Buskerud, Østfold og Akershus fylkeskommuner

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Juridiske tjenester

Viken Fylkeskommune Under Sletting Fra 01.01.2024 har inngått avtale med Kredinor AS for inkassotjenester til å levere innkassotjenester til en verdi av 12 000 000 NOK. Anbudets vekting var pris: 30%, tilbudte kommunikasjonsrutiner: 25%, tilbudte innfordringsrutiner: 25%, og tilbudt driftssikkerhet og -stabilitet av integrasjonsløsning: 20%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Kredinor AS
Andre tilbydere
  • Intrum AS
  • Kreditorforeningen Sa
  • Svea Finans AS
Kontraktsverdi
−70 210 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Tittel
Innkassotjenester til Buskerud, Østfold og Akershus fylkeskommuner
Estimert verdi
12 000 000,00 kr
Tildelingskriterium 1
Pris
Utfylt prisskjema med samlet evalueringssum.
Tildelingskriterium 2
Tilbudte kommunikasjonsrutiner
Oppdragsgiver anser det som viktig at det er tilrettelagt for enkel og god kommunikasjon mellom leverandør og oppdragsgiver. Leverandør skal derfor gi en utførlig beskrivelse av hvordan kontakt og informasjon om saker vil foregå mellom inkassobyrå og oppdragsgiver med særlig vekt på følgende: a. Leverandørens nettportal og/eller tilsvarende løsningers mulighet for å: a. vise korrespondanse med skyldner, b. vise historikk på saker c. trekke saker, herunder frist for når kostnader vil påløpe d. søkefunksjonalitet e. å legge inn notater på saker, samt hvordan identifisering av hvem som har lagt inn notater i saken når, løses. b. Leverandørs tilbud om kurs og foredrag, som eksempelvis tilbud om foredrag til elever i videregående skoler om privatøkonomi/ konsekvenser av manglende betaling av fakturaer
Tildelingskriterium 3
Tilbudte innfordringsrutiner
Oppdragsgiver anser det også som viktig at leverandør håndterer innfordringer av krav i henhold til god bransjeskikk. Leverandør skal derfor gi en utførlig beskrivelse av sine innfordringsrutiner og -prosedyrer, med særskilt fokus på oppfølging av skyldner. Leverandør skal som minimum omtale: 1. Inkassobyråets kundesenter 2. Muligheter for å slå sammen mindre krav 3. Håndtering av krav mot mindreårige 4. Håndtering av mindre restbeløp på saker 5. Leverandørs kundebetjening og tilgjengelighet for skyldnerne. 6. Leverandørs løsningsgrad for relevante sammenliknbare kunder siste to år
Tildelingskriterium 4
Tilbudt driftssikkerhet og - stabilitet av integrasjonsløsning
Oppdragsgiver anser det også som viktig at leverandør har gode rutiner som sikrer tilfredsstillende sikkerhet og driftsstabilitet av sin integrasjonsløsning, da det har betydning for effektiv kommunikasjon mellom leverandør og oppdragsgiver. Leverandør skal derfor beskrive: 1. Overvåkning av integrasjon for å sikre stabil og sikker drift, herunder evt. erfaring med integrasjon med Visma Enterprise 2. Fremdriftsplan for implementering av integrasjon samt tilfredsstillende testing

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner