Anskaffelsens formål er innleie av en midlertidig CFO i forbindelse med avvikling av foreldrepermisjon for fast CFO for selskapet. Fast CFO skal ha 60 % uttak av permisjon, og vil selv ivareta selskapets finansieringsaktiviteter i perioden. Innleid midlertidig CFO skal ivareta fast CFO sine øvrige ansvarsområder i perioden, og skal ha personalansvar for avdelingen. Avdelingen har en regnskapssjef, en finansanalytiker, en prosjektcontroller (i permisjon fra august 2025) og en regnskapscontroller, samt to økonomimedarbeidere.
Den innleide CFO skal som del av oppdraget lede og bidra til å realisere prosessforbedring innen to områder:Prosesser i økonomisystemet Xledger, med særlig fokus på automatisering av bilagsføring og andre prosesserFinansieringsprosessen i Ferde, med særlig fokus på dokumentasjon av planlegging og gjennomføring av finansieringsprosesser, samt nødvendig systemstøtte for detteFerde søker en dyktig konsulent med erfaring fra operative stillinger innen økonomi og finans, og gjerne tyngre kompetanse fra prosessforbedring i økonomifunksjonen.
Det forventes en selvgående ressurs som involverer ansatte i avdelingen og har høy gjennomføringsevne. Konsulenten må ha erfaring med personalledelse.
Midlertidig CFO ønskes innleid fra primo/medio august 2025 til 31.12.2025, med mulighet for inntil 3 måneder forlengelse (til og med 31.03.2026). Pådrag vil kunne variere fra 60-100 % i perioden, avhengig av aktivitetsnivå. Deler av perioden i august settes av til avlevering av arbeidsoppgaver fra fast CFO.
Arbeidssted vil være Fjøsangerveien 68 i Bergen. Reisekostnader skal være inkludert i tilbudt timepris.
Fast CFO er forventet å være tilbake 100 % f.o.m. medio av november 2025 (tentativt). Innleid CFO vil fra dette tidspunktet lede ferdigstilling av prosessforbedringsprosjektene nevnt over. Pådrag vil kunne variere noe når fast CFO er tilbake 100 %.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsens formål er innleie av en midlertidig CFO i forbindelse med avvikling av foreldrepermisjon for fast CFO for selskapet. Fast CFO skal ha 60 % uttak av permisjon, og vil selv ivareta selskapets finansieringsaktiviteter i perioden. Innleid midlertidig CFO skal ivareta fast CFO sine øvrige ansvarsområder i perioden, og skal ha personalansvar for avdelingen. Avdelingen har en regnskapssjef, en finansanalytiker, en prosjektcontroller (i permisjon fra august 2025) og en regnskapscontroller, samt to økonomimedarbeidere.
Den innleide CFO skal som del av oppdraget lede og bidra til å realisere prosessforbedring innen to områder:Prosesser i økonomisystemet Xledger, med særlig fokus på automatisering av bilagsføring og andre prosesserFinansieringsprosessen i Ferde, med særlig fokus på dokumentasjon av planlegging og gjennomføring av finansieringsprosesser, samt nødvendig systemstøtte for detteFerde søker en dyktig konsulent med erfaring fra operative stillinger innen økonomi og finans, og gjerne tyngre kompetanse fra prosessforbedring i økonomifunksjonen.
Det forventes en selvgående ressurs som involverer ansatte i avdelingen og har høy gjennomføringsevne. Konsulenten må ha erfaring med personalledelse.
Midlertidig CFO ønskes innleid fra primo/medio august 2025 til 31.12.2025, med mulighet for inntil 3 måneder forlengelse (til og med 31.03.2026). Pådrag vil kunne variere fra 60-100 % i perioden, avhengig av aktivitetsnivå. Deler av perioden i august settes av til avlevering av arbeidsoppgaver fra fast CFO.
Arbeidssted vil være Fjøsangerveien 68 i Bergen. Reisekostnader skal være inkludert i tilbudt timepris.
Fast CFO er forventet å være tilbake 100 % f.o.m. medio av november 2025 (tentativt). Innleid CFO vil fra dette tidspunktet lede ferdigstilling av prosessforbedringsprosjektene nevnt over. Pådrag vil kunne variere noe når fast CFO er tilbake 100 %.