Larvik Kommune
2025/11309 - Innsamling og transport av husholdningsavfall Fase 1
Larvik Kommune trenger innsamling og transport av husholdningsavfall over 8 år, med en maksimal totalverdi på 170 millioner kroner.
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Avfallshåndtering
Maren Kommuneservice AS trenger innsamling og transport av avfall fra avfallsbeholdere i kommunene Audnedal, Mandal, Marnardal og Lindesnes. Kontrakten har en maksimal totalverdi på 60 millioner kroner og en varighet på 8 år. Tildelingskriteriene er basert på det økonomisk mest fordelaktige tilbudet, med detaljer tilgjengelig i konkurransegrunnlaget. Leverandøren må ha relevant erfaring og kompetanse fra tilsvarende oppdrag, samt være tilknyttet en lærlingordning eller forplikte seg til å bli det før kontraktens oppstart.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProInnsamling av avfall fra avfallsbeholdere i kommunene Audnedal, Mandal, Marnardal og Lindesnes.Hovedtrekkene i prosedyrenDet økonomisk mest fordelaktige tilbud vurdert på grunnlag av kriterier og vekting fastsatt i konkurransegrunnlaget.
Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling.
Leverandøren skal oppfylle lovbestemte krav i Norge innen helse, miljø og sikkerhet (HMS).
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak.
Leverandøren skal være tilknyttet en lærlingordning, eller forplikte seg til å bli det før kontraktens oppstart, slik at en eller flere lærlinger deltar i arbeidet med å oppfylle kontrakten.
Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten.
Kredittratingen skal være utført av offentlig godkjent kredittvurderingsinstitusjon. Ratingen skal ikke være eldre enn 3 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp, og blant annet være basert på siste kjente regnskapstall.
Ved kredittgrense på under NOK 400 000 må det vedlegges tilsagn om garanti.
Tilbyder skal ha relevant erfaring og kompetanse fra tilsvarende oppdrag.
Larvik Kommune trenger innsamling og transport av husholdningsavfall over 8 år, med en maksimal totalverdi på 170 millioner kroner.
Haugaland Kraft AS trenger avfallshåndteringstjenester for en rammeavtale over 3 år, med opsjoner på 2+2+1 år, til en estimert totalverdi mellom 9,5 millioner og 15 millioner kroner. Tjenestene skal leveres i Rogaland og Vestland. Tildelingskriteriene er pris (55%), miljø (30%) og tilbudte rådgiveres kvalifikasjoner (15%).
Sandnes Kommune trenger bunntømte nedgravde avfallskontainere og bunntømte overflatekontainere, med tilhørende adgangskontrollsystem, gjennom en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 150 millioner kroner. Avtalen omfatter ulike typer kontainere for restavfall, papp/papir, våtorganisk avfall, glass- og metallemballasje, plastemballasje, tekstiler, samt kontainere for miljøstasjoner/hytterenovasjon. Konkurransen gjennomføres som et samarbeid, og det opprettes åtte kontraktsforhold, ett for hver kommune og ett for IVAR Ryfylke. Tildelingskriteriene er pris (20%), kvalitet (40%), service (10%) og miljø (30%). Leverandøren må være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Ålesund Kommune ønsker å etablere en dynamisk innkjøpsordning for langtransport av glass- og metallemballasje, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Tjenestene skal dekke kundens behov for transport av avfall, i henhold til kravspesifikasjonen. Det kreves at leverandøren har et godt kvalitetsstyringssystem og erfaring fra minst 3 tilsvarende oppdrag de siste 3 årene, som innebærer opphenting og levering av glass- og metallemballasje. Kvalifikasjonskravene kan dokumenteres gjennom ESPD-egenerklæringsskjema.
Bir AS trenger transport av matavfall fra Lønningshaugen 6-12 (Bergen kommune) til Bjørkemoen 44 (Voss kommune), samt transport av diverse avfall fra Bjørkemoen 44 og 60 til diverse mottaksanlegg i Bergen og omegn, gjennom en rammeavtale over 7 år med en maksimal totalverdi på 40 millioner kroner. Tildelingskriteriene vektes med årlig totalkostnad (60%) og 0-utslippsbiler (40%). Kvalifikasjonskrav inkluderer at tilbydere skal ha utført ett oppdrag med sammenlignbart innhold (transport av diverse avfallstyper med krokbil og henger eller tilsvarende utstyr) i løpet av de siste 2 år, dokumentert med ett referanseprosjekt som inneholder navn på oppdragsgiver, kontaktperson med e-post, verdi på leveransen, tidsrom for leveransen, og en detaljert beskrivelse av leverte ytelser (maksimalt 1 A4-side med skriftstørrelse 12).