Anbudsoversikt for Innsamling og transport av avfall - Agder Renovasjon

Brief

Avløpshåndtering

Agder Renovasjon Iks trenger innsamling og transport av avfall i kommunene Arendal, Froland og Grimstad, med en kontrakt på 6 år og opsjoner for forlengelse på 1+1 år. Tjenesten omfatter håndtering av ca. 17.000 tonn/år husholdningsavfall fra rundt 34.000 abonnenter, med mulige tilleggstjenester for tekstiler og kommunalt næringsavfall. Tildelingskriteriene er vektet med 40 % for pris, 30 % for oppdragsforståelse og kvalitet, og 30 % for klima og miljø, hvor det legges vekt på bruk av nullutslipp- eller biogasskjøretøy og andre miljøtiltak. Leverandøren må dokumentere oppdragsforståelse, logistikk, transportløsninger, samt ha en robust serviceorganisasjon.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Tittel
Innsamling og transport av avfall - Agder Renovasjon
Kontaktinformasjon
Kontakt telefon
37 05 88 00
Adresse
Kristian Birkelands trasé 26, 4849 ARENDAL
Lokasjon
Beskrivelse
Innsamling og transport av avfall i kommunene Arendal, Froland og Grimstad. Totalt ca. 34 000 abonnenter og total mengde innsamlet på ca. 17.000 tonn/år husholdningsavfall. Opsjoner på henteordning for tekstiler, samt uavhengige opsjoner på innsamling av kommunalt næringsavfall i kommunene Arendal, Froland og Grimstad.
Hovedtrekk i prosedyren
Innsamling og transport av avfall i kommunene Arendal, Froland og Grimstad. Totalt ca. 34 000 abonnenter og total mengde innsamlet på ca. 17.000 tonn/år husholdningsavfall. Opsjoner på henteordning for tekstiler, samt uavhengige opsjoner på innsamling av kommunalt næringsavfall i kommunene Arendal, Froland og Grimstad. Kontrakten er på 6 år med ensidig opsjon for oppdragsgiver om forlengelse på 1+1 år.
Tildelingskriterium 1
Pris
Totalpris, beregnet ut fra følgende: - Vektet tilbudssum, jf. bilag 3, tilbudsskjema, Tilbudsformular.
Tildelingskriterium 2
Oppdragsforståelse og kvalitet
Oppdragsforståelse og kvalitet, vurdert ut fra følgende: - Kvaliteten på og robustheten av organisering, logistikk og transportløsninger. I denne vurderingen blir det særlig vektlagt organisering, herunder systemer for ivaretakelse av HMS inkludert trafikksikkerhet, ressursinnsats herunder bruk av egnede renovasjonsbiler, samt reservekapasitet og beredskap for personell og kjøretøy, bl.a. i forhold til ekstreme værforhold, tilgangen til vikarer, reservebiler mv. - Service og serviceorganisasjon, herunder responstid for retting av avvik, service og tilgjengelighet mot oppdragsgiver, i hvilken grad avdelingsleder har andre oppgaver, samt skisse til kvalitetsplan for oppdraget herunder prosedyrer for avvik og rapportering.
Tildelingskriterium 3
Klima og miljø
Klima og miljø, vurdert ut fra følgende: - Bruk av nullutslipp- eller biogasskjøretøy utover det som er angitt som minstekrav i bilag 1 (25 %). - Andre forpliktende og konkrete tiltak utover minstekravene som reduserer belastningen for klima og miljø ved gjennomføring av kontrakten, herunder, tiltak som gir konkrete utslippsreduksjoner (5 %).
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Firmaattest. Utenlandske leverandører skal fremlegge tilsvarende attest fra foretaksregister i det landet selskapet er etablert.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    31. mars 2025, 09:39

  2. Endring i konkurranse

    13. mai 2025, 12:33

  3. Frist for spørsmål

    15 døgn

    6. juni 2025, 21:59

  4. Åpningsdato

    17. juni 2025, 10:00

  5. Frist for innlevering

    17. juni 2025, 10:00

  6. Vedståelsesfrist

    1. okt. 2025, 10:00

  7. Startdato for avtale

    4. apr. 2027, 00:00

  8. Sluttdato for avtale

    31. mars 2033, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner