Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Juridiske tjenester

Kommunal- og distriktsdepartementet (KDD) har inngått en rammeavtale med Advokatfirmaet Haavind AS og Advokatfirmaet Selmer AS for levering av juridiske tjenester til Bolig- og bygningsavdelingen. Avtalen dekker temaer som internasjonal rett, offentlig rett og særskilte boligpolitiske spørsmål, og har en varighet på 2+1+1 år. Den maksimale verdien av avtalen er 8 millioner kroner ekskl. mva., med en estimert årlig verdi mellom 1 og 2 millioner kroner ekskl. mva. Det var krav om juridisk kompetanse innen de nevnte områdene, og det ble mottatt to tilbud i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinnere
  • Advokatfirmaet Haavind AS
  • Advokatfirmaet Selmer AS
Antall mottatte tilbud
2
Kontraktsverdi
8 000 000 kr
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 8 000 000 kr

Om anbudet

    Kunde og avtalepart er KDD ved Bolig- og bygningsavdelingen. Det er Bolig- og bygningsavdelingen som vil foreta avrop. Underliggende etater på Bolig- og bygningsavdelingens fagområde er også omfattet av avtalen. Bolig- og bygningsavdelingen ønsker å inngå kontrakt med inntil tre juridiske miljøer i en rammeavtale. Formålet med avtalen er at Oppdragsgiver skal være dekket med juridisk kompetanse når behov for ekstern bistand oppstår. Temaene som avtalen vil omfatte er: • internasjonal rett • offentlig rett • særskilte boligpolitiske spørsmål. Det vil bli inngått avtale med inntil tre leverandører for 2 år med mulighet for forlengelse i ytterligere 1+1 år (2+1+1). Estimert verdi for anskaffelsen er fra kr 1 million ekskl. mva. til kr 2 millioner ekskl. mva. per år. Estimatet baseres på erfaringstall, men estimatet er noe usikkert. Estimatet er ikke bindende for KDD og vil være avhengig av budsjettildelingen til enhver tid, samt andre forhold. Samlet maksimalt uttak for rammeavtalen vil være kr 8 millioner ekskl. mva. Denne rammeavtalen gir Kunden rett, men ingen plikt til å tildele kontrakter innenfor rammeavtalen. Kunden er ikke forpliktet til å kjøpe et bestemt volum i rammeavtaleperioden. Oppdragsgiver ønsker å inngå parallelle rammeavtaler med inntil 3 leverandører. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften), del I og del II etter anskaffelsesprosedyren åpen tilbudskonkurranse, jf. anskaffelsesforskriften § 5 -1 (2), bokstav b. Anskaffelsen er kunngjort på Doffin og TED.

    Kontakt navn
    Julie Elise Vollmerhaus Føyn
    Kontakt telefon
    +47 45859538
    Adresse
    Akersgata 59, 0180 OSLO

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner