Anbudsoversikt for Kommunikasjonsløsning for operasjonssentralene

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Telekommunikasjonstjenester

Politiets Fellestjenester har inngått en avtale med NetNordic Norway AS for levering av en ny kommunikasjonsløsning for operasjonssentralene, som skal erstatte den eksisterende ICCS-løsningen. Denne løsningen vil integrere brukergrensesnittet for Nødnett (Tetra og NGN) og kommunikasjon med borgerne, og dekker kjøp, tilpasning, implementering, vedlikehold og videreutvikling. Avtalen har en total verdi på 175 millioner kroner. Kvalitet ble vektlagt med 60-70 % i evalueringen, med fokus på funksjonalitet, teknisk og operasjonell kvalitet, vedlikehold og støtte, samt prosjektimplementering og opplæring. Det var to tilbydere i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Netnordic Norway AS
Antall mottatte tilbud
2
Kontraktsverdi
175 423 078 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Tittel
Kommunikasjonsløsning for operasjonssentralene
Estimert verdi
360 000 000,00 kr
Tildelingskriterium 1
Cost (30 - 40 %)
Evaluation of the Tenderer’s total tender costs will be based on the Tenderer’s answers given in the following documents: • SSA- T Appendix 7 Price and pricing provisions • SSA-T Appendix 7 Annex 1 Pricing scheme • SSA-V Appendix 7 Price and pricing provisions • Appendix 7 Annex 1 states which price elements will be included in the price evaluation. Evaluation of the estimated value of the Tenderer's proposed changes to the following documents: • Development and Customisation Agreement (SSA-T) Appendix 8 and Appendix 10 • Maintenance Agreement (SSA-V) Appendix 8 and Appendix 10 The indirect costs will be included in the cost of ownership for the life-cycle of the Solution. The Customer will include the following from the SSA-T: • Customer's internal personnel and resources supporting the Contractor (cf Appendix 4 section 4 The Customers contribution to the deliveries), duration based on the Contractor's project plan (Customer core team is a basis for calculation of costs) • Operational costs during the implementation project up to and including the approval period (hardware, basis software, support of basis software such as operating systems)
Tildelingskriterium 2
7.2. Quality (60 - 70 %)
Quality is evaluated on the basis of the Tenderer's response to the specified documentation requirements within each of the sub-criteria. The assessment requirements are weighted differently depending on whether they are labelled Critical, Important or Normal. Critical is weighted higher than Important, and Important is weighted higher than Normal. A more detailed guide to requirements and types of requirements is set out in Appendix 2. The award criteria Quality has been divided into the following sub criteria in prioritized order: o Functionality o Technical and operational o Maintenance and support o Project implementation and training

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner