Anbudsoversikt for Konkurranse Forsvarets felles rammeavtale lagerinnredning

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Dekk og biltilbehør

Forsvarsbygg trenger lagerinnredning gjennom en rammeavtale over 4 år, med en estimert totalverdi mellom 200 og 400 millioner kroner, og en maksimal totalverdi på 600 millioner kroner. Avtalen omfatter levering av pallereoler og heisautomater til Forsvarets lokasjoner i Norge, med mulighet for leveranser til utlandet etter særskilt avtale. Leverandøren må være forberedt på å håndtere større innredningsprosjekter, spesielt i Nord-Norge. Det er krav om at produsenten er sertifisert i henhold til NS-EN ISO 9001: 2015 og NS-EN ISO 14001: 2015.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Konkurranse Forsvarets felles rammeavtale lagerinnredning
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Bjørgulv Haukelidsæter
Kontakt telefon
93444311
Adresse
Grev Wedels plass 5, 0151 OSLO
Kategori (CPV)
Estimert verdi
600 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder
Beskrivelse
Rammeavtalen skal dekke Forsvarets behov for lagerinnredning på en formålstjenlig og kostnadseffektiv måte. Innredning bestilt under denne rammeavtalen vil også kunne benyttes på andre fasiliteter enn Forsvarets lager, som for eksempel verksted, laboratorier, undervisningsrom, arkiv med mer. Leveransenes omfang og kompleksitet vil kunne variere i forhold til anslått behov og for hvert enkelt avrop. Det skal kunne leveres til samtlige av Forsvarets lokasjoner i Norge, og Leverandør må ved behov være beredt til å levere til større innredningsprosjekter.
Der Forsvaret anser det som hensiktsmessig vil det også kunne bestilles produkter til Forsvarets lokasjoner i utlandet. I så fall skal leveringstid- og betingelser ellers bli særskilt avtalt i hvert enkelt avrop.
Behovet vil kunne endre seg i løpet av avtaleperioden. Historiske tall skal kun betraktes som retningsgivende anslag. Variasjon i omfanget vil over tid kunne være avhengig av overordnede politiske, strategiske og operasjonelle beslutninger, eller andre forhold. Totalt årlig volum vil derfor kunne bli både høyere og lavere enn anslått. Forsvaret forplikter seg ikke til et bindende volum. Avvik i forhold til anslått behov gir ikke grunnlag for krav eller forhandlinger.
Estimert totalverdi over avtaleperioden, maksimum fire års varighet – inkl. opsjoner, antas å ligge i størrelsesorden ca. NOK 200.000.000 - 400.000.000,- ekskl. mva. Estimatet er gjort etter beste skjønn, og omfangets størrelse vil være avhengig av Forsvarets aktivitet. Det er et stort behov for lagerinnredninger, men avrop er avhengig av fremtidige rammer og budsjetter. Volumet av fremtidige avrop vil kommer der hvor Oppdragsgiver sin aktivitet er størst, og større leveringer i Nord Norge må påregnes
Hovedtrekk i prosedyren
Rammeavtale for anskaffelse av pallereoler og heisautomater
Kvalifikasjonskrav 1
Leverandøren skal være kredittverdig
Kredittvurdering av leverandøren som ikke er eldre enn 6 måneder regnet fra utløpet av tilbudsfristen. Vurderingen skal være utferdiget av selskap med kredittopplysningskonsesjon fra Datatilsynet, se www.datatilsynet.no. Kredittvurderingen skal inneholde en vurdering av leverandørens betalingshistorikk/-pålitelighet. Resultatet av kredittvurderingen skal fremkomme som en gradert verdi (bokstaver eller tall) mot en definert skala. Dersom leverandøren, for å oppfylle kravet, viser til garantier stilt av andre foretak (f.eks morselskap) må det fremlegges tilsvarende kredittvurdering fra dette selskapet. Det må videre fremlegges en rettslig bindende bekreftelse fra dette selskapet om at de hefter solidarisk for eventuelt ansvar under kontrakten. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten
Fremleggelse av regnskapstall fra siste tilgjengelig årsregnskap som viser leverandørens omsetning. (Ikke nødvendig dersom regnskapets nøkkeltall fremgår av kredittvurderingen). Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren skal ha et ryddig forhold til innbetaling av skatter og avgifter
‘Attest for skatt og merverdiavgift’ (RF-1316). Attesten kan bestilles via www.altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristen. (kun for norske leverandører) Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Sertifisert på kvalitet og miljø
Produsenten må være NS-EN ISO 9001: 2015 og NS-ENISO 14001: 2015 sertifisert eller tilsvarende. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    11. des. 2024, 10:46

  2. Frist for spørsmål

    17. jan. 2025, 11:00

  3. Åpningsdato

    24. jan. 2025, 11:00

  4. Frist for innlevering

    24. jan. 2025, 11:00

  5. Vedståelsesfrist

    24. mars 2025, 11:00

Se aktive konkurranser som ligner