Anbudsoversikt for Konkurranse om Lekeplassutstyr

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Lekeplassutstyr og utforming

Stavanger Kommune trenger levering av lekeplassutstyr gjennom parallelle rammeavtaler med inntil tre leverandører. Utstyret skal benyttes på lekeplasser, barnehager, skoler og andre steder i Rogaland. Det er en rammeavtale for leveranser, og det kreves at leverandørene har økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten, dokumentert gjennom en kredittvurdering fra Experian. Videre må leverandørene ha erfaring fra minst tre tilsvarende oppdrag med dokumentert meget god gjennomføringsevne, samt et kvalitetssikringssystem for etisk handel og et miljøledelsessystem. Dokumentasjon på miljøsertifisering som ISO 14001 eller tilsvarende kan kreves. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Konkurranse om Lekeplassutstyr
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Sonja Frankal
Kontakt telefon
+47 51507090
Adresse
Øvre Kleivegate 15, 4005 STAVANGER
Lokasjon
Beskrivelse
Oppdragsgiver ønsker gjennom denne konkurransen å inngå parallelle rammeavtaler med inntil tre leverandører om levering av lekeplassutstyr.
Hovedtrekk i prosedyren
Utstyret skal benyttes på lekeplasser, barnehager, skoler og andre steder i kommunen der det er behov for dette.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonsbevis: Som dokumentasjon vil Oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian (Oppdragsgiver abonnerer på tjenester fra Experian). Leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Leverandøren forutsettes å ha gjort seg kjent med registrerte opplysninger om foretaket og samtykker ved sin innlevering av tilbudet til at opplysningene innhentes og legges til grunn for vurderingen av Leverandørens økonomiske forhold. Hvis Oppdragsgiver ikke finner kredittvurdering av det enkelte foretak i Experian, eller kredittvurderingen ikke er i henhold til påkrevd rating, vil Oppdragsgiver søke å få dekket sitt dokumentasjonsbehov på annen måte. Oppdragsgiver kan eksempelvis vurdere om den økonomiske evnen er tilfredsstillende ut fra de andre opplysninger som måtte foreligge i løsningen fra Experian eller etterspørre annen dokumentasjon som bekrefter at leverandøren har økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Se krav i felt C "Miljøledelsetiltak". Som dokumentasjonsbevis må attester for relevant miljøsertifisering som ISO 14001 eller EMAS, Miljøfyrtårn eller annen dokumentasjon kunne fremlegges på forespørsel. Alternativt kan krav til miljøledelsetiltak oppfylles ved dokumentasjonskrav som angitt i felt C "Miljøledelsetiltak".
Kvalifikasjonskrav 3
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonsbevis: Som dokumentasjon vil oppdragsgiver innhente opplysninger om leverandørens foretak fra Experian (oppdragsgiver abonnerer på tjenester fra Experian). Dersom leverandørens foretak er registrert utenfor Norge, må leverandøren på forespørsel kunne fremlegge dokumentasjon som godtgjør at de er registrert i et bransjeregister eller annet foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i den stat hvor de er etablert.
Kvalifikasjonskrav 4
Bare for offentlige vareleveranser
Bare for offentlige vareleveranser: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Det kreves erfaring fra minst tre (3) tilsvarende oppdrag med levering av lekeplassutstyr. Det kreves dokumentert meget god gjennomføringsevne. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren må på forespørsel kunne fremlegge en liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste tre år, og denne skal som minimum inneholde: - Kort beskrivelse av oppdraget - Størrelse eller verdi på leveransene - Tidspunkt (kontraktsperiode) - Navn på kundene og en kort beskrivelse av disse Kontaktinformasjon til relevante kunder fra listen må kunne fremlegges på forespørsel.
Kvalifikasjonskrav 5
Styring og sporing av leveransekjeden
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem som skal sikre at tilbyder er egnet til å oppfylle de etiske kontraktsvilkår som gjelder for denne rammeavtale. Dette innebærer at tilbyder skal ha metoder for kvalitetssikring som beskriver hvordan selskapet arbeider for å etterleve krav til etisk handel i virksomheten og i leverandørkjeden. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren må på forespørsel kunne fremlegge utfylt svarskjema for delkrav med tilhørende dokumentasjon knyttet til følgende forhold: 1. System for sporbarhet i leverandørkjeden 2. Risikoanalyse av utvalgte produkter 3. Formidling av og system for oppfølging av Code of Conduct i leverandørkjeden En beskrivelse av hvert enkelt delkrav og krav til dokumentasjon foreligger i eget vedlegg: "Delkrav og svarskjema for etisk handel". MERK: Tilbyder skal dokumentere og fylle ut skjema i henhold til spesifikasjonene i vedlegget. En veileder om hvordan man kan jobbe systematisk med etisk handel foreligger på Initiativ for etisk handel (IEH) sine nettsider på www.etiskhandel.no/veileder/.
Kvalifikasjonskrav 6
Miljøledelsestiltak
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha et miljøledelsessystem for å sikre at Leverandøren er egnet til å oppfylle miljøkrav stilt i konkurransegrunnlaget og kontraktsvilkårene. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren skal på forespørsel kunne fremlegge en kortfattet redegjørelse, maksimalt én (1) A4- side, som oppgir Leverandørens uttalte miljømål, status for miljøarbeid i egen virksomhet og planlagte tiltak, av relevans for denne kontrakt. Alternativt kan kravet dokumenteres oppfylt ved å oppfylle dokumentasjonskrav som angitt i felt D og "Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder".

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    31. okt. 2024, 08:30

  2. Endring i konkurranse

    25. nov. 2024, 12:59

  3. Frist for spørsmål

    6. des. 2024, 11:00

  4. Endring i konkurranse

    6. des. 2024, 12:38

  5. Endring i konkurranse

    9. des. 2024, 13:55

  6. Endring i konkurranse

    17. des. 2024, 12:38

  7. Åpningsdato

    20. jan. 2025, 11:00

  8. Frist for innlevering

    20. jan. 2025, 11:00

  9. Startdato for avtale

    31. jan. 2025, 00:00

  10. Vedståelsesfrist

    20. apr. 2025, 10:00

  11. Sluttdato for avtale

    8 måneder

    6. jan. 2026, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner