Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bygg og anlegg - Grunnarbeid, vann og kloakk

Gran Kommune trenger entreprenørtjenester for å levere oppgradering av veger og vassdrag i Innlandet til en verdi av 53 000 000 NOK. Anbudet omfatter reetablering av eksisterende kommunale veger og erosjonssikring av grøfter/vannveger. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha ansvarsforsikring og dokumentere et kvalitetssikrings-/styringssystem samt miljøhensyn i henhold til spesifikke minimumskrav.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Oppdragsgiver innbyr med dette til konkurranse om kontrakt i prosjektet oppgradering av veger i Gran kommune. Konkurransen gjelder reetablering av eksisterende kommunale veger, samt oppgradering og erosjonssikring av tilstøtende grøfter/vannvegerFor nærmere orientering om prosjektet, entrepriseoppdeling og kontraktarbeidet, se del II - Kontraktsgrunnlaget. Kontraktens oppstart er satt til våren 2024, med forventet ferdigstilling 01.07.2025. Som kontraktsbestemmelser gjelder NS 8405 med de korreksjoner som fremgår av del II -Kontraktsgrunnlaget, punkt B.2 Spesielle kontraktsbestemmelser og B.3 Seriøsitetskrav. Arbeidene er delt inn i to delkontrakter ( to supplerende delkontrakter forventes utlyst høsten 2024 for gjennomføring 2025). Entreprenørene kan selv fritt prise en eller begge kontraktene. Kontraktene tildeles uavhengig av hverandre. InformasjonsmøteDet skal avholdes et informasjonsmøte på Gran Rådhus, 31.05.2024 klokken 0900. Påmelding sendes til via Mercell senest 27.5.2024 klokken 1200. Send gjerne inn spørsmål via Mercell i forkant av møtet.

    Kontakt navn
    Gran kommune
    Kontakt telefon
    +47 61338400
    Kontakt e-post
    post@gran.kommune.no
    Adresse
    Rådhusvegen 39, 2770 JAREN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha ansvarsforsikring.

    Tilbyderen skal sannsynliggjøre økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

    Tilbydere skal ha kredittverdighet AA.

    Leverandøren er ansvarlig for at egne ansatte, ansatte hos underleverandører (herunder innleide) som direkte medvirker til å oppfylle kontrakten, har obligatorisk tjenestepensjon (OTP) i samsvar med lov om obligatorisk tjenestepensjon. Alle avtaler leverandøren inngår for utføring av arbeid under denne kontrakten skal inneholde tilsvarende bestemmelser.

    Tilbyder skal redegjøre for foretakets kvalitetssikrings-/styringssystem.

    Tilbyder skal erklære at den legger til rette for at kontrakten kan gjennomføres på en miljømessig forsvarlig måte. Minimum må følgende krav oppfylles: 1: Kjøretøy og utstyr skal være i god stand slik at drivstoff og oljelekkasjer unngås, utslipp fra alle kjøretøyene skal tilfredsstille Euro VI. 2: Ved ulykker skal tiltak iverksettes umiddelbart, samt oppdragsgiver varsles. 3: Lagring og håndtering av drivstoff, oljer, kjemikalier etc. skal gjøres på en slik måte at evt. lekkasjer kan håndteres på en miljømessig forsvarlig måte. 4: Kjøretøyet skal ha miljømessig god standard.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i.

    Leverandøren skal være registrert i StartBANK eller tilsvarende leverandørregister som inneholder oppdatert og kontrollert leverandørinformasjon.

    Det er et krav at leverandører er tilknyttet en lærlingordning og at en eller flere lærlinger deltar i utførelsen av kontraktarbeidet innenfor bygg- og anleggsfagene, jf. forskrift om plikt til å stille krav om bruk av lærlinger i offentlige kontrakter.

    Leverandøren skal ha utført relevante bygg- og anleggsarbeider av den etterspurte type i referanseperioden.

    Leverandør kan råde over teknisk personell eller tekniske enheter, særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen. Tilbyderen skal dokumentere at han har sentral godkjenning eller er kvalifisert til å erklære ansvarsrett. Dokumentert kompetanse skal være som angitt i SAK kapittel 11 eller tilsvarende, i følgende tiltaksklasser og godkjenningsområder for utførelse (UTF): Innmåling og utstikking av tiltak, TTKL 2. Veg og grunnarbeider, TTKL 2.

    Nøkkelpersonell som inngår i oppdrags-organisasjonen skal ha erfaring med å være prosjektledere/formann i lignende oppdrag.

    Dersom tilbyder er avhengig av å støtte seg på underentreprenørenes kvalifikasjoner for å oppfylle et eller flere av kvalifikasjonskravene, må tilbyder dokumentere i tilbudet at han har rådighet over underentreprenørens kapasitet.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner