Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Programvare - Forretningsdrift

Kongsbergregionens Kommunale Oppgavefellesskap For Tjenesteutvikling trenger et konkurransegjennomføringsverktøy (KGV) og kontraktsoppfølgingsverktøy (KAV) for offentlige anskaffelser, med en maksimal totalverdi på 3,5 millioner kroner. Systemet skal integrere begge funksjonene for å sikre en sømløs prosess gjennom hele anskaffelses- og kontraktsforvaltningen, med mulighet for elektronisk signering og integrasjon med Elements arkivsystem. Leverandøren må sørge for vedlikehold og oppdateringer i henhold til lovendringer, og løsningen må tilpasses anskaffelsesregelverket for å kunne lyse ut konkurranser etter alle lovlige prosedyrer. Tildelingskriteriene er 50% pris og 50% kvalitet, og det er ingen kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til firmaattest og skatteattest.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Kongsbergregionen, med tilhørende organisasjoner, skal anskaffe konkurransegjennomføringsverktøy (heretter kalt KGV) og kontraktsoppfølgingsverktøy (heretter kalt KAV) for offentlige anskaffelser. Vi ønsker ett system for begge funksjonene da det ikke vurderes som hensiktsmessig å ha flere systemer for dette. Vi har begrenset med ressurser, og vi har mange brukere. Derfor behøver vi et mest mulig sømløst system for å sikre god kontinuitet gjennom hele anskaffelses- og kontraktsprosessen. Kongsbergregionen anvender i dag både Mercell MSS og Artifik som KGV. Mercell MSS har vært i bruk siden 2019, mens Artifik har vært et prøveabonnement i 2025. I 2024 gjennomførte vi 31 anskaffelser, hvorav 17 del I, 3 del II og 11 del III. Hittil i 2025 har vi gjennomført eller igangsatt 16 anskaffelser, hvorav 6 del I, 1 del II og 9 del III. Kongsbergregionens sentrale innkjøpsrådgivere skal ha en overordnet rolle i innkjøpsorganisasjonen, så vi har behov for at disse ( 2 personer), samt innkjøpskontakter i 4 av kommunene (4 personer pr dags dato) må ha tilgang til alle organisasjonenes brukerlisens for å kjøre utlysninger for en eller flere kommuner i organisasjonen. Se illustrasjon i Vedlegg 2. Kravspesifikasjon for utdypende forklaring av fordeling og roller. Vi har behov for et fleksibelt system som kan overføre og/eller endre lisensoppsett enkelt og raskt, da vi er et innkjøpssamarbeid i utvikling. Videre må hver kommune ha mulighet for å gi redigeringsrettigheter til interne ressurser. Se utfyllende informasjon om dette i vedlegg 2. Kravspesifikasjon. KGV skal i all hovedsak nyttes til utlysning av konkurranser og mulighet for leverandørene til å levere tilbud elektronisk, samt til bruk for oversikt over avtaler samt avtaleoppfølging. Verktøyet må være tilpasset anskaffelsesregelverket slik at det er mulig å lyse ut konkurranser etter alle lovlige prosedyrer, inkludert minikonkurranser. Leverandøren må sørge for at løsningen vedlikeholdes og oppdateres ved lovendringer, og at vedlikehold/oppdateringer varsles Kongsbergregionen. Når det gjelder KAV så må dette sørge for en sømløs overføring av tildelt kontrakt til denne delen av løsningen. Det skal være mulig å holde oversikt over avtaleporteføljen, muligheter for sette opp ulike varslinger og mulighet for å legge inn kontraktsoppfølgings-aktiviteter (også manuelt). Løsningen må ha mulighet for elektronisk signering av inngåtte kontrakter. Kongsbergregionen benytter Elements som arkivsystem, og integrasjon mot arkivsystemet må være mulig (se avsnitt om opsjoner i vedlegg 2. Kravspesifikasjon). Løsningen skal som nevnt i all hovedsak nyttes til utlysning av konkurranser og mottak av tilbud, samt for oversikt over avtaler og avtaleoppfølging. Forventningene som beskrevet over er minimum forventninger, men inneholder løsningen funksjoner utover dette, ønsker Kongsbergregionen også tilgang til disse. Leverandørene skal inngi sitt beste tilbud. Vi vil benytte en SSA-L for denne anskaffelsen. Leverandøren bes levere tilbud med dette oppsettet: 1. Utfylt tilbudsbrev 2. Utfylt prisskjema 3. Utfylt beskrivelse av tilbudt løsning, som forespurt i kravspesifikasjonen (kan besvares i kravspesifikasjonen eller som egne vedlegg) 4. Sladdet tilbud (se vedlegg 8."retningslinjer for sladding") Vedlegg: 1. Tilbudsbrev - mal 2. Kravspesifikasjon 3. Prisskjema 4. Databehandleravtale 5. Databehandleravtale bilag 6. SSA-L 7. SSA-L Bilag 8. Retningslinjer for sladding

    Kontakt navn
    Hanne Kathrine Waade
    Kontakt telefon
    +47 46505180
    Adresse
    Dyrmyrgata 48, 3611 KONGSBERG

Kvalifikasjonskrav

    Firmaattest, maks 1 år gammel.

    Skatteattest, ikke eldre enn 6 måneder.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Prisskjema

    Beskrivelse

    Utfylt beskrivelse som anvist i avsnitt 6 i kravspesifikasjon

    Beskrivelse

    Denne anskaffelsen er etter sin art vurdert til å ha en uvesentlig innvirkning på klima og miljø, jf. forskriftens §7-9, femte ledd. Begrunnelsen for dette er at anskaffelsen gjelder kjøp av datasystem der oppdragsgiver er avskåret fra å påvirke klima og miljøpåvirkningen, siden krav og kriterier som retter seg mot disse elementene ikke vil ha tilstrekkelig tilknytning til leveransen. Jf, DFØs miljøveileder.

Se hele utlysningen

Tittel
Konkurransegjennomføringsverktøy/Kontraktsforvaltningverktøy
Tilleggskategorier (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
3 500 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner