Anbudsoversikt for Konsulentbistand i forbindelse med EPJ-prosjekt

Brief

Bedriftsrådgivning

Stavanger kommune søker konsulentbistand for et elektronisk pasientjournal (EPJ)-prosjekt på vegne av seg selv og 27 andre kommuner. Avtalen har en varighet på 2 år med en maksimal totalverdi på 2,3 millioner kroner. Konsulenten skal bidra med kompetanse og erfaring fra anskaffelsesprosjekter i offentlig sektor, og det er ønskelig at konsulenten er til stede på kontoret i Arne Rettedals gate 12 i Stavanger minst tre dager i uken. Det kreves erfaring fra minst ett tilsvarende oppdrag som prosjektleder eller assistent i anskaffelse av større systemer for offentlige oppdragsgivere. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av erfaring fra de siste tre år med relevante oppdrag.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Konsulentbistand i forbindelse med EPJ-prosjekt
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Kine Tillerli
Kontakt telefon
+47 51507090
Adresse
Øvre Kleivegate 15, 4005 STAVANGER
Lokasjon
Estimert verdi
2 300 000,00 kr
Varighet
24 måneder
Beskrivelse
Stavanger kommune skal på vegne av seg selv og 27 andre kommuner anskaffe en ny elektronisk pasientjournal (EPJ). Vi ønsker nå å inngå en avtale med en konsulent som kan være delaktig og bistå i denne anskaffelsen.
Hovedtrekk i prosedyren
Konsulenten skal bidra med kompetanse, innsikt og erfaring i EPJ-anskaffelsen. Det er behov for en konsulent med erfaring med anskaffelsesprosjekter i offentlig sektor. Konsulenten skal kunne utføre forskjellige oppgaver i denne anskaffelsen og det er ønskelig at konsulenten er på kontoret hos helse og velferd i Arne Retttedals gate 12 i Stavanger minst tre dager i uken. Se vedlagt SSA-B enkel for mer informasjon om hva som kan inngå i konsulentens oppgaver.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonsbevis: Som dokumentasjon vil Oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian (Oppdragsgiver abonnerer på tjenester fra Experian). Leverandøren må være i risikoklasse 4 eller høyere på Experians skala. Leverandøren forutsettes å ha gjort seg kjent med registrerte opplysninger om foretaket og samtykker ved sin innlevering av tilbudet til at opplysningene innhentes og legges til grunn for vurderingen av Leverandørens økonomiske forhold. Hvis Oppdragsgiver ikke finner kredittvurdering av det enkelte foretak i Experian, eller kredittvurderingen ikke er i henhold til påkrevd rating, vil Oppdragsgiver søke å få dekket sitt dokumentasjonsbehov på annen måte. Oppdragsgiver kan eksempelvis vurdere om den økonomiske evnen er tilfredsstillende ut fra de andre opplysninger som måtte foreligge i løsningen fra Experian eller etterspørre annen dokumentasjon som bekrefter at leverandøren har økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten.
Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonsbevis: Som dokumentasjon vil oppdragsgiver innhente opplysninger om leverandørens foretak fra Experian (oppdragsgiver abonnerer på tjenester fra Experian). Dersom leverandørens foretak er registrert utenfor Norge, må leverandøren på forespørsel kunne fremlegge dokumentasjon som godtgjør at de er registrert i et bransjeregister eller annet foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i den stat hvor de er etablert.
Kvalifikasjonskrav 3
Bare for tjenester
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Det kreves erfaring fra minst 1 tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende menes det rolle som prosjektleder/assistent i anskaffelse av større systemer eller løsninger for offentlige oppdragsgivere, og som benyttes av større deler av organsisasjonen. Eksempel er EPJ-systemer, ERP-systemer, sak-arkiv systemer eller tilsvarende. Det kreves dokumentert meget god gjennomføringsevne. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren må fremlegge en liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste tre år, og denne skal som minimum inneholde: - Kort beskrivelse av oppdraget - Størrelse eller verdi på leveransene - Tidspunkt (kontraktsperiode) - Navn på kundene og en kort beskrivelse av disse. Kontaktinformasjon til relevante kunder fra listen må kunne fremlegges på forespørsel.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    8. mai 2025, 11:43

  2. Frist for spørsmål

    22. mai 2025, 10:00

  3. Åpningsdato

    7 døgn

    29. mai 2025, 10:00

  4. Frist for innlevering

    29. mai 2025, 10:00

  5. Vedståelsesfrist

    29. aug. 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner