Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

IT-konsulent og rådgivning

Sykehusinnkjøp HF søker en SaaS-basert plattform for Enterprise Service Management (ESM) til Sykehuspartner HF, med en kontraktsvarighet på 3 år. Plattformen skal erstatte eksisterende løsninger og integrere funksjonalitet for ITSM/ESM, inkludert orkestrering, AI, automatisering, og selvbetjening. Den skal støtte både tradisjonelle og smidige leveranseformer og gi mulighet for kontinuerlig forbedring gjennom Low-Code/No-Code-funksjonalitet. Plattformen må også inkludere lisenshåndtering, teknisk etablering, og opplæring. Det er forventet at antall samtidige brukere kan reduseres fra dagens 450, men at behovet for lisenser kan øke i fremtiden. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon på kvalitetssikrings- og miljøledelsesstandarder, samt erfaring med lignende leveranser.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Oppdragsgiver har som mål å anskaffe en SaaS-basert, enhetlig plattform for Enterprise Service Management (ESM). I enhetlig legger vi at Oppdragsgiver ønsker å erstatte dagens løsning som har flere separate produkter for arbeidet med ITSM/ESM, med ett plattform-produkt som kan løse oppgaver knyttet til ITSM/ESM.Hovedtrekkene i prosedyrenOppdragsgiver trenger en plattform-overbygning med orkestrerende funksjonalitet som binder nye løsninger for IaC og CI/CD sammen på en brukervennlig måte, med muligheter for provisjonering på forespørsel, registrering i CMDB, kostnadskontroll og selvbetjening. Oppdragsgiver ønsker å anskaffe en plattform for ESM levert som SaaS fra en leverandør som har et veikart (Product roadmap) og etablert mulighetsrom som også i det videre kan   ivareta kundens behov som beskrevet i dette dokumentet. Plattformen skal støtte Oppdragsgivers behov for ITSM- og ESM- arbeidsflyter med tilhørende arbeidsflater som er tilpasset rollene til Oppdragsgivers personale. Behovet omfatter både tradisjonelle og smidige leveranseformer som skal flyttes til eller etableres på ny plattform i effektiv og moderne utgave. Arbeidsflytene bruker i dag disse applikasjonene som er tenkt utfaset:OpenText Service ManagerDagens portal-løsning (basert på delvis ibruktakelse av SMAX)OpenText uCMDBOpenText Asset ManagerOpenText APM (for arbeid med Oppdragsgivers Tjenesteinformasjonsmodell)OpenText HCM/OO (for orkestrering)Plattformen som anskaffes må gi mulighet for at Sykehupartner, etter opplæring som inngår i leverandørens leveranser, med egne medarbeidere kan utøve kontinuerlig forbedring og tilpasse plattformens bruksområder, blant annet ved funksjonalitet for Low-Code/No-Code. Tjenesten som  ønskes  er en SaaS-basert plattform for ITSM, ESM og formål i Oppdragsgivers kjernevirksomhet med kapabiliteter som beskrevet i Bilag 1, Bilag 1 A – 1C i konkurransegrunnlaget. Dette er blant annet funksjonelle scenarier, samt tilknyttede «Professional Services» som:LisenshåndteringTeknisk etablering og implementering av SaaSEtablere nye og forbedrede arbeidsflyter som understøtter tjenesters livssyklusRelatert kompetanseRelatert opplæringBistand til avvikling av løsningene som skal fases ut i en smidig og kosteffektiv overgangAntall brukere/omfangDagens service manager løsning fra Opentext Service Manager er lisensiert for 450 samtidige brukere. Dersom Oppdragsgiver lykkes med målsettingene om effektivisering med blant annet orkestrering, AI og automatisering, antas antallet brukere som skal dekke arbeidsflyt for dagens leveransevolum å gå ned. Det er samtidig forventet at Sykehuspartner HF sin rolle som tjenesteleverandør vil kunne gi behov for en framtidig økning i antall lisenser. Portalen «Min Sykehuspartner» fungerer som inngang for alle ca. 90.000 sluttbrukere i HSØ til Oppdragsgivers tjenester. Antallet forventes å være stabilt på dette nivået for ny portal ved anskaffelse av ny plattform.

    Kontakt navn
    Postmottak Sykehusinnkjøp
    Kontakt telefon
    +47 78950700
    Adresse
    Hermetikken Tollbugata 7, 9800 VADSØ

Kvalifikasjonskrav

    Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell soliditet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene.

    Tilbyder skal være kredittverdig uten sikkerhet. Nordiske Tilbydere må ha minimum "A" (soliditet.no). Internasjonale Tilbydere (utenfor Norden) må ha 1 eller "2" i risikoindikator (D&B).

    Leverandøren skal ha en kvalitetssikringsstandarder.

    Leverandøren skal ha en miljøledelsesstandard.

    Tilbyder skal være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i den staten der tilbyder er etablert.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig evne og kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Oppdragsgiver vil se på Leverandørenes leveranser og graden av sammenlignbarhet med oppdragsgivers behov. Herunder vil det særlig legges vekt på anskaffelsen sin størrelse og kompleksitet.

    Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner