Anbudsoversikt for Kvernevik skole og idrettsanlegg

Brief

Bygg og anlegg - Oppføring og konstruksjon av bygninger

Stavanger Kommune trenger en totalentreprise for bygging av ny Kvernevik skole og idrettsanlegg i Rogaland, med en maksimal totalverdi på 550 millioner kroner over 45 måneder. Prosjektet inkluderer bygging av en ny skole med dobbel flerbrukshall, skolegård, og en 11'er fotballbane med tribuneanlegg. Det kreves at leverandøren har erfaring fra tre referanseprosjekter som totalentreprenør innen landbasert byggevirksomhet, hvor ett prosjekt må ha en kontraktsverdi på minst 300 millioner kroner, ett må inkludere en skole, og ett må ha et areal på minst 5000 m². Leverandøren må også ha et kvalitetssikringssystem som oppfyller anerkjente standarder, som ISO 9001:2015, og kunne dokumentere et system for sporbarhet i leverandørkjeden og etisk handel. Kvalifikasjonskrav inkluderer en gjennomsnittlig årsomsetning på minst 600 millioner kroner de siste tre årene, og leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Kvernevik skole og idrettsanlegg
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
John Egil Amundsen
Kontakt telefon
+47 51507090
Adresse
Øvre Kleivegate 15, 4005 STAVANGER
Lokasjon
Estimert verdi
550 000 000,00 kr
Varighet
45 måneder
Beskrivelse
Totalentreprise for prosjektet: Kvernevik skole og idrettsanlegg.
Hovedtrekk i prosedyren
Det skal bygges ny Kvernevik skole med dobbel flerbrukshall, ny skolegård, samt 11èr fotballbane med tilhørende tribuneanlegg. Skolebygget er planlagt som sirkulært i form med dobbel flerbrukshall løftet i midten og som vil strekke seg fra andre etasje og gjennom tredje etasje. Bygget er i overkant av 15.600 kvm.(BTA)Første etasje skal blant annet inneholde garderober, kulturskole, bydels-bibliotek, kantine, skolekjøkken samt andre arealer for sambruk. Innskutt i bygget mot sør skal det ligge eget areal for administrasjonen til idretten.
Ny skole skal bygges mens eksisterende skole og flerbrukshall er i drift. Det er også en ungdomsskole, samt et klubbhus for idrett på tomten, som skal være i drift i byggeperioden.
Når skolebygget er ferdig skal eksisterende barneskole, flerbrukshall og klubbhus for idretten saneres, og nytt utomhusområde etableres. Det gjelder også etablering av ny 11èr fotballbane med tilhørende tribunebygg på omtrent 600 kvm (BTA) som også skal inneholde garderober, kiosk, lager og teknisk rom blant annet. Det skal etableres ny nettstasjon på tomten som skal erstatte eksisterende nettstasjon som er etablert bak flerbrukshallen.
Det ligger et rekkefølgekrav til prosjektet hvor det skal etableres en åpen overvannshåndterings-løsning i form av en flomvei fra skoletomten og ned til sjø. Dette strekket er omtrent 300 meter.
Kvalifikasjonskrav 1
Gjennomsnittlig årsomsetning
Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Leverandøren må minimum ha kr. 600 mill. i gjennomsnittlige driftsinntekter de tre siste tilgjengelige regnskapsår.
Kvalifikasjonskrav 2
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonsbevis: Som dokumentasjon vil Oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian. Leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Leverandøren forutsettes å ha gjort seg kjent med registrerte opplysninger om foretaket og samtykker ved sin innlevering av tilbudet til at opplysningene innhentes og legges til grunn for vurderingen av Leverandørens økonomiske forhold. Hvis Leverandøren er kjent med at kravet til økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten ikke kan imøtekommes gjennom kredittvurdering som angitt ovenfor, skal Leverandøren fremlegge annen dokumentasjon som bekrefter/ forklarer at den økonomiske evnen er tilfredsstillende til å gjennomføre kontrakten. Hvis Oppdragsgivers kredittopplysninger om det enkelte foretak ikke inneholder en kredittvurdering, eller leverandøren av andre grunner ikke innfrir kravet til kredittvurdering kan Oppdragsgiver søke å få dekket sitt dokumentasjonsbehov på annen måte, enten ved å vurdere om den økonomiske evnen er tilfredsstillende ut fra de andre opplysninger som måtte foreligge i løsningen fra Experian eller gjennom innhenting av annen dokumentasjon. Ved fusjoner/oppkjøp/nyetablering kan leverandøren bli vurdert særskilt.
Kvalifikasjonskrav 3
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Det kreves et godt og fungerende kvalitetssystem for ytelsene som skal leveres. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren må kunne fremlegge en attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av uavhengig organer som bekrefter at leverandøren oppfyller anerkjente kvalitetssikringsstandarder (ISO 9001:2015 eller tilsvarende). Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon, ikke utstedt av uavhengig organ, som viser at leverandøren har velfungerende system for sikring av kvalitet tilpasset oppdragets art og omfang. Her må det minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for oppdraget.
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 5
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav 1. Leverandøren skal ha erfaring fra tre referanseprosjekter som totalentreprenør innenfor landbasert byggevirksomhet. 2. De tre referanseprosjektene skal være ferdigstilt og overlevert oppdragsgiver etter 01.08.2015. Prosjekter under oppføring vil bli kvalifisert, gitt at de er i sluttfasen og skal overleves tiltakshaver innen 01.08.2025. 3. Dokumentasjonskrav: Mal "0.3 Referanseprosjekter entrepriser utfyllingsskjema - kvalifikasjonskrav" skal fylles ut. Leverandøren skal beskrive tre referanseprosjekter. 4. Ved ett av de tre oppdragene må leverandøren ha vært totalentreprenør i et byggeprosjekt med kontraktsverdi MNOK 300 eks. mva eller høyere. Det stilles ikke særskilt krav til hva slags bygg dette er. 5. Ved ett av tre oppdragene må leverandøren ha vært totalentreprenør for et byggeprosjekt som inneholder skole. Det stilles ikke spesielle krav til størrelse eller kontraktsverdi for dette oppdraget. 6. Ved ett av tre oppdragene må leverandøren ha vært totalentreprenør i et byggeprosjekt med BRA 5000 m2 eller høyere. Det stilles ikke spesielle krav til kontraktsverdi og type bygg for dette oppdraget. 7. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte referansene for å få verifisert leverandørens opplysninger.
Kvalifikasjonskrav 6
Styring og sporing av leveransekjeden
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem som skal sikre at tilbyder er egnet til å oppfylle de etiske kontraktsvilkår som gjelder for denne avtale. Dette innebærer at tilbyder skal ha metoder for kvalitetssikring som beskriver hvordan selskapet arbeider for å etterleve krav til etisk handel i virksomheten og i leverandørkjeden. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren må på forespørsel kunne fremlegge utfylt svarskjema for delkrav med tilhørende dokumentasjon knyttet til følgende forhold: 1. System for sporbarhet i leverandørkjeden 2. Risikoanalyse av utvalgte produkter 3. Formidling av og system for oppfølging av Code of Conduct i leverandørkjeden. En beskrivelse av hvert enkelt delkrav og krav til dokumentasjon foreligger i eget vedlegg: "Delkrav og svarskjema for etisk handel". MERK: Tilbyder skal dokumentere og fylle ut skjema i henhold til spesifikasjonene i vedlegget. En veileder om hvordan man kan jobbe systematisk med etisk handel foreligger på Initiativ for etisk handel (IEH) sine nettsider på www.etiskhandel.no/veileder/.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    28. mars 2025, 08:11

  2. Frist for spørsmål

    8 døgn

    30. mai 2025, 10:00

  3. Åpningsdato

    13. juni 2025, 10:00

  4. Frist for innlevering

    13. juni 2025, 10:00

  5. Vedståelsesfrist

    13. des. 2025, 11:00

Se aktive konkurranser som ligner