Anbudsoversikt for Levering av kontormøbler til Fiskeridirektoratet

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Kontormøbler og -utstyr

Fiskeridirektoratet skal inngå avtale om levering av kontormøbler for etaten, dvs. hovedkontoret i Bergen og alle regioner med under liggende kontorer. Avtalen omfatter kjøp og levering av kontormøbler til Fiskeridirektoratet. Følgende produkter skal omfattes av avtalen: • Kontormøbler o Arbeidsbord - elektrisk hev/senk o Reoler o Kontorstoler o Skuffeseksjon o Besøkstoler • Møteroms møbler o Møtebord o Stoler Ovenfornevnte liste over møbler er ikke nødvendigvis uttømmende og oppdragsgiver skal kunne bestille fra hele sortementet til leverandøren. Mer detaljerte krav til ytelsen finnes i Bilag 1 – Kundens kravspesifikasjon og i Bilag 2. Bilag 2 spesifiserer produkter som forventes å bli bestilt på avtalen. Omfanget av bestillinger vil kunne påvirkes av økonomiske rammevilkår, politiske vedtak, samt sentrale og regionale prioriteringer.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Levering av kontormøbler til Fiskeridirektoratet
Estimert verdi
2 400 000,00 kr
Varighet
48 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere en skatteattest som ikke er eldre enn 6 måneder jf. FOA § 7-2 (2). • Norske leverandører kan bestille skatteattest gjennom skjema RF-1316 i Altinn. • Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlige. Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører skal levere en firmaattest. Utenlandske leverandører leverer en bekreftelse på at leverandøren er registrert i foretaksregister eller bransjeregister i henhold til lovgivning i det landet hvor leverandøren er etablert eller registrert.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten. For å oppfylle kravet må årlig omsetning overstige kr 4 800 000,-, positivt driftsresultat i minst ett av de to siste årene (2017 og 2018) og ingen betalingsanmerkninger. Alle kravene må være oppfylt. Dokumentasjonskrav: 1: Leverandørens årsregnskap inkludert noter med styre- og revisjonsberetning fra siste 2 år. 2: Kredittvurdering som ikke er eldre enn 2 måneder. Dersom årsregnskapet for fjoråret ikke er ferdigstilt skal foreløpig årsregnskap for fjoråret legges ved. Nyoppstartet selskap må evt. på annen måte dokumentere finansiell styrke for gjennomføring av kontrakt. Leverandøren kan velge å støtte seg på et annet foretaks kapasitet for å oppfylle kravet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling. I så fall må leverandøren dokumentere ressursene til foretaket som han vil støtte seg på, og at han råder over disse (jf. forpliktelseserklæring i Bilag C )
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Leverandøren skal være sertifisert etter ISO-standard 9001 for kvalitetsledelse eller tilsvarende standard. Dokumentasjonskrav: Attest utstedt av uavhengig organ. Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra minst 3 sammenliknbare rammeavtaler. Med sammenliknbare rammeavtaler menes avtaler som; - har intensjon om å vare i inntil fire -4- år, f.eks. 2+1+1 år - har en estimert verdi på NOK 2 millioner - har minimum 15 ulike potensielle leveringsadresser Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens 3 mest relevante rammeavtaler inngått i løpet av de siste 3 årene. Dokumentasjonen må inkludere angivelse av; - Når rammeavtalen ble inngått - Estimert verdi og antall potensielle leveringsadresser - Navn og kontaktpunkt (telefon og/eller e-post) til oppdragsgiver. Referanser vil kunne bli kontaktet ved behov for klargjøring av oppdragets relevans. Det er likevel slik at det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens organisering med salgskontorer samt de ressurser leverandøren disponerer over til gjennomføring av rammeavtalen. Leverandøren kan velge å støtte seg på andre foretaks kapasitet for å oppfylle kravet. Leverandøren må i så fall dokumentere ressursene til de foretakene han vil støtte seg på og bevise at han vil ha rådighet over de nødvendige ressursene fra disse i kontraktsperioden, ved for eksempel å legge frem en forpliktelseserklæring (Bilag A), garanti, samarbeidsavtale eller lignende. Dette gjelder uavhengig av den juridiske karakteren av forbindelsen mellom foretakene, dvs. at de støttende foretakene enten kan være leverandørens morselskap, et annet foretak i samme konsern, en samarbeidspartner eller lignende. Krav: Leverandøren må ha system for miljø miljøledelse. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal ha miljøstyringssystem i form av Miljøfyrtårns sertifisering eller ISO 14001 sertifisering. Attest utstedt av uavhengig organ.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner