Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

IT-konsulent og rådgivning

Ferde AS planlegger anskaffelsen av en løsning for HR- og lønnsfunksjonen og ønsker dialog med markedet for å få innsikt i tilgjengelige alternativer. Leverandører som kan tilby systemer for HR, time- og ferieregistrering, utlegg- og reiseregninger, samt lønnskjøring, oppfordres til å delta i dialogmøter via Teams. Interesserte leverandører kan gi tilbakemelding ved å kontakte Ferde via e-post for å presentere sine løsninger.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Ferde AS skal anskaffe en løsning for ivaretakelse og håndtering av HR- og lønnsfunksjonen i selskapet, og ønsker dialog med markedet før konkurransegjennomføring for å få mer innsikt i hva markedet kan tilby innenfor dette området. Ferde hadde ved årsskiftet 40 ansatte, men håndterer i tillegg lønnsutbetaling til selskapets styre. Antall lønnsmottakere er derfor omkring 50. Formålet med den kommende anskaffelsen er å ta ned kostnader og kompleksitet innenfor eksisterende systemunivers for HR og Lønnsfunksjoner i Ferde. Disse funksjonene håndteres i dag av flere ulike systemer/løsninger, det er derfor et mål å konsolidere systemer og avtaler. I denne anskaffelsen ser Ferde på ulike alternativer for hva det vil være hensiktsmessig å anskaffe, herunder:Systemer som samlet ivaretar oppgaver knyttet til HR, time- og ferieregistrering, utlegg- og reiseregninger og lønnskjøring;En løsning hvor man anskaffer et HR-system og hvor man kjøper lønnstjenesten eksternt (inkl. system med støtte for utlegg og reise)Av funksjoner vi ser etter innenfor HR, nevnes blant annet funksjonalitet knyttet til on- og offboarding, medarbeidersamtaler, sykefraværsoppfølging, kompetanse, håndbøker og personalregister. Lønnstjenester/-system skal tilfredsstille alle formelle krav til håndtering av lønn som innberetning og rapportering, godtgjørelser, personforsikringer, ulike lønnstrekk, behandling av reiseregninger mm. Løsningen skal kommunisere direkte med dagens regnskapssystem, og skal også kunne behandle og følge opp refusjonsberettiget fravær mot NAV, rapportering i Altinn, samt skattekort fra Skatteetaten. Ferde ønsker dialog med leverandører som kan levere på ett eller flere av områdene beskrevet i de ulike alternativene. Basert på erfaringer fra dialogmøtene, vil Ferde beslutte hvilken løsning man skal etterspørre i den kommende anskaffelsen. Vi ønsker med denne publiseringen å nå ut til potensielle leverandører av systemer for håndtering av HR og Lønn, og deretter invitere inntil 8 interesserte leverandører til å presentere sine løsninger for oss via Teams-møter. Vi planlegger for at møtene skal gjennomføres tirsdag 18. februar 2025 og torsdag 20. februar 2025. Møtenes varighet vil være maksimalt 1,5 timer. Som følge av kapasitetsutfordringer, har vi dessverre ikke anledning til å gjennomføre møter med flere enn 8 leverandører. Interesserte leverandører bes om å henvende seg pr. e-post til guttorm.kvamme@ferde.no innen onsdag 12. februar 2025 kl. 12.00.

    Kontakt navn
    Guttorm Kvamme
    Kontakt telefon
    +47 55559494
    Adresse
    Fjøsangerveien 68, 5068 BERGEN

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Løsning for HR- og lønnsfunksjonen i Ferde - Markedsdialog før konkurranse
Lokasjon

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner