Anbudsoversikt for Løvstakkveien III: utskiftning av vindu og tak ved flere adresser

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bygg og anlegg - Oppføring, renovering og vedlikehold av bygninger

Bergen Kommune trenger bygg- og anleggskompetanse for å levere utskiftning av vindu og tak i Løvstakkveien over 6 måneder. Arbeidet inkluderer skifte av ca. 1330 m2 yttertak, 28 balkongdører, 308 vinduer og 7 takvinduer. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha et kvalitetsstyringssystem og relevant erfaring fra lignende prosjekter. Anbudets vekting er 70% pris og 30% oppdragsforståelse.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Løvstakkveien III: utskiftning av vindu og tak ved flere adresser
Lokasjon
Varighet
6 måneder
Tildelingskriterium 1
Pris
Fyll ut og legg ved 001 prisskjema vedlegget under tilhørende krav. Samlet sum fra 001 prisskjema legges inn under fanebladet "produkter". Evalueringen vektlegger laveste pris.
Tildelingskriterium 2
Oppdragsforståelse
Leverandør skal besvare hvordan avvik fra fremdriftsplanen vil bli rettet som følge av utfordringer med: 1. Beboere som fraviker forpliktelse om å gi adgang til leilighet. 2. Frafall i nøkkelpersonell eller bemanning. 3. Forsinkelser ved levering av nye vindu. Besvarelsen skal være maksimalt 2 A4 sider med skriftstørrelse 10 og enkel linjeavstand 1,0. Overskridelser av denne maksgrensen medfører poengtrekk i evalueringen. Fremdriftsplanen levert under tilhørende krav medtas i evalueringen. Evalueringen vil vektlegge leverandørs oppdragsforståelse som sikrer at fremdriftsplanens milepæler/faser blir møtt. Besvarelsen skal vedlegges under kravet som tilsvarer dette kriteriet
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør må ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittvurdering må vise at leverandør er kredittverdig uten sikkerhet. Dokumentasjonskrav for norske leverandører: Oppdragsgiver vil selv innhente kredittvurdering av den enkelte tilbyder fra Creditsafe (https://www.creditsafe.com). Leverandørens kredittrating skal ikke være dårligere enn B (lav risiko) i Creditsafe. Tilbyder med lavere rating enn B, vil bli avvist. Hvis ikke leverandør er registrert i Creditsafe sine registre skal foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap leveres på oppfordring. Nyetablerte leverandører kan levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Dokumentasjon for utenlandske leverandører: Leverandør skal på forespørsel levere en kredittratingsrapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge eller fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsrapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 3
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Kvalifikasjonskrav 4
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal vise til erfaring som er relevant for leveransen som er beskrevet i konkurransegrunnlaget. Erfaringen skal være av lignende kompleksitet og omfang. Referansene skal inneholde følgende informasjon: Navn på oppdragsgiver. Tidspunkt for leveransen. Kontraktens verdi. Referanseperson hos oppdragsgiver med kontaktdata (telefonnummer og e-postadresse), og angivelse av personens rolle under kontrakten. Beskrivelse av kontraktsarbeidene, herunder hva som gjør erfaringen relevant for denne anskaffelsen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi minimum 2 og maksimum 5 referanseprosjekter som er utført innenfor de siste 5 år. Referansene legges direkte inn i Mercell som besvarelse av dette kravet. Dersom det oppgis flere enn fem referanseprosjekter, vil kun de fem første bli vurdert.
Kvalifikasjonskrav 5
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse og faglige kvalifikasjoner til å lede og kvalitetssikre leveransen. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over hvilke erfaring og faglige kvalifikasjoner som besittes av nøkkelpersonell og bemanning som vil stå som ansvarlige for leveransen. Dokumentasjonen skal inneholde følgende informasjon: Navn. Rolle/stilling i leverandørs foretak. Utdanning og annen faglig kvalifikasjon. Antall år med relevant erfaring. Kort beskrivelse av relevant erfaring.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner