Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Engroshandel med nærings- og nytelsesmidler

Drammen kommune har inngått en rammeavtale med Matvareexpressen AS for levering av matvarer i forbrukerpakninger. Avtalen skal dekke kommunens behov for leveranser av matvarer, primært til tjenestesteder som bestiller mat i små forpakninger/husholdningsforpakninger, krever rask levering og ikke har lagringskapasitet. Det ble lagt vekt på pris, andel klimavennlig transport (dokumentert med prosentandel nullutslippskjøretøy og innfasingstidspunkt), og oppdragsforståelse (håndtering av utsolgte produkter og erstatningsprodukter). Tre tilbud ble mottatt.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Matvareexpressen AS
Antall mottatte tilbud
3
Kontraktsverdi
165 000 000 kr
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 200 500 000 kr

Om anbudet

    Drammen kommune, heretter kalt oppdragsgiver, skal inngå rammeavtale for levering og kjøp av matvarer i forbrukerpakninger.Avtalen skal dekke kommunens behov for leveranser av matvarer og er hovedsakelig rettet mot de tjenestestedene som bestiller mat med små forpakninger/husholdningsforpakning, krever rask levering og ikke har lagringskapasitet.Hovedtrekkene i prosedyrenAvtalen gjelder primært mat- og drikkekategorier, men kan også omfatte andre produktlinjer som ikke er omfattet av kommunens øvrige rammeavtaler.Unntak fra å handle på avtalenOppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta kjøp av marginalt volum utenfor avtale i avtaleperioden i følgende tilfeller:kjøp som bidrar til å redusere matsvinn.kjøp som reduserer biltransport, for eksempel når kommunen har avtaler med leverandører som tilbyr flere produkter. Dette avhenger av hvilke andre produkter bestillerne trenger. For eksempel kan kaffe, kaffefilter og såpe kjøpes fra flere steder. For å gjøre avtalen enklere å bruke, kan de som kjøper kaffe også kjøpe filter og rensemiddel i samme leveringlokale matvarer i sesong, for å støtte oppom kortreist mat fra små leverandører i det lokale markedetøkologiske produkter som leverandør ikke kan tilbyopplæring, arbeidstrening av barn/ungdommer/elever/voksne som må handle fysisk i butikk.Kommunen har fra tidligere annen eksisterende rammeavtale for virksomhet ernæring og kjøkkendrift på kolonialvarer for produksjonsråvarer, se punkt 1.1- oppdragsgiver.Grunnet påskeferie, vil det ikke bli besvart spørsmål 14.-21. april.

    Kontakt navn
    Elin Cathrine Arntsen
    Kontakt telefon
    4790854572
    Adresse
    Engene 1, 3015 DRAMMEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dette oppfylles ved at leverandør er kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse med minimum kredittscore B iht. vurdering foretatt i CreditPro fra kredittopplysningsbyrået Dun & Bradstreet. For selskap som ikke kredittvurderes i Dun & Bradstreet CreditPro (dette gjelder stiftelser o.l.) skal godkjente regnskapstall vise tilsvarende kredittverdighet og økonomisk gjennomføringsevne.

    Det kreves at leverandøren er sertifisert for miljøledelse, i form av EMAS, ISO 14001 eller Miljøfyrtårn. Det kan også fremlegges andre attester utstedt av organer i andre EØS-organer, forutsatt at leverandøren kan dokumentere at disse tilsvarer EMAS eller ISO 14001. Oppdragsgiveren vil godta annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsestiltak dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slike attester innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurt miljøledelsessystemene eller -standardene.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i bilag XI til direktiv 2014/24/EU.

    Leverandøren skal ha god erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Dette gjelder for offentlige vareleveranser av den etterspurte type, eller viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år.

    Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Pris vil bli evaluert på bakgrunn av utfylt prisskjema.

    Beskrivelse

    I evalueringen vil tilbyder få poeng ut fra prosentandelen nullutslippskjøretøy de tilbyr å utføre oppdraget med, og innfasingstidspunkt for kjøretøyene.

    Evalueringsmetode

    Tilbyder må i besvarelsen konkretisere hvordan de vil oppfylle prosentandelen nullutslippsbiler ved oppstart av kontrakt og i påfølgende kontraktsår, med informasjon som gjør besvarelsen på dette tildelingskriteriet kontrollerbar. Slik dokumentasjon kan for eksempel være * oppstillinger og dokumentasjon som viser tilbydernes egne kjøretøy, eller tilsvarende for underleverandør * planer samt dokumentasjon for innkjøp av nullutslippskjøretøy, eller tilsvarende fra underleverandør * oversikt over fordelingen mellom egne kjøretøy og kjøretøy fra underleverandører

    Beskrivelse

    Det vil særlig vektlegges momenter som beskriver hvordan leverandøren håndterer: * produkter som er utsolgt, gått ut av sortimentet eller av andre grunner ikke kan leveres * erstatningsprodukter, herunder oppfyllelse av kravene til levering, kvalitet, kvantum og pris * annet som bidrar til å oppfylle målsettingen for anskaffelsen, eller som bidrar til å svare opp behovsbeskrivelsen.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner