Anbudsoversikt for Nasjonal turistveg: Sjonfjellet rasteplass

Brief

Bygg og anlegg - Grunnarbeid, vann og kloakk

Statens Vegvesen trenger en entreprenør for å gjennomføre prosjektet Sjonfjellet rasteplass i Nordland, med en maksimal totalverdi på 20 millioner kroner. Prosjektet innebærer riving av eksisterende toalett og bygging av et nytt bygg i glass, inkludert HC-toalett og teknisk rom, samt etablering av parkeringsplasser og en sti til utsiktspunkt. Tildelingskriteriene inkluderer pris, oppdragsforståelse, miljø og kompetanse, hvor leverandøren må dokumentere nøkkelpersonells kompetanse med CV-er. Leverandøren skal også beskrive løsninger for å redusere klimaavtrykk og miljøbelastninger, samt fremdriftsplan og samarbeidsopplegg med byggherre.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Nasjonal turistveg: Sjonfjellet rasteplass
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Mats Stenshagen Noreng
Kontakt telefon
+93 408798
Adresse
Innspurten 11C, 0663 OSLO
Lokasjon
Estimert verdi
20 000 000,00 kr
Beskrivelse
Statens vegvesen ved Nasjonale turistveger har til hensikt å inngå kontrakt med en entreprenør for å gjennomføre prosjektet Sjonfjellet rasteplass.
Arbeidet består i å rive eksisterende toalett og erstatte det med et nytt bygg i glass. Dette skal inneholder ett HC-toalett med teknisk rom.
Det blir etablert inn- og utkjøring til parkering med plass til åtte personbiler, en HC-plass og tre bobiler. Det blir også lagt til rette for oppstillingsplass for buss i busslomme øst for rasteplassen. Fra parkeringsplassen lages en sti fram til utsiktspunkt med sikret rekkverk, samt en møblert sone lenger vest.
Tildelingskriterium 1
Pris
Leverandøren skal legge ved utfylt prisskjema (timepris for mannskap og maskiner og tilbudsskjema), jf. vedlegg 1.
Tildelingskriterium 2
Oppdragsforståelse
I vurderingen av oppdragsforståelse vil vi særlig vektlegge beskrivelser av - løsningsforslag - gjennomføring av oppdraget, inkl. opplegg for samarbeid med byggherre - planlegging av framdrift Leverandøren skal beskrive hvordan han vil utføre oppdraget slik at vi får et best mulig samarbeid mellom entreprenør, byggherre, arkitekt og øvrige rådgivere, samt å ferdigstille prosjektleveransen innenfor tidsfristen. Leverandøren skal beskrive hvordan han vil gjennomføre oppdraget og samarbeide med byggherre. Leverandøren skal levere fremdriftsplan som viser hvordan oppdraget er planlagt gjennomført med aktiviteter i byggefasen, beregnet tidsbruk, samt med rekkefølger og avhengigheter mot frist for ferdigstillelse, jf. kravspesifikasjonens punkt 2.1.3. Sammen med fremdriftsplanen skal leverandøren beskrive utfordringer som kan påvirke framdriften i oppdraget, herunder beskrivelse av mulige problem og løsninger. Leverandøren skal beskrive tiltak ved sin anleggsvirksomhet på dette oppdraget for å redusere klimautslipp i forhold til: - oppføring av bygget - transport og håndtering av materialer og masser
Tildelingskriterium 3
miljø
I kravspesifikasjonen er det satt følgende minstekrav til leveransen: Retningslinjer for støygrenser. Minimalisere utslipp av klimagasser Unngå spredning av uønskede fremmede organismer og smittestoffer. I evalueringen av tildelingskriteriet klima og miljø vil vi vurdere løsninger utover minstekravene i punkt 1-3 som gir dokumenterbare besparelser for klimaavtrykk og miljøbelastninger. I tillegg vil vi vektlegge tilbud som reduserer klimaavtrykk og miljøbelastninger ved gjennomføring av prosjektet, samt som legger til rette for å minimere klimaavtrykk og miljøbelastninger gjennom drifts- og vedlikeholdsperioden. Leverandøren skal beskrive løsninger utover minstekravene i punkt 1-3 som gir dokumenterbare besparelser for klimaavtrykk og miljøbelastninger, både ved prosjektgjennomføringen, og drifts- og vedlikeholdsfasen. I tillegg skal leverandøren beskrive andre tiltak som vil gi ytterligere reduksjon på klimaavtrykk og miljøbelastninger, både ved prosjektgjennomføringen, og drifts- og vedlikeholdsfasen.
Tildelingskriterium 4
kompetanse
Kompetanse hos tilbudte nøkkelpersoner. Med nøkkelpersonell menes prosjektleder og anleggsleder. Leverandøren skal vedlegge CV for nøkkelpersonell i dette oppdraget. CV-en skal beskrive formell utdannelse og arbeidserfaring, samt tidligere utførte oppdrag som er relevant for dette oppdraget.
Kvalifikasjonskrav 1

Feil i heading, feil hos leverandør. Korrekt heading skal være: Skatteattest Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Leverandøren skal levere attest for betaling av skatt og merverdiavgift utstedt av kompetent organ i leverandørens hjemstat, eller det land hvor leverandøren er etablert. Attesten skal vise om leverandøren har oppfylt sine forpliktelser til å betale skatter, avgifter og trygdeavgifter. Attesten skal ikke være eldre enn seks måneder regnet fra tilbudsfristens utløp. Dersom det skal leveres forespørsel om å delta i konkurransen, skal attesten ikke være eldre enn seks måneder regnet fra fristen for å levere forespørselen. Byggherren ber alle tilbydere være oppmerksomme på at dersom man blir valgt som entreprenør ved avslutning av konkurransen, vil byggherren be om å få fremlagt tilsvarende skatt- og merverdiavgiftsattest som entreprenøren selv har fremlagt, for enhver underleverandør som vil utføre arbeider under kontrakten for mer enn NOK 500 000,- eks. mva., jf. anskaffelsesforskriften § 7-2 tredje ledd.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    20. mai 2025, 19:49

  2. Åpningsdato

    1 måned

    24. juni 2025, 10:00

  3. Frist for innlevering

    24. juni 2025, 10:00

  4. Startdato for avtale

    1. juli 2025, 00:00

  5. Sluttdato for avtale

    10. juli 2026, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner