Anbudsoversikt for Ny Løsning - etablering og tjenesteutsetting av drift av sentral infrastruktur og støtte til tran…

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bedriftsrådgivning

DEPARTEMENTENES DIGITALISERINGSORGANISASJON (DIO) trenger IKT-kompetanse for å levere en felles IKT-plattform ("Ny Løsning") i Oslo over 7 år til en verdi av 1 200 000 000 NOK. Etableringen og innføringen av Ny Løsning vil skje gradvis over en transisjonsperiode på 2-3 år, og skal baseres på et hybrid løsningsdesign som både kan tilby tjenester fra dedikert/privat infrastruktur og offentlige/allmenne skytjenester. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha tilstrekkelig samlet erfaring med lignende oppdrag de siste fem årene, og ha kvalitetsstyringssystemer i henhold til ISO 9001 og ISO 27001 eller tilsvarende.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Ny Løsning - etablering og tjenesteutsetting av drift av sentral infrastruktur og støtte til transisjonsprosjekt
Lokasjon
Estimert verdi
1 200 000 000,00 kr
Varighet
7 år
Kvalifikasjonskrav 1
Økonomisk og finansiell kapasitet
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre en kontrakt av tilsvarende art og omfang, hvor blant annet kredittrating «god kredittverdighet» fra Experian, eller tilsvarende nivå fra annet kredittopplysningsforetak vil være tilstrekkelig. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering med nøkkeltall fra anerkjent kredittopplysningsforetak, for eksempel Experian eller tilsvarende. Kredittvurderingen skal inneholde kredittverdighetsgrad (rating) av leverandøren – typisk angitt ved ratingkode eller kortfattet tekst. Vurderingen skal inkludere eller ha vedlagt en forklaring av ratingkoden/skalaen av mulige ratingkoder. Dersom Leverandøren mener at slik kredittvurdering ikke vil gi et riktig bilde, bes utfyllende opplysninger sendt med kvalifikasjonssøknaden.
Kvalifikasjonskrav 2
Betaling av skatter og avgifter.
For norske leverandører Skatteattest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Hvis dette ikke er mulig så kan den bestilles hos skatteoppkrever eller skatteetaten. Attesten er elektronisk godkjent og er derfor ikke signert. For ytterligere opplysninger, se skatteetaten.no.
Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet.
Norske virksomheter: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak. Utenlandske virksomheter: Bekreftelse på at virksomheten er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor virksomheten er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.
Kvalifikasjonskrav 4
Erfaring
Leverandøren skal ha tilstrekkelig samlet erfaring til å kunne gjennomføre en kontrakt av tilsvarende art og omfang. Dokumentasjonskrav: • En beskrivelse av leverandørens inntil fire mest relevante oppdrag de fem siste årene. • Beskrivelsen skal for hvert oppdrag omfatte en angivelse av: o Navn på mottaker (hvis mulig) o Tidspunkt og varighet for oppdraget o Oppdragets omfang i verdi og FTE o Leverandørens rolle/ansvar o Infrastruktur- og plattformtjenester o Eventuelle andre relaterte tjenester o I hvilken grad tjenestene understøtter samfunnskritiske funksjoner o I hvilken grad det er levert en dedikert/kundespesifikk infrastruktur eller delt/multikunde infrastruktur o Verktøy og prosesser integrert med kundens verdikjeder o Drifts- og infrastrukturrelaterte ytelser, som for eksempel overvåkings- og sikkerhetstjenester o Eventuelt andre forhold som er sentrale for vurdering av relevans av oppdraget. Leverandøren er selv ansvarlig for at beskrivelsen er av en slik art at den dokumenterer at kravet er oppfylt. Leveranser der leverandøren har utført etableringen av infrastrukturen for mer enn fem år siden, kan også tas i betraktning. Benytt mal i Vedlegg 4 Mal for beskrivelse av referanseoppdrag delområde 1.
Kvalifikasjonskrav 5
Kvalitetsstyringssystem
Leverandøren skal ha et kvalitetsstyringssystem i henhold til ISO 9001 eller tilsvarende, som er relevant for leveransene i kontrakten. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens kvalitetsstyringssystem. Hvis leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 9001 eller tilsvarende, kan det alternativt legges ved kopi av gyldig sertifikat. En beskrivelse av hvordan styringssystemet er implementert i virksomheten.
Kvalifikasjonskrav 6
Styringssystem for informasjonssikkerhet
Leverandøren skal ha et styringssystem for sikkerhet i henhold til ISO 27001 eller tilsvarende, som er relevant for leveransene i kontrakten.¨ Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens styringssystem for sikkerhet. Hvis leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 27001 eller tilsvarende, kan det legges ved kopi av gyldig sertifikat. En beskrivelse av hvordan styringssystemet er implementert i virksomheten.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner