Remiks Miljøpark AS trenger et nytt økonomisystem for Remiks-konsernet, med en kontraktsvarighet på 7 år. Systemet skal støtte nåværende og fremtidige behov, tilrettelegge for effektive prosesser og god styring, samt integrere eksisterende systemer for budsjett, regnskap og rapportering. Det er viktig at systemet kan splitte regnskapet mellom husholdnings- og næringsavfall, i henhold til selvkostreglene. Anskaffelsen inkluderer en gjennomgang av prosesser, rutiner, koder og målbilde, som skal tilpasses i samarbeid med den valgte leverandøren. Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finnes i konkurransegrunnlaget.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Til bruk for Remiks-konsernet skal det anskaffes et nytt økonomisystem, som understøtter Remiks sitt nåværende og fremtidige behov, som tilrettelegger for effektive prosesser og god styring. Remiks benytter pr i dag flere systemer som opplistet under for å ha kontroll på budsjett, regnskap og rapportering. Levetiden på flere av våre systemer er på overtid og vi ønsker nå å se disse i en større sammenheng som forhåpentlig vil gi oss mer effektive muligheter på struktur og prosess. Parallelt med anskaffelsen gjennomføres det en gjennomgang av våre prosesser, rutiner, koder og målbilde som vi i samarbeid med valgt leverandør ønsker å tilpasse til den nye løsningen vi anskaffer. Remiks er underlagt reglene for selvkost med husholdningsavfall, og har behov for å splitte det totale regnskapet på avfall fra hhv. husholdning og næring. Se nærmere beskrivelse i kravspesifikasjonen (Bilag til SSA-L, 1 - 5)