Anbudsoversikt for PARALLELLE RAMMEAVTALER FOR SAMMENSATTE HÅNDVERKERTJENESTER

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Byggmester, tømrere- og snekker arbeid

Hovedformålet med rammeavtalen, er å sørge for effektiv gjennomføring av rehabiliteringsprosjekter der det er påkrevet at flere faggrupper deltar og skal koordineres samtidig i prosjektet, jf. utførelse av general- og totalentrepriser. En forsvarlig oppfølging av rehabiliteringsprosjektene ved kompetent bygge- og prosjektledelse hos både byggherre og utfører er påkrevet for at våre kulturhistoriske eiendommer skal ha forsvarlig verdibevarende drifts- og vedlikeholdsnivå. Oppdragsgiver vil inngå avtale med 3-4 leverandører som hovedsakelig påtar seg ha ansvaret for å utføre det arbeid byggherren (eller ekstern leverandør) har prosjektert. Oppdragsgiver har behov for kontraktsparter som kan ha et totalansvar for arbeidene. Dette innebærer både koordineringsansvar for de nødvendige fag som må utføre rehabiliteringsprosjektet og tilgang til spisskompetente medarbeidere i de enkelte håndverksfag.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
PARALLELLE RAMMEAVTALER FOR SAMMENSATTE HÅNDVERKERTJENESTER
Estimert verdi
100 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten. Dokumentasjon: • Leverandørens siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for leverandørens regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å innhente en kredittvurdering.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Det kreves et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem/-styringssystem som er relevant for kontraktens innhold. Dokumentasjon: • Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse og leverandørens kvalitetssikringstiltak. • Alternativt: Leverandøren kan fremlegge attest for firmaets kvalitetssikringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO 9001 eller tilsvarende. Krav: Leverandøren skal ha en tilfredsstillende miljøstyring tilpasset kontraktens innhold. Dokumentasjon: Systemet skal inkludere prosedyrer og sjekklister for de tjenestene som tilbys i kontrakten, som viser tilfredsstillende miljøstyring av leveransene/tjenestene. • En beskrivelse av miljøledelsestiltak. • Alternativt: Leverandøren kan fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller visse miljøledelsessystemer eller –standarder eksempelvis ISO 14001 eller Miljøfyrtårn-sertifisering eller tilsvarende. Krav: Det kreves at leverandøren har kapasitet til å gjennomføre oppdraget. Dokumentasjon: • Redegjørelse for leverandørens gjennomsnittlige arbeidsstyrke og antall medarbeidere i den administrative ledelse de siste tre år. • Et organisasjonskart med navn. • Oversikt over leverandørens tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av rammeavtalen, enten de tilhører foretaket eller ikke, særlig de som er ansvarlig for kvalitetskontrollen. • Opplysninger om utdanning og faglige kvalifikasjoner hos leverandøren og foretakets administrative ledelse, og særlig hos den eller de personer som har ansvaret for å utføre tjenesten. Herunder autorisasjon,fagbrev/svennebrev/mesterbrev i byggfaget eller tilsvarende. Merk: Det skal ikke leveres inn CV-er for enkeltpersoner. Krav: Leverandøren skal ha god erfaring med oppgraderingsprosjekter eller rehabiliterings-prosjekter for bygningsmasse som er fredet eller regulert til bevaring. Utfylles i eget skjema for referanseprosjekt: Dokumentasjon: Oversikt over leverandørens 3 viktigste, relevante prosjekter de siste 5 år, herunder bør følgende opplysninger fremkomme: • Prosjektets verdi • Entrepriseform • Tidspunkt for prosjektgjennomføringen • Oppdragsgiver/Byggherre (tittel, navn, telefon og e-post på oppdragsgivers kontaktperson) • Leverandørens prosjektleder • Kort beskrivelse av prosjektet Vedlagt mal skal benyttes (vedlegg 0.1 til konkurransegrunnlaget «mal prosjektoversikt») Ved innlevering av flere enn tre referanseprosjekter, er det kun de tre første som vil bli vurdert.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner