Anbudsoversikt for PEPPOL serviceprovider - mottakers aksesspunkt

Brief

IT- drift og vedlikehold

Digitaliseringsdirektoratet trenger aksesspunkttjenester for meldingsformidling som avsenders aksesspunkt i en 4-hjørnersmodell, med en kontraktsperiode på 1 år og opsjon for forlenging med 1+1+1 år, totalt 4 år. Tjenestene skal leveres i samsvar med standarder og dokumentasjon fra peppol.eu, og skal dekke digitale meldinger til e-Boks/Digipost og utskriftsmeldinger. Prosjektet har en øvre ramme på 10,7 millioner kroner eks. mva., med en maksimal transaksjonspris på 0,08 kroner eks. mva. Leveransen skal skje i Nordland, Oslo, og Vestland. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og det er krav om dokumentasjon som beskriver tilbudet opp mot disse kriteriene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Tittel
PEPPOL serviceprovider - mottakers aksesspunkt
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Siri Ringheim Heggenes
Kontakt telefon
+47 22451000
Adresse
Lørenfaret 1C, 0585 OSLO
Estimert verdi
10 700 000,00 kr
Beskrivelse
Digital postkasse til innbyggere ble i 2014 etablert med en meldingsformidleravtale som utløp i 2022. Ved utløp av denne avtalen, gikk en for Digital postkasse til innbyggere over til en ny transportinfrastruktur i samsvar med nasjonal strategi for meldingsutveksling. Det ble inngått avtaler med tre serviceprovidere med avtalevarighet totalt 2 år inkl opsjon. Avtalene ble gjort som avrop på dynamisk innkjøpsordning for PEPPOL infrastruktur. Nåværende avtale gjelder frem til 20.04.26. Ny avtale skal gjelde fra den dato. For å skape konkurranse kan alternativ oppstartdag være 20. oktober, da vi som nødstilfelle kan forlenge nåværende avtaler med inntil 6 måneder.
Hovedtrekk i prosedyren
Denne anskaffelsen realiserer meldingsformidlingen som avsenders aksesspunkt i en 4-hjørnersmodell. Leverandørene skal levere aksesspunkttjenester i samsvar med standarder og dokumentasjon i peppol.eu og krav spesifisert i vedlagte avtaledokumenter, se under "Dokumenter".
Det er for transaksjonspris satt en maksimalpris på kr 0,08 eks. mva., se Bilag 6 til avtalen.
Anskaffelsen har en øvre ramme på kr 10 700 000,- eks. mva. inkl opsjon. Rammen fordeler seg på for digitale meldinger til e-Boks/Digipost kr 9 400 000,-. For utskriftsmeldinger kr 1 300 000,-Kontraktsperioden for denne avtalen blir regnet fra leveringsdag for løsningen og avtalen gjelder i 1 år med opsjon for forlenging med 1 + 1 + 1, totalt 4 år.
Krav til tilbud:-Dokumentasjon som beskriver tilbudet opp mot tildelingskriteriene.-Sladdet versjon av tilbud
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    16. mai 2025, 11:18

  2. Åpningsdato

    25 døgn

    16. juni 2025, 10:00

  3. Frist for innlevering

    16. juni 2025, 10:00

  4. Vedståelsesfrist

    1. aug. 2025, 10:00

  5. Startdato for avtale

    19. apr. 2026, 00:00

  6. Sluttdato for avtale

    20. apr. 2027, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner