Renovasjonsselskapet For Drammensregionen Iks trenger plastposer til matavfall og plastsekker for en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 25 millioner kroner over 3 måneder. Avtalen omfatter levering av poser til oppsamling av matavfall og sekker til oppsamling av plastemballasje ved husstandene, med opsjoner for sekker til oppsamling av restavfall og plastfolie på gjenvinningsstasjonene. Produktene skal leveres i plastmateriale etter spesifikasjoner angitt i kravspesifikasjonen. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og det er ingen kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til kredittvurdering.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Anskaffelsens formål er å inngå avtale med en leverandører for innkjøp av poser og sekker for oppsamling av husholdningsavfall. RfD vil foreta innkjøp av pose og sekker som avrop over avtalen 5–7 ganger per år. Avtalen vil omfatte levering av følgende produkter:Poser til oppsamling av matavfallSekker til oppsamling av plastemballasje (ved husstandene)Alle poser og sekker skal leveres i plastmateriale etter nærmere spesifikasjoner angitt i kravspesifikasjonen.
Følgende produkter inngår som opsjoner i konkurransen:Sekker til oppsamling av restavfall (ekstrasekker)Plastsekker til oppsamling av plastfolie (400 L) (på gjenvinningsstasjonene)Det skal gis enhetspris på opsjonene, men de vil ikke bli evaluert i konkurransen. Enhetsprisene vil være bindende under avtaleperioden.
Prisskjemaet gir en oversikt over estimert årlig behov for hver posetype.
NB!
Spørsmål som stilles i fellesferien kan ikke forventes å bli besvart før utløpet av fellesferien.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser (Anskaffelsesloven) LOV-2016-06-17-73 og forskrift om offentlige anskaffelser (Anskaffelsesforskriften) FOR 2016-08-12-974, del III. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen anbudskonkurranse, jf. anskaffelsesforskriften § 13-1(1). I denne konkurransen er det ikke anledning til å forhandle. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp.
Oppdragsgiver forbeholder seg allikevel retten til å avklare mulige feil og uklarheter i innleverte tilbud. Videre gjøres det oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene skal avvises etter anskaffelsesforskriften § 24-8(1) b. Oppdragsgiver kan også avvise tilbud som inneholder avvik fra anskaffelsesdokumentene, uklarheter eller lignende som ikke må anses ubetydelige, jf. forskriftens § 24-8(2) a. Det er bare tilbydere som oppfyller kvalifikasjonskravene som får sine tilbud evaluert.