Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Anleggs- og veibygging

AS Den Nationale Scene har inngått en avtale med Adept Collection Aktiebolag om renovering av eksisterende publikumsstoler eller levering av nye publikumsstoler til Store Scene i Vestland, til en verdi av 6 211 600 kroner. Det ble lagt vekt på løsninger som ivaretar salongens estetiske, ergonomiske og akustiske kvaliteter, med respekt for byggets kulturminneverdier og praktiske driftsbehov. Det var spesifikke krav til dokumentasjon av kvalitet på tilbudt løsning, inkludert ergonomi, design, garantiordning, tilgjengelighet på reservedeler og materialkvalitet, samt klima- og miljømerking som Svanemerket, EU Ecolabel eller tilsvarende. To leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Adept Collection Aktiebolag
Antall mottatte tilbud
2
Kontraktsverdi
6 211 600 kr

Om anbudet

    Oppdragsgivers formål med denne anskaffelsen er å inngå avtale for renovering av eksisterende publikumsstoler knyttet til Store Scene, eller alternativt å få levert nye publikumsstoler. Det skal tilbys løsninger som ivaretar salongens estetiske, ergonomiske og akustiske kvaliteter, med respekt for byggets kulturminneverdier og praktiske driftsbehov. Anskaffelsen er inndelt i fire alternative leveranser, der kun ett av alternativene vil komme til utførelse. Bakgrunnen for at anskaffelsen er inndelt i fire alternativer, er at byggherre må kunne håndtere usikkerhet knyttet til budsjettramme og den tekniske tilstanden på eksisterende stoler. Alternative leveranser i prioritert rekkefølge: 1) Alternativ 2: Oppgradert renovering av eksisterende stoler med forbedret sittekomfort og optimalisert akustisk tilpasning 2) Alternativ 1: Renovering av eksisterende stoler 3) Alternativ 4: Nye, oppgraderte stoler 4) Alternativ 3: Nye stoler Leverandøren kan velge å levere tilbud på ett eller flere av alternativene. Byggherre har ambisjoner om å videreføre og oppgradere dagens publikumsstoler. Som det fremgår av listen, vil alternativ 2 være det foretrukne alternativet. Oppdragsgivers evaluering av alternativene: Tilbud på alternativet med høyest prioritet (alternativ 2) vil evalueres først. Dersom oppdragsgiver mottar tilbud som oppfyller kravene til alternativ 2 og som ligger innenfor budsjettrammen, vil oppdragsgiver tildele kontrakt til en av disse leverandørene. Evalueringen vil da være ferdigstilt, og oppdragsgiver vil ikke evaluere tilbud på noen av de øvrige alternativene. Dersom oppdragsgiver ikke mottar tilbud på alternativ 2 innenfor budsjettrammen, vil oppdragsgiver gå videre til å vurdere tilbud på alternativ 1, som har den nest høyeste prioriteten. Slik vil oppdragsgiver fortsette nedover prioriteringslisten til det foreligger et tilbud som oppfyller kravene til det aktuelle alternativet innenfor budsjettrammen. Se nærmere informasjon om prosjektet og behovet i bilag 1.

    Kontakt navn
    Linn Marie Rian
    Kontakt telefon
    +47 99560996
    Kontakt e-post
    linn@odinprosjekt.no
    Adresse
    Engen 1, 5011 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle avtalen. Påkrevd økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet.

    Leverandør skal ha gode rutiner for kvalitetsstyring.

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Leverandøren skal ha god erfaring fra gjennomføring av lignende leveranser. Med lignende leveranser menes leveranser av sammenlignbar art, størrelse og kompleksitet som det/de alternativene leverandøren leverer tilbud på (ref. alternativ 1-4 som beskrevet i punkt 3.2 over og i bilag 1).

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Priser angis i bilag 2 Prisskjema

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver vil vurdere kvalitet på tilbudt løsning ut fra følgende: - Ergonomi/komfort: Hvilke kvaliteter stolene har for å støtte kroppen ved langvarig bruk - Design og estetikk: Visuell tilpasning til kulturbyggets interiør og arkitektur - Tilbudt garantiordning, herunder antall års garanti som er inkludert i tilbudssum. - Tilgjengelighet på reservedeler og slitedeler. Beskriv antall år. - Materialkvalitet: Holdbarhet og robusthet på materialene utover minstekrav, beskrevet ut fra målbare data. Dokumentasjon: Beskrivelse, maks 4 A4 sider inkludert bilder.

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver vil vektlegge om stolene er merket med Svanemerket, EU Ecolabel Blå Engel, NF Environnement, Svensk Møbelfakta eller FEMB level 3. Tilsvarende merkeordninger vil også gi uttelling. Andre merkeordninger vil gi lavere score, dersom miljømerkene vurderes som mindre relevante eller omfattende. Eksempelvis vil FEMB level 2 gi 50 % uttelling i forhold til Svanemerket. FSC/PEFC, ASI, Økotex 100, Økotex Made in Green, FEMB level 1 eller Greenguard vil gi 25 % uttelling i forhold til Svanemerket. EU Ecolabel eller Svanemerket på komponenter/materialer gis en forholdsmessig uttelling. Leverandører som tilbyr andre merker, har det juridiske ansvaret for å dokumentere at deres miljømerke kan anses likeverdig/tilsvarende med merkene spesifisert over. Dokumentasjon: Leverandøren skal opplyse om tilbudte stoler, evt. komponenter/materialer, er miljømerket. Navn på merkeordning skal oppgis, og det må enten oppgis gyldig lisensnummer eller legges ved gyldig sertifikat/lisensbevis. Dersom det oppgis lisensnummer, må det være mulig å søke på lisensnummeret på merkeordningens nettside for å sjekke at det er gyldig. Merkeordninger hvor det er tilstrekkelig å oppgi gyldig lisensnummer: Svanemerket, EU Ecolabel, NF Environnement, Svensk Møbelfakta, FSC, PEFC, Økotex 100, Økotex Made in Green. For merkeordningene Blå Engel, FEMB og Greenguard må det legges med sertifikat/lisensbevis, fordi det ikke er mulig å søke på lisensnummer på merkeordningene sin nettside. Alternativ dokumentasjon I henhold til FOA § 15-3 (2) skal oppdragsgiver akseptere alternativ dokumentasjon dersom en leverandør ikke har mulighet til å delta i merkeordningen eller en tilsvarende merkeordning innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette kan være tilfelle der leverandøren tilbyr et nytt produkt, eller nylig har overtatt salgsrettigheter for et produkt. Dersom det gis alternativ dokumentasjon, er det tilbyderens ansvar å tilrettelegge denne på en pedagogisk måte, slik at det er enkelt å vurdere om kravene er oppfylt. Dersom det tar mer enn fire timer samlet sett å vurdere alternativ dokumentasjon i tilbudet, vil dette kunne medføre at den aktuelle dokumentasjon avvises. Dersom alternativ dokumentasjon aksepteres av oppdragsgiver, vil det være et kontraktskrav at søknad om lisens for tilbudte produkter i Svanemerket eller tilsvarende merkeordning sendes snarest mulig etter signering av kontrakt, og senest innen 3 måneder. Dette skal dokumenteres til oppdragsgiver. Det er leverandørens ansvar å sikre at tilstrekkelig dokumentasjon gis til merkeordning i tide.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner