Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Juridiske tjenester

Bergen Kommune har inngått en rammeavtale med Advokatfirmaet Simonsen Vogt Wiig AS for levering av advokattjenester innen eiendomsrett og forretningsjuridisk bistand i Vestland. Avtalen har en estimert årlig verdi på 600 000 - 800 000 kroner, med en maksimal totalverdi på 4 millioner kroner over 4 år. Tjenestene skal dekke behov for spesialkompetanse i komplekse eiendomssaker, eiendomsutviklingsprosjekter, kjøp og salg av eiendommer, samt skatt- og merverdiavgift knyttet til fast eiendom. Det ble lagt vekt på kompetanse og erfaring fra tilbudte ressurser, dokumentert gjennom CV-er og relevante referanseprosjekter. Fire leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Advokatfirmaet Simonsen Vogt Wiig AS
Antall mottatte tilbud
4
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 4 000 000 kr

Om anbudet

    Bergen kommune ved etat for bygg og eiendom (EBE) har behov for å inngå rammeavtale for kjøp av advokattjenester innen eiendomsrett og forretningsjuridisk bistand. Formålet med avtalen er å sikre eiendomsavdelingen løpende tilgang på spesialkompetanse ved behov, f. eks i mer komplekse saker.Hovedtrekkene i prosedyrenEiendomsavdelingen har 15 ansatte, hvorav hoveddelen er jurister. Avdelingen representerer kommunen som grunneier og eiendomsbesitter, med arbeidsoppgaver av først og fremst privatrettslig karakter. Sakstilfanget ved Eiendomsavdelingen er komplekst og omfatter blant annet saker vedrørende innleie av administrasjonslokaler, utleie, tomtefeste, grunnerverv, salg av eiendom, kontraktsforhandlinger, avtalerett, eiendomsutvikling og tingsrettslige problemstillinger. Oppdragsgiver har god intern kompetanse innen de nevnte områdene, men det er i perioder behov for spesialkompetanse som skal dekkes av denne rammeavtalen.Rammeavtalen skal dekke Eiendomsavdelingens behov for bistand/spesialkompetanse innen følgende områder:Bistand og rådgivning i forbindelse med større/ komplekse eiendomssaker og eiendomsutviklingsprosjektKjøp og salg av eiendommer og eiendomsselskap, herunder due diligenceSkatt- og mva. tilknyttet fast eiendom og eiendomsselskaperDet understrekes at listen ikke er uttømmende og at det også vil kunne være aktuelt med bistand innenfor andre rettsområder. Mengde og type oppdrag vil være avhengig av Eiendomsavdelingens sakstilførsel til enhver tid. Rammeavtalen omfatter ikke prosessoppdrag.Oppdragsgiver forbeholder seg videre retten til å velge å ikke benytte rammeavtalen for gjennomføring av større og/eller komplekse prosjekter. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene foreta særskilt kunngjøring på ordinær måte i henhold til den aktuelle lov og forskrift.Behov for bistand på denne avtalen vil kunne variere mye fra år til år, avhengig av hvilke saker/prosjekt EBE har/får ansvaret for.  EBE har hatt ansvar for et par større og komplekse eiendomsprosjekt de siste to årene, der det har vært behov for mer bistand en forutsatt. Ved dato for kunngjøring av denne konkurransen foreligger det ikke nye kjente behov.Estimert verdi er 600 000 - 800 000 NOK per år, ekskl. mva.  Øvre grense for uttak over 4 år settes til 4 MNOK ekskl. mva.

    Kontakt navn
    Torjan Haaland
    Kontakt telefon
    +47 90063037
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør må ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Det er et krav at leverandør har minimum rating C (moderat risiko) i kredittforetaket Creditsafe. Hvis ikke leverandør er registrert i Creditsafe sine registre skal foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap leveres på oppfordring. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.

    Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfyllt.

    Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?

    Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfyllt.

    Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Leverandør skal ha god og relevant erfaring. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne konkurransen.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Pris besto av følgende priselementer som i Bilag 4A ble summert til en evalueringssum: • Timepris for advokat/partner multiplisert med årlig estimert uttak. • Oppmøtepris multiplisert med årlig estimert antall oppmøter

    Beskrivelse

    Det skal tilbys tre navngitte ressurser, som ved behov skal være tilgjengelig for oppdrag på denne rammeavtalen. Det vil bli evaluert på i hvilken grad leverandøren synliggjør at de tilbudte ressursenes samlede erfaring og kompetanse kan dekke oppdragsgivers behov for bistand/ spesialkompetanse, jamfør listen med kulepunkt i Bilag 1 Oppdragsgivers spesifikasjon, punkt 2 Nærmere beskrivelse av anskaffelsen. Det er en fordel om erfaring er opparbeidet fra større relevante prosjekter, f. eks om tilbudte ressurser har bistått andre kommuner/ offentlige eide eiendomsselskaper med større/ komplekse saker. Krav til dokumentasjon: Det skal leveres én CV per tilbudt ressurs. Hver CV skal maksimum være på tre A-4 sider, skriftstørrelse minimum 10. Hver CV skal inkludere maksimum fem relevante referanseprosjekt. Arbeidsomfang og ressursens rolle i referanseprosjektene må fremkomme i beskrivelsen. NB! Dersom en CV er lenger enn tre sider vil kun de tre første sidene bli vurdert. Oppdragsgiver oppfordrer Leverandør til å ikke benytte en framside ved innlevering av CV-er. Henvisning/eventuelle beskrivelser i andre vedlegg vil ikke bli hensyntatt

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
R0003EBE - Rammeavtale Advokattjenester innen eiendomsrett og forretningsjuridisk bistand
Tilleggskategorier (CPV)
Lokasjon

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner