Anbudsoversikt for Rådgiver - Logistikk for kjøremønster og parkering av busser - Nye Sandmoen Bussdepot

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Arkitekttjenester

Trøndelag Fylkeskommune trenger rådgivertjenester for logistikk knyttet til kjøremønster og parkering av busser for det nye Sandmoen Bussdepot i Trondheim. Oppdraget innebærer deltakelse i prosjekteringsmøter, kvalitetssikring av løsninger fra entreprenør og rådgivere, samt optimalisering av løsninger for byggherre. Rådgiveren skal samarbeide tett med prosjektleder og levere tjenester fra mars til august 2025, med et estimert omfang på 200-250 timer. Kontrakten har en maksimal totalverdi på 250 000 kroner. Det er krav om at tilbudt personell skal gjennomføre oppdraget, og eventuelle endringer må godkjennes av byggherre. Kontraktsbestemmelser følger NS8402 med spesifikke endringer.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Rådgiver - Logistikk for kjøremønster og parkering av busser - Nye Sandmoen Bussdepot
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Håkon Farstad
Kontakt telefon
45257595
Adresse
Strandvegen 17, 7713 STEINKJER
Lokasjon
Estimert verdi
250 000,00 kr
Beskrivelse
Med bakgrunn i FU-vedtak 266/21 og FU-orienteringssak 148/22 skal kapasiteten for bussdepot i Trondheim økes. Samtidig skal det eksisterende bussdepotet på Sorgenfri avvikles til fordel for sentrumsfunksjoner og sykkelvei. Det skal derfor etableres nytt bussdepot med drift fom 2029, og det utredes løsninger for et stort bussdepot på Sandmoen. Trøndelag fylkeskommune gjennomfører en pris- og designkonkurranse for prosjektet og vil kåre en vinner i løpet av februar 2025. Vinnerteam er entreprenør med rådgivergruppe. Prosjektløsning viser en 50% løsning for Sandmoen og en 100% løsning for Sandmoen. Begge alternativ skal utredes videre i en samspillfase. Samspillsfasen skal etter planen starte opp primo mars. Involverte i samspillsfasen er entreprenør med rådgiverteam, byggherre med sine representanter og AtB.
Trøndelag fylkeskommune har imidlertid behov for assistanse fra rådgiver vedr. Logistikk for kjøremønster og parkering av busser. Oppgaven består i å delta i aktuelle prosjekteringsmøter, kvalitetssikre løsninger fra entreprenør og dennes rådgivere, bidra med forslag til optimalisering av løsninger for byggherre, både mht løsning og kostnader. Aktuell rådgiver skal samarbeide tett med prosjektleder.
Det skal tilbys rådgivertjenester for byggherre-bistand til vurdering og kvalitetssikring av løsninger for logistikk i depot.
Grunnlaget for arbeidet vil være vinnerprosjekt i Pris- og designkonkurransen. Deltagelse i aktuelle prosjekteringsmøter og fortløpende prosjektmateriale utviklet i samspillfase av entreprenør med rådgivergruppe.
Oppdraget skal påbegynnes primo mars og har et tidsperspektiv frem tom august 2025, til ferdigstillelse forprosjekt.
Tilbudt rådgiver må ha tilgjengelighet i denne perioden med varierende arbeidsomfang.
Oppdragets leveranse avklares med byggherre gjennom prosessen. Det må påregnes utarbeidelse av tekstdokumenter evt. tegninger ved behov.
Det skal tilbys 1 person til oppdraget, og tilbudt personell skal være den som gjennomfører oppdraget. Ved bruk av annet personell gjennom oppdragsfasen skal dette være avklart og godkjent av byggherre.
Anslått omfang anslås til om lag 200 – 250 timer, men dette er et estimat og er ikke forpliktende for oppdragsgiver.
Dersom tilbyder er delaktig i pågående pris- og designkonkurranse for området vil tilbyder bli uaktuell dersom den er del av vinnende team i pris- og designkonkurransen. Denne konkurransen vil bli avgjort når pris- og designkonkurransen er avgjort, tentativt i løpet av februar.
Gjeldende kontraktbestemmelser er NS8402 med de endringer og tillegg som fremgår av vedlegg 7 Kontraktbestemmelser NS8402.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974 del I. Leverandøren oppfordres på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget og kontrakt med bilag og ved uklarheter eventuelt stille spørsmål til oppgitt kontaktperson. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha kontakt med leverandørene utover å foreta eventuelle mindre avklaringer/korrigeringer av tilbudene. Dialog i form av forhandlinger eller avklaringer kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen vil i så fall bli gjort etter en vurdering av tildelingskriteriene. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud. Innen kontraktsinngåelse har Oppdragsgiver rett til å foreta rettelser, suppleringer og endringer av konkurransegrunnlaget som ikke er av vesentlig karakter. Eventuelle rettelser, suppleringer eller endringer av konkurransegrunnlaget, samt spørsmål og svar i anonymisert form, vil bli delt i Mercell.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    4. feb. 2025, 14:44

  2. Frist for spørsmål

    14. feb. 2025, 11:00

  3. Frist for innlevering

    25. feb. 2025, 11:00

  4. Åpningsdato

    25. feb. 2025, 11:05

  5. Startdato for avtale

    28. feb. 2025, 00:00

  6. Vedståelsesfrist

    3 døgn

    25. mai 2025, 10:00

  7. Sluttdato for avtale

    31. aug. 2025, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner