Anbudsoversikt for Rammeavtale for bedriftshelsetjenester i NAV

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bedriftshelsetjenester

Arbeids- og velferdsdirektoratet søker leverandører for en rammeavtale over 4 år for bedriftshelsetjenester i NAV, med en estimert totalverdi på 32 millioner kroner og en maksimal verdi på 37,5 millioner kroner. Avtalen skal dekke 15 regioner, med én leverandør per region, men samme leverandør kan dekke flere regioner. Tjenestene skal støtte NAV i å forbedre arbeidsmiljø og sikkerhet, og leverandørene skal bistå ansatte, vernetjeneste og ledelse i et kunnskapsbasert HMS-arbeid. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet med 70 % og pris med 30 %. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av leverandørens erfaring fra lignende leveranser de siste tre årene, samt en beskrivelse av teknisk kapasitet og faglige kvalifikasjoner.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Rammeavtale for bedriftshelsetjenester i NAV
Estimert verdi
37 500 000,00 kr
Varighet
48 måneder
Tildelingskriterium 1
Kvalitet
Tildelingskriterium 2
Totalpris
Tildelingskriterium 3

I henhold til anskaffelsesforskriften § 7-9 kan oppdragsgiver som omfattes av del IV velge å vekte klima- og miljøhensyn med minimum 30 % eller å angi klima- og miljøhensyn blant de tre høyest prioriterte tildelingskriteriene. Dersom ingen av disse alternativene benyttes, skal det stilles klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen. Dette må begrunnes i anskaffelsesdokumentene. Forpliktelsen til å stille krav eller kriterier etter FOA § 7-9 gjelder imidlertid ikke dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene, jf. FOA § 7-9 (5) For denne anskaffelsen av bedriftshelsetjenester vurderes klimaavtrykket og miljøbelastningen etter sin art som uvesentlig. Anskaffelsen på bedrifthelsetjenester er en tjenesteanskaffelse. Tjenestene som anskaffes, består av konsulent- og rådgivningstjenester fra helsepersonell som ergoterapeuter, sykepleiere, fysioterapeuter, psykologer og bedriftsleger, samt organisasjonsrådgivere og HMS-rådgivere. Arbeidsoppgavene vil primært bestå av skrivebordsarbeid, møter, og noe opplæring og undervisning. For disse anskaffelseskategoriene kjøper man typisk menneskelige ressurser som timearbeid eller oppdrag, hvor det eventuelle klimaavtrykket og miljøbelastningen ofte vil ligge utenfor hva som kan knyttes til anskaffelsens art. Det vises til DFØs veileder om klima- og miljøhensyn i offentlige anskaffelser punkt 7.2, hvor det er fastslått at tjenesteanskaffelser som konsulenttjenester typisk har et uvesentlig klimaavtrykk. Anskaffelsens art innebærer at det eventuelle klimaavtrykket og miljøbelastningen hovedsakelig vil være knyttet til kontorbruk, reisevirksomhet mv. I denne sammenheng vurderes dette klimaavtrykket som marginalt, og det er derfor ikke nødvendig å stille spesifikke klima- og miljøkrav. Anskaffelsen faller etter vår vurdering innenfor kategorien "konsulent- og analysetjenester", som i henhold til DFØs kartlegging av CPV-koder er identifisert som en kategori med lav klimaintensitet. På bakgrunn av dette anser vi at anskaffelsesforskriftens § 7-9 (5) kommer til anvendelse, da anskaffelsen etter sin art vurderes å ha et uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning. Vi er derfor unntatt fra forpliktelsen til å vekte klima- og miljøhensyn med 30 % eller å stille krav i kravspesifikasjonen.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Kvalifikasjonskrav: Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver innhenter selv kredittvurdering gjennomført av Experian, se www.experian.no. Dersom leverandøren mener kredittvurderingen ikke vil gi et riktig bilde, bes utfyllende opplysninger sendt med tilbudet.
Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Kvalifikasjonskrav: Det kreves at Leverandøren er et lovlig etablert foretak. Dokumenteres med: • Utenlandske leverandører: Attest for registrering i foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i den stat hvor leverandøren er etablert • For norske leverandører vil firmaattest fra Brønnøysundregisteret innhentes gjennom eBevis-tjenesten.
Kvalifikasjonskrav 3
Bare for tjenester
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Kvalifikasjonskrav: Det kreves god erfaring fra lignende leveranser. Dokumentasjonskrav: Leverandørens viktigste leveranser de siste 3 årene, inkludert en beskrivelse av oppdraget, deres verdi, tidspunkt og mottaker.
Kvalifikasjonskrav 4
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves god gjennomføringsevne. Dokumenteres med: Beskrivelse av leverandørens tekniske kapasitet og faglige kvalifikasjoner. Vedrørende kapasitet bes om en beskrivelse av relevante enheter hos leverandøren. Vedrørende kvalifikasjoner bes om en kortfattet oversikt over generell relevant kompetanse hos leverandøren. Det skal ikke angis hvilke personer som vil tilbys og det skal ikke leveres inn CV-er.
Kvalifikasjonskrav 5
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves god gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav: Oversikt over leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre år.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner