Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bedriftshelsetjenester

Arbeids- og velferdsdirektoratet søker leverandører for en rammeavtale over 4 år for bedriftshelsetjenester i NAV, med en estimert totalverdi på 32 millioner kroner og en maksimal verdi på 37,5 millioner kroner. Avtalen skal dekke 15 regioner, med én leverandør per region, men samme leverandør kan dekke flere regioner. Tjenestene skal støtte NAV i å forbedre arbeidsmiljø og sikkerhet, og leverandørene skal bistå ansatte, vernetjeneste og ledelse i et kunnskapsbasert HMS-arbeid. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet med 70 % og pris med 30 %. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av leverandørens erfaring fra lignende leveranser de siste tre årene, samt en beskrivelse av teknisk kapasitet og faglige kvalifikasjoner.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Arbeids- og velferdsdirektoratet inviterer til konkurranse om rammeavtale for bedriftshelsetjenester i NAV. Formålet med anskaffelsen er å inngå 15 regiondekkende rammeavtaler med leverandører om bedriftshelsetjenester for Arbeids- og velferdsetaten. Det skal inngås én rammeavtale med én Leverandør pr. region. Samme leverandør kan inngå rammeavtale i flere regioner. Leverandør skal bistå NAV i arbeidet med å fremme arbeidsmiljø og sikkerhet i alle NAVs enheter i arbeids- og velferdsetaten. Levererandører det inngås avtale med skal bistå NAVs ansatte, vernetjeneste og ledelse og bidra til at NAV som arbeidsgiver jobber mer risiko- og kunnskapsbasert med det forebyggende HMS-arbeidet. Estimert verdi for alle regioner er 32 MNOK eksl. mva. Maksimal verdi er 37,5 MNOK eksl. mva.Hovedtrekkene i prosedyrenÅpen anbudskonkurranse for rammeavtaler per region/delkontrakter.

    Kontakt navn
    Fatmi Alhasan
    Kontakt telefon
    +4790013853
    Kontakt e-post
    fatmi.alhasan@nav.no
    Adresse
    Fyrstikkalléen 1, 0661 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Det kreves god erfaring fra lignende leveranser.

    Det kreves god gjennomføringsevne.

    Det kreves god gjennomføringsevne.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    I henhold til anskaffelsesforskriften § 7-9 kan oppdragsgiver som omfattes av del IV velge å vekte klima- og miljøhensyn med minimum 30 % eller å angi klima- og miljøhensyn blant de tre høyest prioriterte tildelingskriteriene. Dersom ingen av disse alternativene benyttes, skal det stilles klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen. Dette må begrunnes i anskaffelsesdokumentene. Forpliktelsen til å stille krav eller kriterier etter FOA § 7-9 gjelder imidlertid ikke dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene, jf. FOA § 7-9 (5) For denne anskaffelsen av bedriftshelsetjenester vurderes klimaavtrykket og miljøbelastningen etter sin art som uvesentlig. Anskaffelsen på bedrifthelsetjenester er en tjenesteanskaffelse. Tjenestene som anskaffes, består av konsulent- og rådgivningstjenester fra helsepersonell som ergoterapeuter, sykepleiere, fysioterapeuter, psykologer og bedriftsleger, samt organisasjonsrådgivere og HMS-rådgivere. Arbeidsoppgavene vil primært bestå av skrivebordsarbeid, møter, og noe opplæring og undervisning. For disse anskaffelseskategoriene kjøper man typisk menneskelige ressurser som timearbeid eller oppdrag, hvor det eventuelle klimaavtrykket og miljøbelastningen ofte vil ligge utenfor hva som kan knyttes til anskaffelsens art. Det vises til DFØs veileder om klima- og miljøhensyn i offentlige anskaffelser punkt 7.2, hvor det er fastslått at tjenesteanskaffelser som konsulenttjenester typisk har et uvesentlig klimaavtrykk. Anskaffelsens art innebærer at det eventuelle klimaavtrykket og miljøbelastningen hovedsakelig vil være knyttet til kontorbruk, reisevirksomhet mv. I denne sammenheng vurderes dette klimaavtrykket som marginalt, og det er derfor ikke nødvendig å stille spesifikke klima- og miljøkrav. Anskaffelsen faller etter vår vurdering innenfor kategorien "konsulent- og analysetjenester", som i henhold til DFØs kartlegging av CPV-koder er identifisert som en kategori med lav klimaintensitet. På bakgrunn av dette anser vi at anskaffelsesforskriftens § 7-9 (5) kommer til anvendelse, da anskaffelsen etter sin art vurderes å ha et uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning. Vi er derfor unntatt fra forpliktelsen til å vekte klima- og miljøhensyn med 30 % eller å stille krav i kravspesifikasjonen.

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner