Anbudsoversikt for Rammeavtale for brann- og lydtetting

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bygg og anlegg - Oppføring, renovering og vedlikehold av bygninger

Strand Kommune trenger brann- og lydtettingstjenester for å sikre kommunale bygg i Rogaland til en verdi av 4 200 000 NOK. Det skal inngås en rammeavtale på to år med mulighet for forlengelse, hvor det skal utføres lyd- og røyktetting i blant annet skoler, kontorer og idrettsanlegg. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha miljøvennlige rutiner dokumentert gjennom et sertifisert miljøledelsessystem, samt et kvalitetssystem som sikrer god ytelse av tjenestene. Anbudets vekting er pris: 60% og kvalitet: 40%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale for brann- og lydtetting
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Jarle Karlsen
Kontakt telefon
+47 51743000
Adresse
Rådhusgaten 2, 4100 JØRPELAND
Lokasjon
Estimert verdi
4 200 000,00 kr
Beskrivelse
Oppdragsgiver skal inngå en 2-årig rammeavtale med opsjonsmulighet på 1 + 1 år, for kjøp av brann- og lydtetting inkludert materiell. Avtalen skal gjelde utførelse av nødvendig lyd og røyktetting i kommunale bygg.
Oppdragsgiver ønsker et fleksibelt samarbeid med muligheter til at vi sammen med leverandør finner gode og økonomiske løsninger underveis.
Hovedtrekk i prosedyren
Oppdragene vil være i kommunale bygg som skolebygg, kontorbygg, idrettsanlegg, helsehus mv. Ved større arbeider - herunder oppdrag over kr 100 000 eks mva forbeholder oppdragsgiver seg retten til om ønskelig å innhente tilbud fra flere leverandører.
Det anslås en omsetning på 500 000 - 1 mill. kr eks. mva årlig. Totalt i avtaleperioden vil det tilsvare ca 2 - 4 millioner kroner. Maksimal ramme settes til 4,2 millioner kroner.
Tildelingskriterium 1
Pris
Tildelingskriterium 2
Kvalitet
Kvalifikasjonskrav 1
Ordnede økonomiske forhold og evnen til å gjennomføre kontrakten
Som dokumentasjon vil oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Proff Forvalt. Leverandøren må minimum oppfylle vurderingen "Tilfredstillende" for minst to av vurderingsparameterne. Alternativt kan leverandør ved innlevering av tilbud selv legge ved en oppdatert kredittvurdering fra et anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at leverandør oppnår tilsvarende kredittnivå. Kredittvurderingen skal vise den gjeldende økonomiske situasjonen til selskapet. Kredittvurderingen skal baseres på siste tilgjengelige regnskap og skal være gjennomført av et selskap som har konsesjon til å drive med kredittopplysningsvirksomhet. Nyetablerte selskap som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering må vedlegge erklæring fra bank eller lignende finansieringsinstitusjoner vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling. Dette gjelder også utenlandske leverandører. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 3
Skatteattest
Leverandøren skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan. Norsk firma: Attest for skatt og merverdiavgift, ikke eldre enn 6 måneder. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten. Utenlanske firma: Attest utstedt av vedkommmende myndighet i leverandørens hjemstat som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser vedrørende skatter og avgifter i samsvar med lovbestemmelser i den stat leverandøren er etablert. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder.
Kvalifikasjonskrav 4
Miljøstyring
Leverandøren skal ha rutiner som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Det skal leveres en beskrivelse av bedriftens miljøpolicy/miljøarbeid. Hvis rutinen er beskrevet i virksomhetens kvalitets- eller miljøledelsessystem i henhold til ISO 14001:2004 (ISO 14001:2015), miljøfyrtårn eller tilsvarende 3dje parts verifiserte systemer, skal gyldig bevis/sertifikat fremlegges. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 5
Kvalitetsstyring
Krav til kvalitetsstyring: Leverandøren skal ha velfungerende kvalitetssystem for ytelsen som skal leveres. Det skal leveres en beskrivelse av firmaets rutiner vedrørende kvalitetsstyring. Dersom leverandøren innehar ISO 9001:2000 sertifikat, kan dette vedlegges. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 6
Erfaring fra lignende oppdrag
Leverandøren skal ha erfaring fra lignende oppdrag. Dokumentasjonskrav: Oppgi tre referanser fra sammenlignbare oppdrag de siste 5 år. Oppdragsgivere skal spesifiseres med kontaktinfo for å kunne innhente referanser. Leverandører som er nyetablerte eller av andre grunner ikke kan framlegge referanser, må gi forklaring for mangelen og sannsynliggjøre at han har forutsetninger for å gjennomføre kontrakten. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    30. nov. 2023, 11:48

  2. Frist for spørsmål

    4. jan. 2024, 22:59

  3. Åpningsdato

    12. jan. 2024, 11:00

  4. Frist for innlevering

    12. jan. 2024, 11:00

  5. Startdato for avtale

    1. feb. 2024, 00:00

  6. Sluttdato for avtale

    8 måneder

    31. jan. 2026, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner